Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Ben10 skrev 2011-05-27 06:18:28 följande:
    Uliise- får man reda på innan vilka färger som stannar/kommer nya innan dom börjar tillverkas o kommer till butikerna?!
    Ja om du går till en affär och frågar om en specifik färg borde de absolut kunna ta reda på om den ska sluta tillverkas eller ej
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-05-27 23:49:13 följande:
    Blev en vagn idag igen... kollade på en softy och den var snyggt grå i chassit och hjulen var betydligt finare än de jag har, stabilare och hade tom. mönster ;) 

Tyvärr är klädseln rätt fläckig men jag har ändå tänkt klä om den, ska kolla vad som går bort i tvätten först. Svart sufflett som var rätt dammig men inte solblekt. Sonen verkade gilla den för han somnade när vi gick till posten var bara några hundra meter.

Var tur att jag inte planerat att köpa en sån och byta hjulen mot mina för när jag kom hem och jämförde så hade den här större hjul än den jag hade hemma. är en 01:a jag hade och den jag köpte är en 03:a. Så även handtaget kommer lite högre upp men det kanske skiljer 2cm så det funkar, är samma gung och lätt att tippa som den jag redan hade.

Ska lägga ut den första på annons nu och hoppas att den kommer till nytta någonannanstans, nu ska jag inte köpa någon mer vagn... den här helgen ;) 
    Haha, det är så kul att läsa dina redogörelser! Fortsätt du, och fixa gärna fram en bild på dina fynd
    Majken 100421
  • Uliise
    giraffas skrev 2011-05-30 20:27:31 följande:
    Ska de inte vara bärremmar på en citykorg från 08?

och vart sitter klisterlappen som tillverkningsår står på en citykorg
    Tror det avr just 08:orna som inte har bärremmar. Lappen ska sitta på undersidan
    Majken 100421
  • Uliise
    JwJw skrev 2011-06-01 16:46:55 följande:
    blev så osäker här vad är detta för modell? tror de är en smart jag med vill va säker för visst är de smart som har kort suflett och de blir en glipa om man försöker dra fram den?

www.blocket.se/vi/33803532.htm
    Jo det är en smart, det kan du se på den specialla budgetskötväskan som bara följer mad smarten också :)
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-06-01 18:29:11 följande:
    det är en smart, för vad jag förstått så finns inte dom där fjädringsinställningarna på chassit på smarten. skötväskan kan man ju köpa separat så den kan ju även följa med en annan vagn. men jag går efter fjädringsinställningen, den finns iaf. inte på smarten :)
    Fast jus tden där skötväskan kan man inte köpa separat, den följer endast med Smarten.
    Majken 100421
  • Uliise
    VäntanochLängtan skrev 2011-06-01 18:31:26 följande:
    Har en fråga om det här med punkteringsfria däck.

Har alla Emmaljungavagnarna punkteringsfria däck, vissa modeller eller inga av modellerna?

Om det nu är risk för punktering, har ni råkat ut för det, är det så att säga vanligt förekommande?
    Det finns luftdäck till Edgen och Mondialen.
    Vickan I skrev 2011-06-01 18:38:24 följande:
    Fast jag beställde en edge idag och blev tillfrågad om jag ville ha punkteringsfria däck eller ej, ngt "alu chassi" eller vad det hette. Men valde lufthjul. Har adlrig haft punka på vår classic sport innan heller.
    Vilken tur du inte tog det chassit, helt värdelöst är det!

Vilken färg beställde ni på er Edge?
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-06-01 19:56:43 följande:
    aha, då va den lik några jag såg dom reade ut i en affär, men d va kanske inte samma då, sorry. men vissdt kan man se att dom där fjädringsgrejorna saknas på chassit, då e d väl en smart ? :)
    Ingen fara Jo då är det en smart!
    Majken 100421
  • Uliise
    Louise89 skrev 2011-06-02 21:00:43 följande:
    Hejsan {#emotions_dlg.flower}

Någon som vet ifall pp black/blue kommer finnas kvar till 2012:orna? *hoppas hoppas*
    Har tyvärr ingen aning om det än!
    ChokladMoshin skrev 2011-06-02 22:22:21 följande:
    Jag var äntligen på Babyland och skulle köpa min Ozone idag och den var slut i den färgen jag ville ha
    Frågade då när dom nya 2012:orna kommer in och hon sa september/oktober, stämmer det verkligen att dom kommer så sent.
    De brukar komma i augusti/september/oktober beroende på färg.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5