mammatill2härligavildar skrev 2011-05-05 14:42:13 följande:
Halloj Emmaljunga ägare!
Är d ok att komma med lite frågor?
Har två barn, stora blir 3 i sommar o lilla blir 1 i sommar. Har idag en Babytravel syskonvagn o en Bugaboo Cameleon. Blir mest syskonvagn, men enkelvagn när stora är på dagis, samt ibland på kortare turer. Men lilla trivs inte i bugaboo vagnen å så blir den dessutom inte så ombonad som jag skulle vilja. Har funderat och besstämt att jag vill byta ut bugaboo mot en annan vagn med "vanlig" sittdel, å sen ha en ståbräda till den så kanske den brukas mera även när jag har båda barnen. Egentligen vill jag ha lilla emot mig när jag har enkelvagn. Men d känns lite onödigt att köpa en vanlig vagn bara för att kunna ha sittdelen emot mig, eftersom hon blir 1 i sommar, å dessutom e hon van från syskonvagnen att åka framåt å det funkar ju. Funderar därför på en Scooter 2.0. Tror ni det är ett bra val??? Dessutom är det ibland så att stora är själv med mig eller barnens pappa o då ska han åka enkelvagn. Han börjar kännas tung att ha i bugaboo vagnen så även där är en klassisk sittvagn att föredra tror jag. Tänker jag rätt tror ni??? Lilla är 10 mån idag, är Scootern ok för henne redan??? Är d bättre att leta efter en annan Emmaljunga vagn begagnat o ha henne emot mig några månader till o sedan byta till scootern tror ni???? Är scootern ett bra sittvagns val??? Jo just d, har en Teutonia Timmy idag oxå, som sonen sover i på dagis. Den känns så klumpig att köra o har dessutom så lågt ryggstöd. Nån som kört/haft både den o Emmaljunga scootern o kan jämföra dem???
Oj, många frågor, eller snarare funderingar. Dela gäääärna med er av era erfarenheter.
Kan tillägga att jag kanske egentligen gärna skulle ha en vanlig vagn (alltså duo/kombi men utan liggdel) eftersom d känns som att hon e så liten ännu. Men jag undrar om d är bortkastade pengar att skaffa en sån nu??? Om inte, vilken modell är i sådantfall smidigast tycker ni???
Tack för att ni tog er tid att läsa, om nu nån orkade igenom mitt långa inlägga=)
Varför tycker du att Timmyn är klumpig? För om du inte gillar en vagn med fyra fasta hjul går ju scootrn bort. Och om du nu vill kunna ha din dotter vänd mot dig så varför inte en Nitro? Ombonad, vändbar, svängbara hjul, men ändå liten och lätt.