Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise
    fridajonsson skrev 2011-06-27 16:08:25 följande:
    Men tack! Jag satt själv ähromdan och funderade hur de tänkt!

De måste resonerat så att vi gör en ful vagn, nån tycker säkert den är snygg. Eller, smaken är som baken. Haha
    Jag förstod att jag inte var ensam om att tycka såhär!

Den påminner om den där limited edition som Babyproffsen fick i våras, fast den här är fulare... Ska bli väldigt intressant att se den på riktigt.
    VäntanochLängtan skrev 2011-06-27 16:58:41 följande:
    Menar ni den som heter "Nautic Navy"?
    Förresten, allihop: hjulskydd... Behöver man det och när använder man det? Jag såg nu att det fanns på leveranstidsschemat, men inte under tillbehörsmenyn, så därför såg jag aldrig nån bild på det och tänkte således inte på det när jag beställde vagn. Hur ser hjulskydden ut, länk till bild någon?

Sen undrar jag om de svarta regnskydden som väl ska följa med Nitro city är 2 olika, alltså ett som passar citykorg och ett som passar sittdelen, eller måste man köpa det till citykorgen för sig? (eller är det ett och samma skydd som passar båda delarna lika bra?) Nu när jag tänker efter så borde ju det till citykorg INTE följa med, eftersom en del ju väljer quadrolift istället. Men ja, frågar här, enklast så. Isf måste jag beställa ett som passar citykorgen gissar jag...

Sen när jag ändå är igång: är det nån som betällt sån där exklusiv bäddmadrass? Jag kände på madrassen i citykorgen i butiken och tyckte den kändes lite tunn, men i butiken sa de att de aldrig sålt nån tjockare exklusiv madrass så jag gissar att den som ligger i citykorgen duger gott och väl, och att man väl bara går i "köp-allt-det-bästa-till-ditt-barn-om-du-vill-vara -en-bra-förälder-fällan" när man tror att man borde köpa en sån ;)
    Ja Nautic Navy, fast jag kommer att tänka på den som "Naughty Navy" i fortsättningen

Regnskyddet som följer med kan du har till city korgen också, lite stort men det funkar bra! Någon lyxig madrass hade jag inte i, vi använde den som följde med
    Majken 100421
  • Uliise

Jag är nyfiken på hur PP Black/Pinks innefoder ser ut på nära håll:

Majken 100421
  • Uliise
    2små2stora skrev 2011-06-28 15:09:41 följande:
    Vad säger ni om denna annons

vagnen måste vara från 89. Min moster hade samma mönster på sin som hon köpte våren 89.

www.tradera.com/Valvardad-vagn-med-lift-aukti... 
    Just den där modellen är nog mer från 91-92, men innertyget hade de något år innan. Grääsligt är det! Har en emmaljunga från den tiden med samma hemska innertyg:

Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-06-28 19:42:03 följande:
    ATTANS! Den är ju oxå gamal, och ful sittdel är det emd. HMPF! Min aquamarine klädsel i den modellen går ju an, men det är ju bara för den grann-turkosa färgen...
    Vill ha en med easyfix fästen, inte de gamla skjutsakerna... (när hemlig dröm okm att cruisa med jet-sittdelen på big star chassi bara för att se alla miner )
    Haha, ja det skulle vara en syn! Jag fortsätter hålla utkik
    2små2stora skrev 2011-06-28 20:16:41 följande:
    Hon hade en ljusblå/lila skai med 35cm hjul De flyttade till Tyskland 1990 och tog då vagnen med sig dit. Den var rätt unik då de flesta körde på hjul à la paraplyvagn
    Jaha men då var den ju iite äldre då. Jo paraplyvagnar har väl alltig varit stora på kontinenten, att de inte fattar att det är skönare att köra (och för barnet) med större hjul?
    Majken 100421
  • Uliise
    fridajonsson skrev 2011-06-29 00:11:11 följande:
    Funderar på hur det kan hålla... Eftersom kanterna hålls uppe av två tunna små stag i botten..

Men de kanake är starkare än vad man tror. men jag skulle då inte våga testa, och efterssom EL själva inte säljer deras syskonsits till liggvagnarna måste borde det ju finns en anledning..Flört
    Håller med, skulle nog inte heller våga sätta ett barn på de små sidorna som liggdelen är uppbyggd av...
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-06-29 17:28:01 följande:
    är det easy fix fästen så ska det väl passa, om den vagnen nu inte är bredare i chassit än de nuvarande. 
    Nej alla easy-fix ska ha samma mått på chassit, en gång easy fixmått - alltid easy fixmått!
    Majken 100421
  • Uliise

t0va: jag tänker som dig, att scooter s är så pass lik nitron och ozonen att det inte är någon idé att köpa en sån. Liggläget, suffletten, vändbar, mycket talar för nitron/ozonen. Nitron är förresten väldigt mycket vagn för sitt format; liggvagn, sittvagn och så är den så kompakt att den kan användas som resevagn, den har ju nästan samma mått som flera små sulkys.

Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5