Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

ÄlskarMina skrev 2010-10-12 12:40:37 följande:
    Tror ni det räcker med lammskinn i botten på citykorgen, overall på bebis och täcke/filt över? 
    Har BF 7december...bor i Småland.

Har tittat på åkpåse från SEGR som är anpassad efter liggdelar men är det onödigt köp?  
    Det tror jag absolut kommer att räcka!
    Majken 100421
  • Uliise

Någon som har mått och vikt på City ceroxen? Typiskt att jag hunnit packa ner mina kataloger... (Ska flytta om några veckor)

Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-10-12 17:26:22 följande:
    minns ej, men har för mig att jag för länge sen läst att det fungerar. i övrigt står det ju att quadroliften är en coccoon som jag fattat är just att man kan lägga den i en liggdel?
    Jo, fast då menar de nog i Mondialen eller Edgen. Där passar den finfint, för de liggdelarna är mycket större.
    Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-10-12 19:03:08 följande:
    de har som nån annan skrev ändrat det i katalogerna i år och även om åsikterna är delade så är det ju flera i tråden som sagt att det går
    Nu kikade jag i min katalog från 09 och där står det att den kan användas till city korg, där ser man!
    TheMother skrev 2010-10-13 18:16:26 följande:
    Hej!

Tänkte om jag kunde få bolla lite funderingar med er. Är nämligen så att vi väntar barn nr2 i april och jag är väldigt sugen på då vilja kunna ta in barnet när det sover, utan att behöva ta med hela vagnen in. Har en CC från typ 06 el 07 och till den en city korg. Korgen saknar dessvärre bärhandtag plus att den inte går att ställa på golvet så jag måste komma på en lösning.
    Frågan är då hur jag ska göra... Någon helt ny vagn blir det inte, men frågan är om vi ska köpa iaf en ny city korg, för det går tydligen att bära de nya samt ställa dem på golv? Har för mig jag fått hära att de bara väge 1.5 kg, kan det stämma?
    Eller vad kostar det att köpa en hårdlift att placera i city korgen? Är det ens möjligt? Någon som vet vad de väger samt innermått?

Quadrolift känns det som att jag iaf hoppar över, då de tycks väga mer än city korgen (?) och det känns lite väl onödigt med en tjockare lift när det snart är sommar, bara ett par månader efter att bebisen är född. Känns som att ju mer utrymme i vagnen bebisen kan få är bäst, eftersom det antagligen blir varmt i sommar. Så det kan lufta så mycket som möjligt tänker jag alltså.
    Jag vet inte om Quadroliften i sig väger mer än city korgen, men eftersom man måste ha qudron tillsammans med sittdelen blir det ganska tungt.
    Har precis bytt från city korg till sittdel på min city cross och vilken skillnad, det är mycket tyngre med sittdel! Att då ha sittdel + quadroilift, nej det skulle då inte jag orka dra runt. Dessutom tycker jag bebisen ligger mer öppet med city crossens stora sufflett, än i city korgen som har en mindre sufflett. För att inte tala om att bebisen hamnar längre ner...

Och som du säger, desto mer utrymme desto bättre!
    agustina skrev 2010-10-12 19:22:54 följande:
    Så här ser det ut med quadroliften i citykorgen.
    Inte snyggt, men det går!
    Jasså, bra med en bild där man ser jag att det går med quadron i city korgen. Där ser man ju också att Quadron är smalare/mindre än city korgen.
    Majken 100421
  • Uliise
    Wingtear: Vad kul med bilderna på "Edge jetten" Såg ju jättebra ut!
    Majken 100421
  • Uliise

Hur tusan får man av klädseln till city crossen? Selen sitter ju fast i chassit...

Majken 100421
  • Uliise
    eec82 skrev 2010-10-14 19:42:41 följande:
    så sant så... e inte klar i huvudet... Så 08 el 09 kan det vara.
    Fast den kan omöjligt vara en 09 om det står 08 på chassit. Står det 08 på chassit är den antagligen gjord 08, eller av modellår 08 och då kanske gjord 07. Glad
    Majken 100421
  • Uliise
    Silverhaj76 skrev 2010-10-15 12:17:47 följande:
    Om det står 08 kan modellen vara 09a ändå, oftast släpps nya modeller redan i augusti. Och då står det tex 2010, men modellen är 2011, dvs vagnen ser ut som modellår 2011 vagnar gör.
    Jag förstår vad du menar, hm, ja då kan det ju vara antingen en 07, 08 eller 09 beroende på vad som menas med chassimärkningen. Skulle vara bra om man visste exakt vad den stod för!
    Majken 100421
  • Uliise
    Mymemlan skrev 2010-10-15 16:12:48 följande:
    Åh jag är jättesugen på att köpa en emmaljunga scooter 2.0.. Jag har en city cross nu som jag inte heller vill göra mig av med, sen har vi en carena easy bara, men nu när det är snö går den inte att använda ute nåmer.. :/ Min sambo säger en vagn in = en vagn ut! Hur övertalar man? ;D
    Men tänk såhär; vad har scootern som inte city crossen har?
    Majken 100421
  • Uliise
    ängeln83: Blev ju jättesnyggt! Snyggt var det med fotsacken också, kan inte bli för mycket happy pink, älskar den färgen.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5