Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

EmmaAF skrev 2011-05-04 14:54:49 följande:
    Blev du av med den fort? Min har ändå legat ute i 2 dagar och ingen har hört av sig =/  Jag vill bara bli av med den därför kände jag att 1000 kr var ett bra pris att lägga ut den på
    Jag köpte den för 1200 och då var den redan använd av ett barn, sedan sålde jag den för 800 tror jag då hon som köpte den prutade ner den lite.
    Majken 100421
  • Uliise
    JwJw skrev 2011-05-04 20:06:57 följande:
    Till vilket år fanns dragkjedjan på citycross/nitros suffletter? allstå den som är mer till prydnad
    Fått erbjudande och köpa en nitro 2010 men klädseln är helsvart från 09 säger dom och citykorg från 2008...vill bara checka så allt stämmer =)

Översta bilden är så som de såg ut 2008 och tidigare, nedre bilden är ur de sett ut från 2009 och framåt:

Majken 100421
  • Uliise
    Nomen skrev 2011-05-05 09:11:30 följande:
    Egentligen ser man inte om det är en 2009 eller en 2010 eftersom dragkedjan sitter bak på sufletten. Jag har haft en city cross 2009 och har nu en city cross 2010. På city cross 2009 fanns ingen dragkedja, på min 2010 finns en dragkedja.
    Jasså? Det var helt  nytt för mig, visste inte att CC från 09 hade fickor.
    Majken 100421
  • Uliise
    mammatill2härligavildar skrev 2011-05-05 14:42:13 följande:
    Halloj Emmaljunga ägare!

Är d ok att komma med lite frågor?

Har två barn, stora blir 3 i sommar o lilla blir 1 i sommar. Har idag en Babytravel syskonvagn o en Bugaboo Cameleon. Blir mest syskonvagn, men enkelvagn när stora är på dagis, samt ibland på kortare turer. Men lilla trivs inte i bugaboo vagnen å så blir den dessutom inte så ombonad som jag skulle vilja. Har funderat och besstämt att jag vill byta ut bugaboo mot en annan vagn med "vanlig" sittdel, å sen ha en ståbräda till den så kanske den brukas mera även när jag har båda barnen. Egentligen vill jag ha lilla emot mig när jag har enkelvagn. Men d känns lite onödigt att köpa en vanlig vagn bara för att kunna ha sittdelen emot mig, eftersom hon blir 1 i sommar, å dessutom e hon van från syskonvagnen att åka framåt å det funkar ju. Funderar därför på en Scooter 2.0. Tror ni det är ett bra val??? Dessutom är det ibland så att stora är själv med mig eller barnens pappa o då ska han åka enkelvagn. Han börjar kännas tung att ha i bugaboo vagnen så även där är en klassisk sittvagn att föredra tror jag. Tänker jag rätt tror ni??? Lilla är 10 mån idag, är Scootern ok för henne redan??? Är d bättre att leta efter en annan Emmaljunga vagn begagnat o ha henne emot mig några månader till o sedan byta till scootern tror ni???? Är scootern ett bra sittvagns val??? Jo just d, har en Teutonia Timmy idag oxå, som sonen sover i på dagis. Den känns så klumpig att köra o har dessutom så lågt ryggstöd. Nån som kört/haft både den o Emmaljunga scootern o kan jämföra dem???

Oj, många frågor, eller snarare funderingar. Dela gäääärna med er av era erfarenheter.

Kan tillägga att jag kanske egentligen gärna skulle ha en vanlig vagn (alltså duo/kombi men utan liggdel) eftersom d känns som att hon e så liten ännu. Men jag undrar om d är bortkastade pengar att skaffa en sån nu??? Om inte, vilken modell är i sådantfall smidigast tycker ni???

Tack för att ni tog er tid att läsa, om nu nån orkade igenom mitt långa inlägga=)
    Varför tycker du att Timmyn är klumpig? För om du inte gillar en vagn med fyra fasta hjul går ju  scootrn bort. Och om du nu vill kunna ha din dotter vänd mot dig så varför inte en Nitro? Ombonad, vändbar, svängbara hjul, men ändå liten och lätt.
    Majken 100421
  • Uliise
    Nomen skrev 2011-05-05 18:59:56 följande:
    Nej inte 2009, men 2010 (och 2011 också antar jag), men det är bara en och den sitter i bak, inte på sidorna som de gjorde förut.
    Aha! Så alla med nya designen utom 90:orna har den?
    Majken 100421
  • Uliise
    IsaViolia skrev 2011-05-06 12:57:03 följande:
    Jo, men jag tänkte på en mjuklift, min svärmor funderade om hon skulle köpa en till..
    Det beöver man ju inte egentligen, skulle kanske vara praktiskt om ni måste lämna vagnen nere i ett förråd och gå upp för några trappor iofs men annars finns det ingen vits med lift i Edge.
    Majken 100421
  • Uliise
    mammatill2härligavildar skrev 2011-05-05 21:24:19 följande:
    Tack! D låter ju super:) Blir mer o mer sugen på en sån nu. Vad kostar den ny i butik???

När jag kikar på hemsidan så faller jag lite för Ozone oxå. Den verkar ha liknande sittdel som bugaboo, men kan man höja upp fotstödet när barnet sitter, eller måste man luta bak ryggen för att få upp fotstödet??? Så är d ju på bugaboo o det är d som gör att dottern sitter dåligt. Hon vill ha ryggstödet helt uppe, men då måste ju benen hänga ner o sittytan blir så liten.
    Fast precis som Buggan är Ozonen mindre ombonad, och så tror jag att de växer ur sittdelen liite fortade än på en Nitro. Och så måste barnet sitta/ligga skålat, tänk på det
    Majken 100421
  • Uliise
    lelodi skrev 2011-05-06 13:33:43 följande:
    Hej alla Emmaljungafantaster!
    Börjar så smått kolla efter barnvagn och kommit fram till att Edge Duon nog passar oss bra. Vi tänkte att vi ska kolla efter en begagnad i första hand.
    Vad ska vi tänka på? Vad är rimlig prisnivå på en begagnad?
    Vilken är den äldsta modellen man kan tänka sig för att fortfarande ev kunna byta till nya delar från butik?
    Tack för svar! 
    Det beror på vilka delar du menar. Själva liggdelen + chassit har haft samma konstruktion sedan 2005. Annars kan man ha saker som lift, parasoll, åkpåse osv från vilken årgång som helst. Ståbräda vet jag dock inte hur det är med.

Annars är det väldigt smart av dig att köpa begagnad Edge! Det finns många och de ligger väldigt lågt i förhållande till nypris och skick, ofta är de väldigt fina. Söl på blocket och gör dig en uppfattning om prisnivån gällande vilket år dä är ifrån/ skick osv
    Majken 100421
  • Uliise
    UnderYtan skrev 2011-05-06 10:40:45 följande:

En fråga angående vindskydd/footsack. Är det samma storlek/skydd till alla EL-vagnar?

Jag har en Ozone och tänkte köpa en footsack till hösten till den. Men jag kikar lite på Tradera osv. och undrar om man vågar köpa begagnat?

Jag kommer så småningom köpa en Scooter och helst får footsacken passa även till den vagnen så jag slipper lägga ut pengar på 2 st.

Nej det finns inte en universell. Edge, Mondial, City Cross, Nitro och Cerox har samma, sedan har Scootern och Ozonen olika var för sig. Och just Ozonen är så pass ny så jag tror det blir svårt att hitta en beggad fotsack till den tyvärr.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5