Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

älskarlivet81 skrev 2011-01-08 09:13:14 följande:
    Oj, du är verkligen jättenegativ :) Vår tjej är 7 månader och normalstor, hon får utan problem plats i sin quadrolift. 

Vi behöver inte öppna locket hela vägen runt för att sätta i vår dotter. Räcker med en liten bit. Sen spänner vi fast henne och så knäpper vi igen. Sen håller jag nte heller med om att det är krångligt att få på locket om man tar av hela (har haft av hela locket vid några tillfällen, t.ex. i somras när det var så varmt).

Men smaken är som baken, vill bara belysa att det finns sådana som är nöjda med sin quadrolift också! 
    Lite längre bak i  tråden skrev t0va om när hon köpte City korgen, längst ner på den här sidan.

Nu klistrar jag in hennes bilder här, hoppas det är okej t0va!

Vill inte vara tjatig eller så, älskarlivet, utan bara visa vad jag menar
    Här nedan ser man ju verkligen hur mycket smalare Quadron är jämfört med City Korgen, inte mycket plats för armarna att röra sig på till exempel.

http://img.skitch.com/20101105-fqp6u29fuih8xitc931geage1i.jpghttp://img.skitch.com/20101105-8wmjsg7d9kw573dx59fuekx3ap.jpghttp://img.skitch.com/20101105-eccu7rp8d6wp2ge87b8hhj39a.jpg
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-01-09 20:06:16 följande:
    Nu bara måste jag få berätta vad jag såg idag

En cerox 360, inget fel i det, snygg var den. Matchande duokift hade den oxå. Och vinteråkpåse i den. Blev något full i flin, vi har nämligen plusgrader här idag. Vad gör de när det blir -10 eller -20 grader? lägger i värmefläkt?
    Åh hjälp! Stackars barn.
    Majken 100421
  • Uliise
    Golden Robot skrev 2011-01-11 22:50:42 följande:
    Tack snälla! Jag hängde med i hur du menade med remmarna :) Verkar dessvärre som att det är de utan remmar som är ute på begagnatmarknaden just nu, d v s typ -08 och ev -09 eller så (eftersom t0vas -07:a verkar ha remmar, som dock inte går runt).

Hjulpriserna, är de ungefär samma för de svängbara hjulen? Får inte riktigt kläm på om man måste byta hela grejen med låsmekanismen och "gafflarna" om man ska byta de mindre, men det är det kanske nån här som har koll på här? Kan man förresten vända sig till vilken barnvagnsaffär som helst (som säljer Emmaljunga) för att få tag på hjul? Är det billigare på nån särskild butik/kedja månne? 
    Tack än en gång! Det är helt fantastiskt vilka snabba svar - på allt - man kan få här Glad
    09:orna har bärremmar iaf!
    Majken 100421
  • Uliise
    Hjälp behöves!

Ni vet fästena för tryckknappar som finns på sittdelen, ena av dessa fästen är lite knasigt på vår vagn eftersom tryckknappen inte fäster. Vad kan man göra? Känns som att man måste "forma om knappen"...
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-01-12 13:08:39 följande:
    om det är plastfästet som är trasigt kostar en reservdel dit 150kr, är det knappen som inte funkar kan du byta den till ett vanlöigt rock-knäppe, de är samma storlek, bara emmaljunga trycket som fattas.
    Det är fästet som är trasigt, får kila till en återförsäljare då och fixa det. Tack för rådet!
    Majken 100421
  • Uliise

Emmaljungas skickpolicy (att alla varor måste hämtas, tom en åkpåse...) är jag så less på. Kan dom inte ta och skippa den?

Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-01-13 20:01:05 följande:
    Håller med, vagnar förstår jag, de kan skadas i frakten osv, men tex just åkpåsar, footsacks, reservhjul, vad kan hända lixom...

Dagens blocket "fynd", förut 4000:-, nu sänkt till 3800:-, passa på att fynda
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga__Varldens...
    Mjo, fast är inte största anledningen att de "måste demonstreras" av "auktoriserad personal"? Trodde det var anledningen att de inte skickade. Men alltså, jag behöver ingen demonstation av hur en åkpåse funkar...

Flört
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-01-13 20:01:05 följande:
    Håller med, vagnar förstår jag, de kan skadas i frakten osv, men tex just åkpåsar, footsacks, reservhjul, vad kan hända lixom...

Dagens blocket "fynd", förut 4000:-, nu sänkt till 3800:-, passa på att fynda
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga__Varldens...
    Ohh ja, vad bra att du tipsade oss!

Drömmer
    Majken 100421
  • Uliise
    jojojojojo skrev 2011-01-13 21:14:34 följande:
    har en liten fråga till er Emmaljunga proffs!

jag har en CityCross 2010, och bromsen är lite konstig, skall den avra så, att man måsta "vagga" vagnen fram och tebax för att den skall lossa?
    vet att en tjejkompis som har tetunia (stavas det så?) skall det vara så, att man måste gunga till vagnen för att bromsens kall lossa!

känns lite knepigt iallafall, så jag bara undra om det skall vara så, eller om det e något fel på vår vagn!
    Tja, jag förstår ditt problem. Ibland måste man ge vagnen en liten "knuff" för att bromsen ska lösa sig. Men stå och vagga? Länge? Menar du att du bara brhöver knuffa till lite tror jag det är normalt iaf
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-01-13 22:28:47 följande:
    Har du testat att lyfta vagnen lite i handtaget, det får iaf kuggbromsen på vår edge att släppa direkt.
    Uliise skrev 2011-01-13 21:30:41 följande:
    Mjo, fast är inte största anledningen att de "måste demonstreras" av "auktoriserad personal"? Trodde det var anledningen att de inte skickade. Men alltså, jag behöver ingen demonstation av hur en åkpåse funkar...

Flört
    Ja, inte demonstrerade de footsacken jag beställde och köpte iaf... tänk om jag satt den fel hela tiden? Ska den inte vara på huvudet?
    Hahaha Tungan ute
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5