Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

En fråga: Hur "fixar" man bäst små sprickor på emmaljungas "skumgummi"-handtag? Tejp ser så sjabbligt ut.... Skulle man kanske kunna limma ihop sprickan?
    Majken 100421
  • Uliise
    momster skrev 2010-10-08 08:07:09 följande:
    Tyckte den såg så lång ut men ska kolla på lekia här i stan om de kanske finns där, har inte sett nån sånn innan men man vet ju aldrig.

Tack för länken iallafall,
    Här har du en liknande! Sökte på sunshinekids när eec82 sa att de fanns på typ Barnens hus.
    Majken 100421
  • Uliise
    FridaLee skrev 2010-10-11 14:47:38 följande:
    Kan ju medela att alla golden check vagnar är slutsålda. Finn singa fler att få tag i och mitt jobb fick infon från Emma sås ent att allt redan var slut sålt  får hitta en annan färg
    Fast ska det inte komma en Limited edition i kvartalet? Isf kanske du kan boka nästa om du gillar den?
    Majken 100421
  • Uliise

Hörrni, hur är Nitron på vinterväglag egentligen? Det som är synd med just Nitron är ju att man bara kan köra med de små hjulen framåt, inte vända styret som på Teutonias Mistral S, Bugaboo cameleon eller Emmaljungas gamla City cerox.

3000 för en helt ny Nitro är väl inte fy skam heller?

Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-10-11 20:50:06 följande:
    tycker bara det är ruskigt krångligt att köra med större hjul fram och små bak när man har en vagn med vändbart styre, upplever de som svårstyrda då.
    Ja kanske det? Har faktiskt aldrig provat, att köra en vändbar med handtaget åt andra hållet så att säga.
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-10-11 21:05:00 följande:
    har iofs bara gjort det i butik, men om jag tyckte d va krångligt där tror jag knappast att jag skulle tycka d va lättare att köra den ute i terräng, hehe...
    CoolJen skrev 2010-10-11 20:59:17 följande:
    Hej.

Har ni erfarenhet och tips om vad man kan ha för mjuklift (iaf nåt med handtag så jag kan lyfta ur bebis sovandes) i en citykorg.
     emmaljungas quaddrolift fungerar, men den är ju kanske onödigt dyr om man redan har citykorg, hehe.
    Men var det inte någon som sa att det inte skulle fungera? För jag har väldigt svårt att se att det sjulle gå. Och om Yttermåtten på city korgen och quadron nu skulle vara så lika så vore det ju himla konstigt om quadron ryms inuti city korgen?

Jag var förresten och såg lite nya färger idag.

PP black/red såg jag i en city korg - urläcker!
    pp happy pink var snygg, pp navy lite tråkig, pp offroad/red - gillar jag! pp red, lite väl röd.
    Majken 100421
  • Uliise
    CoolJen skrev 2010-10-12 09:06:29 följande:
    Tack för alla svaren om mjuklift i citykorg.
    En quadro i citykorgen har jag inte tänkt men tänkte om det går med någon annan(billigare) variant.

Ni som har/haft citykorg, tror ni det blir för trångt för bebisen med en mjuklift/åkpåse med handtag i? och kan det se estetiskt bra ut?Jag funderar oxå på en Nitro city men är ju lite rädd för att vi får fortsatta hemska vintrar. Erfarenheter?
    Jag har verkligen fallit för nitron men har ju tid att ändra mig(bf 27 feb)

Uliise- vart hittar du en ny för 3000 ?

Jag tror jag ska köpa vagnen begagnat men en citykorg ny, för jag vill ha white letherette i citykorgen men ett mörkare tyg i nitron.
    Jag antar att white letherette färgen är ny? har inte sett någon begagnat till salu iaf.
    Tyvärr kan jag inte säga vart för jag funderar på att köpa den Oskyldig

White leatherette är ny för i år, alltså 2011-kollektionen. Förut fanns det däremot White croc som är liknande, men med fejk-krokodilmönster istället för det quiltade som leatherette-modellerna har
    TinkyWinky skrev 2010-10-12 09:42:37 följande:
    jag letar efter egentligen endast ett city cross chassi o har än så länge inte hittat ngn, så blir nog o köpa en komplett vagn..
    Det har funnits city cross-chassin ute på tradera senaste månaden, tror det sålde för 500 ungefär. Eller så köper du en sliten vagn och behåller endast chassit
    Madebyday skrev 2010-10-12 07:20:43 följande:
    Citykorg och Quadrolift tillsammans fungerar utmärkt.
    Dock har jag ej provar med hård- eller annan mjuklift och vet inte om dem går "lättare" att få i och ur.
    Men det jag provat med Quadron så tycker jag det verkar fungera bra!
    Kan du inte visa en bild? För jag har vääldigt svårt att se att det skulle funka.

City korgens innemått:  75x33x19 cm
    Quadroliftens yttermått: 83x38x21 cm

Den är ju nästan 10 cm för lång och 5 cm för bred!
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-10-11 21:36:36 följande:
    det var flera som sa ATT det fungerade, plus att det enligt el hemsida ska fungera. därav tipset (men ja, nån hade problem med det).
    Vart på emmaljunga.se står det att det fungerar? Nyfiken
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5