Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Har kikat i bildtråden, vad snyggt Bright blue och Royal blue kompletterar varandra snöflinga

Majken 100421
  • Uliise
    Mammiz81: Absolut City korgen, barnet kommer högre upp, får mer plats och så blir vagnen lättare. Bara några av fördelarna.

Majken 100421
  • Uliise
    MammaTillFelicia skrev 2011-01-04 12:25:57 följande:
    Jo, tänkte att smart var väl en "budget" variant, och därför är kanske crosswayen är bättre...vet egentligen inte vad det är för skillnad på dem?  defekten var att knappen där man ställer höjden på handtaget hade lossnat, så det borde ju gå att fixa!
    Så crosswaychassi  från 2005 (känns lite gammalt, eller??) eller smartchassi från 2008, (utan ena ploppen där man ställer höjden på handtaget)? 
    Skillnaden på chassina är att Smart har lufthjul (mycket bättre tycker jag) och en "vanlig" broms som tar på hjulens gummiutsidor. Cross wayen har punkterinsfria däck och en kugghjulsbroms.
    Majken 100421
  • Uliise
    Mammiztill2 skrev 2011-01-04 14:58:02 följande:
    En dum fråga:

Vad är skillnaden på en Hård lift och en City korg?

Såg i Emmaljunga katalogen nu
    där skrev de att de finns City korg, Hårdlift och Quadrolift
    Jag har lagt in bilder på alla tre varianter i bildtråden!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Majken 100421
  • Uliise

Har plogat mig fram i 20 cm snö idag med min City Cross, usch vad tungt det vart! Då kan jag inte ens föreställa mig hur det skulle vara med Nitron, om den skulle vara sämre? Kan den verkligen vara så värdelös? Tänte det idag, att det är ju ändå inte såå ofta man ger sig ut på vägarna när det är så mycket snö som nu, oftast är det ju plogat på vintern (eller barmark på somrarna)

Är jättesugen på att köpa en med svängbara nu, kläkkte idéen för sambon häromveckan och han  sa att "det kan vi fundera på till våren (!!) Han som bryr sig lika mycket om vagnar som, ja han bryr sig knappt alls. Kanske han insett att det skulle vara smidigt med svängbara ändå.

Majken 100421
  • Uliise
    älskarlivet81 skrev 2011-01-05 16:41:12 följande:
    Jag har inga större problem med nitron i snön! Inte mer än t.ex. de som har city cross.
    Nej jag har läst en del och många verkar inte alls ha några direkta problem, och som sagt så går man ju inte några långa sträckor med någon vagn öht omdet är mycket snö.

Och kläckte heter det, förstås (Skrev fel förut)

Och angående Nitropriserna, ja minst 3000 för en vagn som kan vara från hösten 08 känns som alldeles för mycket pengar. Visst finns det de som är värda det, skick, ålder osv - men inte om de är från 08.
    Majken 100421
  • Uliise
    Mammiztill2 skrev 2011-01-05 19:43:41 följande:
    Tack har kikat in!

har beställt en vagn idag..
    Hoppas de verkligen blir bra med färgerna

(visade sig att Babyproffsen hade egna prissättningar på vagnarna. och denn abutiken tog samma pris för nitron som CC)
    Vilka färger blev det?
    Majken 100421
  • Uliise
    Mammiztill2 skrev 2011-01-06 11:43:09 följande:
    vissa tycker den är alldeles för ljus, men tyckte de var bra att de var annan färg som gick in och bröt upp de vita sen är vi väl inte så beroende att få igen pengar eller sälja vagnen om de skulle vara dåligt värde på den vita.. eller om något mot förmodan skulle hända med den vita delen. 
    Den är ju vacker just för att den är ljus! Jag älskar de vita liggdelarna, tycker dom är väldigt fina.
    Majken 100421
  • Uliise
    Bobbylina skrev 2011-01-06 17:53:05 följande:
    Hej allesammans!

Är numera en stolt emmaljunga ägare för 2:a gången! Min sambo överraskade mig i morse med att ha varit iväg o köpt den emmaljunga Nitro City som jag spanat in på blocket! ny behöver jag bara en citykorg till men det är lååång tid kvar att hitta en begagnad!
    Åh, kan jag få låna din sambo? Så kan han få överraska mig med en Nitro också tänkte jag
    Majken 100421
  • Uliise
    Polarbjörnen skrev 2011-01-07 10:23:41 följande:
    ja, det tycker jag verkar skitsmart =) men nu har ju dom sittdelen... (de har två chassin) så jag försöker hitta en nätt mjuklift som passar. 
    Köp en vanlig nätt lift från typ babyproffsen, är mitt tips! Quadron är alldeles för mastig för att det ska funka bra i en city korg.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5