Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Tänkte på en grej, om man har adaptern till city korgen på Cangaroon, då borde man ju kunna sätta på en "vanlig" cc/nitro-sits? Undrar hur det skulle se ut?

Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-17 21:06:28 följande:
    Jag har haft classic chrome chassi och nu har jag Classic Cryptonite Chassi. dom har jag vatt nljda med båda 2.  tycker Sport Cryptonite Chassi verkar onödigt tungt o stort. men har ingen egen erfarenhet av det.
    Håller med! Sport-chassit ÄR tungt och jag gillar inte alls teleksopstyret, alldeles rakt och känns konstigt att köra med. Behöver man inte vändbart styre så skulle jag definitivt ta Classic-chassit.
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-17 21:07:42 följande:
    va själv inne på en mondial först, men eftersom edgen hade roligare tyger blev det en edge. annars e väl edgen o mondialen samma fattar jag d som. d e bara tyget som skiljer typ.
    Bara designen på tyget som skiljer, är exakt samma material
    Majken 100421
  • Uliise
    giraffas skrev 2011-04-17 19:17:18 följande:
    Är väldigt sugen på den här. Nån som vet om degår att få bort och de är värt att köpa den. Man kan väl ite maskintvätta leatherklädseln?

www.blocket.se/malmo/Emaljunga_vagn_33277217.... 
    Hm... tror inte man kan maskintvätta liggdelsklädseln tyvärr.
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-04-18 18:16:46 följande:
    Jag bytte sida på dynan från quadroliften så den pälsiga är nedåt, men så dåligt den sitter i vagnen nu. Kanar fram och tillbaka när sonen rör sig. Fäste remmarna lite längre ner så de är helt spända men den åker runt ändå. Var inte alls så när den vita sidan var nedåt, fast det har väl med pälsen att göra. Någon som har tips på hur det går att lösa eller upplevt samma problem. 

Funderar på att se ifall briodynan kan funka bättre, något måste vi ha för han kladdar och kräks hela tiden. Såg nu att det var massa kladd på skyddet för bågen, tror jag får ta och vårtvätta vagnen. Kex och kladdbebis passar inte bra ihop med vagn. ;)  
    Här har vi en till med vagn som behöver tvättas, dessa grisiga ungar ;)
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-19 22:34:56 följande:
    Den e mysig o bädda ner bebisen i. Jag längtar redan efter vår bebis nr 2 så jag kan bädda i liggdelen igen ! :) sittdelen e ju klart oxå bra, tycker sufletten e mysig på vagnen. o den e härlig o köra. ja, jag e helnöjd m edgen. o då har jag testat city crossen , nitron och Ozonen oxå :P
    Du har inte möjlighet att visa hur det ser ut med Edgens liggdel på Ozone-chassit? Vill SÅ gärna veta hur det ser ut!
    Majken 100421
  • Uliise
    Salamina skrev 2011-04-20 19:47:06 följande:
    4 nya hjul till en CityCross kostar 1000:- på babyproffsen i Norrköping, jag förmodar att det inte är så stor skillnad med 2 stora+2små istället för 4 stora hjul. Jag beställde mina för ett par veckor sedan. Hade jag beställt dom tidigare hade jag bara behövt  betala 600:- för dom. Emmaljunga har gjort en rejäl höjning på hjulen, och då följer ju återförsäljaren efter Rynkar på näsan
    Åh!        
    Majken 100421
  • Uliise
    himlastorm skrev 2011-04-21 10:54:04 följande:
    Jag måste bara fråga, hur snabbt blir en City Cross "ranglig" och ramsned? 
    Vi provkörde en begagnad vagn igår där chassit var köpt 2010, med äldre sitt/liggdel. Jag tyckte att chassit var väldigt rangligt och hjulen liksom vobblade när man vaggade vagnen fram & tillbaka. Ägaren sa att de köpt nytt chassit pga att det gamla (2006) blivit väldigt nedsjunket, men då undrade jag stilla hur detta chassi redan kunde vara så, enligt mig, ostadigt.

Är det vanligt, att vagnen med 2010:chassi redan börjat bli lite ostadigt eller var detta ett hårdkört/tokigt exemplar?
    Det låter ju tokigt! Vi har en begagnad City Cross från 08 och den känns fortfarande jättefin i chassit, oavsett fjädring. Är du SÄKER på att de inte blåst dig på att det var ett nytt chassi? Kan du hitta tillverkningslappen på chassit? Där står år och datum för tilvlerkning.
    Majken 100421
  • Uliise
    Sofiafia82 skrev 2011-04-21 11:29:27 följande:
    Tycker jag också! Att den var snyggare i verkligheten alltså :) är så nöjd med mitt val! Har det tyget funnits tidigare år eller är det helt nytt för 2011-kollektionen?
    Det är helt nytt för 2011:orna :)

Här kan du se tidigare "kollektioner": strollersandprams.com/strollers/brands/Emmaljunga.html
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5