Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise
    lelodi skrev 2011-05-06 13:53:05 följande:
    Hej! tack för ditt svar.
    Det jag menar är om man köper vagnen begagnad utan att ha sett den och man tycker tex sittdelen är lite sunkig, kan man köpa en ny klädsel eller helt ny del då? 
    Går det så gör det ju inget om man chansar lite om man ändå kan byta den delen, få en fräch vagn till ett lågt pris dessutom
    Tja, sittdel oc klädsel kan man köpa nytt från Emmaljunga, men det är sannslöst dyrt, tror en stiidel går på några tusen...

Men nog kan du få en väldigt fin vagn utan sunkig sittdel för ett par tusen, vad vill du ge för en Edge?

www.blocket.se/gavleborg/Emmaljunga_Duo_Edge_combi_33668888.htm&w=3

www.blocket.se/haparanda/Emmaljunga_duo_edge_sport__06_33695831.htm&w=3

www.blocket.se/hoor/Emmaljunga_Edge_Duo_Combi__Kanonskick_33386155.htm&w=3

Nu tog jag bara tre exempel, det finns huuur många som helst!

Här har du tex en ursnygg 2009:a till bra pris: www.blocket.se/helsingborg/Emmaljunga_Edge_Duo_09_33478318.htm&w=3
    Majken 100421
  • Uliise
    IsaViolia skrev 2011-05-06 14:15:43 följande:
    Tack så mycket, då ska jag säga det år svärmor. Vi bor i hus, så vi kommer inte ställa den i förråd och behöva ha den där.
    Är det nåt tillbehör ni tycker man behöver utöver det som är med i "standard" paketet?
    Det finns alltid något man kan köpa till sin vagn ;) Fråga min sambo och han kommer att sucka...

Nej men en imla bra grej på sommaren är det här solskyddet från Teutonia, jag använde det till min City korg (liggdel till city cross) förr sommaren och det blir kolsvart i liggdelen Nu kör vi på parasoll eftersom hon sitter upp och inte vill ha solskyddet i huvudet.

Men om du undrar över saker ur Emmaljungas sortiment så skulle jag nog säga att ni inte behöver något extra när bebisen är så liten, det blir väl när det är dags för sittdel och åkpåse men då kanske ni vill ha något annat märke, man får helt enkelt prova sig fram och se vad man behöver, ofta vet man inte förrän man är ute med vagnen

Majken 100421
  • Uliise
    lelodi skrev 2011-05-06 14:54:48 följande:
    Prisvärd?
    Den var iofs till 99 % såld, men hon skulle höra av sig om det inte blev något.
    Är den i riktigt bra skick så kanske, annars tycker jag att 1100 är lite mycket för en så pass gammal vagn, men det är ju jag.
    Majken 100421
  • Uliise
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-05-06 22:21:29 följande:
    Behövs inget parasoll om man har det där solskyddet från teutonia? Pris på det?
    Om man har en liten bebis i liggvagn behövs inget parasoll om man har skyddet från teutonia! Det kostade 189 tror jag.
    Majken 100421
  • Uliise
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-05-07 13:41:56 följande:
    vilken skötväska har ni? för/nackdelar?
    Den här har jag, en Brio från 2009 som jag köpte till halva priset nu i våras för 325:-. Gillar den verkligen, enda minuset är att banden man sätter fast väskan på styret med har kardborre som fästen istället för tryckknappar. Inga tunga laster i väskan om man vill ha den på styret med andra ord.

Annars tycker jag att den är bra och skitsnygg!

Majken 100421
  • Uliise
    lelodi skrev 2011-05-07 16:38:13 följande:
    Vad är det för skillnad på modellen Edge och Season? Tycker de ser likadana ut...:-P
    Season är Emmaljungas limited edition från 00-04 ungefär. Färgerna kom ut fyra gånger om året i limiterade upplagor och det är alltså samma vagn som Edge (även om de inte hette Edge då) bara i ett limiterat tyg.
    Majken 100421
  • Uliise
    lelodi skrev 2011-05-08 08:53:33 följande:
    Haha, okej! Tack för ditt svar!

Någon som har några synpunkter på skillnader mellan classic chassi och det med teleskophandtag till Egden.
    Tyckte först det var kanon med teleskophandtag, men den är ju både tyngre (2 kg tror jag) och mycket bredare. Överväger fördelen då med teleskophandtag?

Sicken djungel detta är....  
    Personligen tycker jag att teleskopchassit är hemskt; tungt, stort och klumpigt, handtaget är dessutom inte lika skönt att hålla i som det på classic chassit. Dessutom tycker jag att man får en mycket skönare vinkel på handtaget om man kan fälla det som man kan på classic chassit.

Prova i en affär så får du se hur det känns för dig
    Majken 100421
  • Uliise
    ängeln83 skrev 2011-05-08 08:57:05 följande:
    Ingen  som har några åsikter om Spidern? Skrev ett inlägg igår där jag undrade hur den var. Funderar på att ha denna som en extra vagn, har en Ozone också. Hittade en 2011 som är använd 5 ggr för 1800 kr, inkl regnskydd och ratt. Skrev att vi hämtar den idag för 1500 kr, det är väl ett bra pris?
    Jamen det är väl ett toppenpris! Har tyvärr ingen erfarenhet av den själv, men det här hittade jag när jag googlade emmaljunga spider, en tjej som ger sin uppfattning om den:

www.finest.se/userBlog/&beid=1356925
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5