Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

älskarlivet81 skrev 2010-12-19 20:33:23 följande:
    Ah, ja min kompis har inte nitro utan har nog mondial eller edge tror jag..

Nej, som sagt är det separata suffletter. Här ovan syns skillnaden tydligt 
    Majken 100421
  • Uliise
    LyckligFru skrev 2010-12-19 20:05:40 följande:
    Kan nu titulera mig Emmaljunga ägare och är väldans nöjd :) en edge duo med sport chassi i färgen offroad red :)
    Åh, den färgen är underbar!
    Majken 100421
  • Uliise
    Golden Robot och Beccih: Alla delar som har Easy Fix-fästen kan bytas hur som helst, en sittdel från en ozone till ett edge-chassi till exempel. Jag har på blocket sett annonser där man satt fast liggdelen från en Edge på ett city cross-chassi och tvärtom, alltså en City korg på ett edge-chassi. Så det är bara att mixa! Skulle ni vilja prova hur det funkar i verkligheten så åk till en barnvgansaffär och prova.
    Majken 100421
  • Uliise
    ängeln83 skrev 2010-12-23 15:13:35 följande:
    Jo jag har läst den, men har inte riktigt uppfattat hur det är mellan olika årsmodeller, typ som 07:an och en Ozone från detta året.

Har den detta fäste så funkar det, vilket alla vagnar efter 2005 (om jag inte missminner mig) har. Annars är det väl för tusan bara att testa istället för att släpa runt på en Ozone om ni har en CC
    Majken 100421
  • Uliise
    SötaSarah skrev 2010-12-26 22:37:05 följande:
    Vad är egentligen skillnad på dom vanliga tygerna och pp-tygerna? Är det verkligen värt 500 kr extra för pp??? :S
    Det är ingen skillnad på tyget alls! Enda skillnaden är lite av designen på en del av vagnarna, tyget är samma som de andra färgerna! Det man betalar för är designen alltså.
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2010-12-29 21:24:50 följande:
    Idag har vi köpt en vagn En city cross 2008 cobalt blue som bara stått i affären (den är så snygg!). Vi fick den för 3500 och köpte till en fotsack i samma färg för 399. Vi fick garanti och sådant som vanligt, jag är mycket nöjd! Letar man efter vagnar eller tillbehör i utgångna färger så är Nids4Kids i Göteborg ett hett tips, de hade hur mycket som helst!
    Vad kul med vagnsköp
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2010-12-29 23:34:18 följande:
    Ja! Jag skrev förresten fel. Jag menar bright blue, blandar alltid ihop namnen
    Ja jag tänte väl att cobalt var 07:a, nernördad i färger som man är

Såg förresten en City Jet i Cobalt blue på vårt babyproffsen idag, de hade en City korg i Speed blue också. Lite kul när gamla färger finns kvar kan jag tycka ändå.
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-01-02 20:20:58 följande:
    jamen precis! Och så tycker jag de kan fixa egen suflett till edge/mondial liggdelen, för det är inget snyggt när det är dags för #2 och sufletten är solblekt men inte liggkorgen... Dessutom skulle man då kunna ha olika färg, som man kan på citykorgen. Och en vettig footsack med för den delen, när jag nu en gång gnäller/ställer krav
    Det där har du verkligen rätt i! Jag menar hur många av ELs duo kombis har inte solblekta suffletter? På de gamla man ser på blocket är ju iaf 50% solblekta på suffletten.

Korkat.
    Majken 100421
  • Uliise
    CoolJen skrev 2011-01-03 07:30:31 följande:
    Är det nån som har tips på vart jag kan hitta en vit citykorg? (förutom blocket och affären)
    Har letat i flera månader nu...utan resltat

Ja annars måste jag väl skynda mig med att beställa en antar jag? BF 27 feb.
    Ja det är väl Blocket eller beställa en som gäller helt enkelt
    Majken 100421
  • Uliise
    MammaTillFelicia skrev 2011-01-03 21:47:51 följande:
    jag har en edge med jättehängigt chassi och nu har jag hittat ett crosswaychassi från 05 och ett smartchassi från 08-dock med defekt handtag som inte går att ställa (kanske går att laga?) och vet inte vilket jag ska satsa på.. måste få dem skickade så jag kommer inte kunna kolla innan. Vilket skulle ni valt? Ett nyare men delvis trasigt, eller ett äldre men helt?
    är crossway chassit "lyxigare"?
    HJÄLP! =)
    Cross way är föregångaren till City Cross, skulle inte säga att det är lyxigare. Själv skulle jag inte köpa ett som var defekt, men det är ju jag.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5