Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

eternalstar skrev 2011-06-18 11:15:50 följande:
    Yodi: Alltså den nya från 2012 som bara heter PP Black? Har den helsvart chassi? Någon som vet när man kan börja lägga beställningar?
    Det kan du säkert redan göra eftersom återförsäljarna fått in affischerna med de nya färgerna
    Majken 100421
  • Uliise
    eternalstar skrev 2011-06-18 14:29:23 följande:
    Nu är en ozone i PP Black beställd, osedd=O! Hade ingen möjlighet att åka till närmaste BP å kolla in planschen.. Hoppas bara inte den är alltför plottrig med märken å detaljer! Skulle komma v 35 så nu läääängtar jag!!
    Spännande!
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-06-18 23:21:47 följande:
    du, den tog vi sa polisen
    Tänkte faktiskt det när jag såg cannonen, för den hade oxå kugg-broms, att undras om edge-hjulen passar
    Vad skönt för oss då att andra har provat före oss, nu vet vi

Appropå prova, såhär ser en Scooter fotsack ut på en City cross, hur tusan de nu tänkte där?

www.blocket.se/uppsala/Brio_och_Emmaljunga__barnvagn_34494308.htm&w=3
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-06-18 23:35:41 följande:
    äsch, blocket vägrar ladda bilder nu. skitdator. supersvårt att googla upp "dagens fynd", eller rättare sagt omöjligt. Ifall någon undrat varför jag slutat med det...
    Here you go!
    Brio och Emmaljunga -barnvagn
    Brio och Emmaljunga -barnvagn
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-06-19 07:13:52 följande:
    Tack för bilden
    Antagligen ahr de köåpt footsacken på rea för den var samma färg som vagnen och inte haft en aning om att det finns olika. Och sedan svurit över hur dåligt den passar...
    Haha, antagligen! Hoppas det är så och att de inte råkat ut för en rejält okunnig försäljare...
    Majken 100421
  • Uliise
    Madebyday skrev 2011-06-20 05:57:07 följande:

Kände och klämde aningens litegranna på det nya chassit Uniq (det nya till Mondial/Edge?) på Barnens Hus igår.
    Först tänkte jag inte på det, utan tittade mest på hur mysig och ombonad en Edge är (min lilla kille är 6 mån, så vi ska inte ha en ny liggvagn, men titta och känna och klämma kan man ju göra när som helst!!) ;)

Sen såg jag att det var punkeringsfria däck och funderade länge på om dem misstagit sig och satt Edge liggdelen på ett CC chassi...men nej, det var ju det nya chassit.

Är det någon mer som sett och känt på det som kan hålla med mig att det känns aningens rangligt och ostabilt för att vara till en så stor vagn?! Har alltid tyckt att Edgen är aningens stor och klumpig, men nu känner jag att jag hellre skulle köpa en Egde med sportchassi än Uniqchassi pga ostadigheten.
    Någon med liknade åsikter...eller motsatta?! ;)

Du har rätt, det ÄR ett hima rangligt chassi, som dessutom HELT saknar fjädring.. Att det också är det dyraste av de chassin man kan välja till Edgen känns helt vansinnigt!

Det känns ju mycket billigare/plastigare/skrotigare än de andra.
    Majken 100421
  • Uliise
    yodi skrev 2011-06-20 20:52:54 följande:
    någon som vet vilken färg den nya färgen aburgine är egentligen? tyckte det var svårt att se på planshen.
    Det är nog en sorts vidareutveckling på Pro Bordeaux. Typ som att Forest är Pro Forest utan Pro-tyget
    Majken 100421
  • Uliise
    Madebyday skrev 2011-06-20 21:51:32 följande:

Ok, tack!
    Skulle va kul att se dem bredvid varann för att se skillnaderna.
    Får kika på Blocket om det finns kunniga Smart/Classic säljare där ute ;)

Classic har samma chassi som Edgens Classic Chassi.
    Smartens chassi har inte EAST-fjädringen, och är inte lika glansigt heller.
    Majken 100421
  • Uliise
    TinkyWinky skrev 2011-06-20 21:55:17 följande:
    jo det är det plus 2010 modellerna hade väl ej den färgen på sittdelen?!
    Precis! En city cerox från senast 2008, nya tyg-designen kom ju 2009.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5