Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Alltså jag blir så förvånad varenda gång jag går in på blocket och ser annonser på vagnar som är knappt någon/några månader gamla som säljs för att barnet vuxit ur den/den inte passade oss/vi har fler vagnar...

Om man säljer en vagn så pass kort tid efteråt kan man ju inte ha tänkt igenom köpet särskilt noga. Ta bara alla Edge där endast liggdelen är använd!

/Lättprovocerad vagnsnörd Flört

Majken 100421
  • Uliise
    Uliise skrev 2011-05-08 13:08:19 följande:
    Alltså jag blir så förvånad varenda gång jag går in på blocket och ser annonser på vagnar som är knappt någon/några månader gamla som säljs för att barnet vuxit ur den/den inte passade oss/vi har fler vagnar...

Om man säljer en vagn så pass kort tid efteråt kan man ju inte ha tänkt igenom köpet särskilt noga. Ta bara alla Edge där endast liggdelen är använd!

/Lättprovocerad vagnsnörd Flört
    Nu menar jag alla NYA vagnar, typ köpt i vintras.
    Majken 100421
  • Uliise
    2små2stora skrev 2011-05-08 13:13:31 följande:
    Uliise den skötväskan har jag med. Min är fullproppad med grejer och har aldrig lossnat. Det går att hänga axelremmen över styret som säkerhet.
    Nej den har inte lossnat men nog har kardborren varit ansträngd... Och så gillar min dotter att dra i axelbandet för det låter så kul av kardborren

Men en superbra väska annars!
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-05-08 20:49:30 följande:
    sport/teleskop +
    -vagnen blir lättare att svänga när man har handtaget förlängt, pga hävstångseffekten.
    -för mig och min man är det bekvämare än vikhandtag pga att man kommer längre ifrån chassit och inte sparkar i på samma vis när man tar ut stegen

sport/teleskop -
    -bred
    -låsningarna till styret blir sämre med åren, och det kan inte garanteras att de blir bättre av byte
    -varukorgen i tyg

classic/vik +
    -trådkorg
    -vikningen gör att den går att få in på längden i fler bilar än sporten (som knappt gåt in på bredden i vissa)

classic/vik -
    -inte lika lätt att svänga
    -knäleden kan bli glapp
    Vi tycker då olika vi Wingtear! Flört Blir inte handtaget alldeles för högt om du gör det så högt att du får nytta av hävstångseffekten? Sedan tycker jag att Classic-chassit är lättare att svänga med, men det är ju jag Glad
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-05-09 15:23:37 följande:
    Var ch provkörde sittvagnar idag, väljer mellan brios sitty och spidern, gillade att spidern kändes bättre i klädseln, mer stabil och hade aningen bättre viloläge, samt att det känns i alla fall som om handtaget är lägre. Däremot gillade jag inte alls utformningen på handtaget, och den var mer svårtippad än sittyn. 

Hade önskat en spider med rakt handtag så kanske den också skulle bli lite lättare att tippa eller att tyngdpunkten kom lite längre bak.

Ska kolla på en begagnad sitty så får vi se, men spidern känns som om sonen sitter bättre i, men en äldre sitty kanske funkar det med, är svårt att hitta begagnade emmaljunga sittvagnar här, brios kryllar det av, men folk kanske håller hårt i sina emmaljunga ;)  
    Och jag som tycker Spiderns handtag verkar jätteskönt! Gillar Brio Gos och det är ju likadant format.

MadeByDay: Tvillingvagnen du fyndat är en EC Twin
    Majken 100421
  • Uliise
    lelodi skrev 2011-05-09 06:33:36 följande:
    Hehe, det var den som var den "prisvärda" budgetvarianten från stenåldern?
    Precis ;)
    Majken 100421
  • Uliise
    lelodi skrev 2011-05-09 20:57:53 följande:
    Åh, jag kan knappt hålla mig från att bara köpa en jättefin Edge jag hittat på Blocket!! Men jag måste provköra olika först, men tänk om den säljs innan torsdag och jag kommit fram till att den är perfekt?!.....

Tungan ute 
    Du kan inte provköra innan torsdag? Tinga den? Hoppas du får den!
    Majken 100421
  • Uliise
    lelodi skrev 2011-05-09 22:21:36 följande:
    Nej, jag bor ute på landet och vi har fullt upp fram till torsdag..... Om man vill tinga den, hur gör man då på bästa sätt? Handpenning? Men det är knappt nån vits om vi har olika bank, då tar det ju ändå nån dag att föra över....

Men den är så fiin! Perfekt eftersom vi inte vill ha svart vagn och många är just svarta eller svarta plus någon annan färg.
    Då får vi hålla tummarna helt enkelt :) Men du ska dit och prova den på torsdag eller till en affär och prova chassina på torsdag?
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5