Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

stor grön drake skrev 2010-10-16 17:37:16 följande:
    mmmm jag med, men jag har ju en gammal edge liggdel (dvs innan easy fix) och den är precis lika bra, så ett OK chassi till den, orginal är så slut som slut kan bli, så skulle jag ju ha en liggvagn som var underbar iallafall )

Teleskophqandtaget är mycket bekvämare än de vinklade, så därför skulle det ta emot att byta bort det (om inte hade ju ett classic chassi varit ett bra alternativ)
    Oj, jag tycker precis tvärtom att det vinklade är så mycket mer bekväma. De "ovinklade" känns så stumma och "raka".
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2010-10-16 20:14:31 följande:
    De är inget bekväma på högsta inställningen, plus att man sparkar på vagnen då... (vi har en extravagn med vinkelhandtag) och framförallt mannen på 1,84 tyckte det var jätteobekvämt med vinkelhandtag.

sitter och ska försöka sy om min footsack till edgens strike klädsel. den är så tunn och sladdrig. Idag fick den åka till farmor och farfar med jettens ozone footsack (det gick, men bara för att det inte finns fötter där nere ännu) så jag kan fixa det ikväll men motivationen är låg... vill fixa något lite fint med reflexband, yttersömmarna är självklara men något  annat...
    Jo jag vet vad du menar, min sambo är 1,96 och city crossens handtag är väl inte ultimat för honom Flört
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-10-16 22:18:03 följande:
    nej, det blir den inte, känns bara jättekonstigt att gå så långt från vagnen... :-P
    Jodå, hävstångsprincipen gör att det är lättare att manövrera/svänga om man kommer lite längre ifrån. Men jag håller med om att man inte vill för långt bort från bebisen.

Idag såg jag tre Nitros färdiga för hämtning på mitt lokala barnens hus, och en CC.
    Nitro:
    Svart (med city korg), White leatherette(med city korg) och pro bordeaux
    CC:
    Silver stitch (med quadro)

Suck vad nyya och fina de såg ut, själv stod jag där med min från 2008, med sunkiga däck... Tungan ute

Ilandsproblem, jag vet.
    Majken 100421
  • Uliise

Vad är det för något speciellt med PP egentligen? Ni som är återförsäljare, vet ni?

Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2010-10-17 18:42:53 följande:
    I emmaljungas katalog står: "vi lanserar i år en sportig linje med namnet "Polar Performance". Den utmärker sig genom sportig design med rejäla blixtlås och den levereras på flera vagntyper med lackat chassi i matchande färg." Det är helt enkelt en annan design...

De skriver också att alla emmaljungas vagnar är byggda för att klara kyla och hårda förhållanden med bland annat thermobase, protex och vindtäta fotsackar.
    Ja nu ser jag det på deras hemsida också, under "tyger". Hade för mig att det inte var något speciellt med PP, synd...
    stor grön drake skrev 2010-10-17 19:17:53 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_Emmaljunga_...
    varför ids man ens köpa en ny suflett till en sådan rishög?
    Ja herregud, att kosta på en vagn värd 200 en sufflett för 1200...
    AnLj skrev 2010-10-17 20:34:57 följande:
    Men det är ju lite skinndetaljer på PP tygerna ju! Som jag har sett i butik, som skiljer.
    Fast det är ju inte äkta skinn, det är ju bara fejkskinn. Precis som att leatherette-vagnarna inte heller är i äkta skinn.
    Majken 100421
  • Uliise

Men då tycker jag att det är surt att PP-fotsacken kostar mer för att det är en PP. På fotsacken syns ju inga "dragkedjor eller märken". Den ser ju ut som de andra.

Var förresten på Barnens hus idag och beställde just en fotsack till CC i PP Black/Red. Tror den kan se okej ut till vår CC i zinnober red.

Majken 100421
  • Uliise
    fridajonsson skrev 2010-10-17 22:38:40 följande:
    Ja det är det.
    Men vill man matcha så får man betala. Det har dom nog räknat ut bra ;)
    Precis ;)
    Majken 100421
  • Uliise
    the M Bitch skrev 2010-10-18 16:19:43 följande:
    Men enligt rek.prislista ska inte fotsacken kosta mer i PP färgerna. De ska kosta 500 kr, precis som de i Protex. Det är bara de i Leatherette som kostar mer.
    Jaha, tack så hemskt mycket för den infon! Då ska jag inte betala mer än 500 när jag hämtar ut den...
    Majken 100421
  • Uliise

Milla: Superfin åkpåse, passar perfekt till Pink check, ser sådär vackert romantiskt ut

Majken 100421
  • Uliise
    fridajonsson skrev 2010-10-19 19:47:56 följande:
    Men de är rekomenderade priser, sen tar varje butik vad de själva vill.
    Har jag för mej, (har stängt av hjärnan under ledigheten ;))
    Mjo, men som jag förstod det ska de vanliga fotsackarna kosta 500 och endast de i leatherette 560. Och på Emmaljunga brukar ju affärerna ändå vara ganska standardiserade på priserna? Hm, kanske får ringa och höra ändå..
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5