Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

agustina skrev 2011-06-03 15:32:18 följande:

Kan det vara nåt slags hopkok tro? Tänkte på ihopfällningen på chassit, är som krokar där. Har jag aldrig sett förrut, fast jag ser ju att det står Emmaljunga längre ner sen.

Kanske chassit är äldre??

Jag har själv ingen aning, men kanske nån här inne vet????

Allt på chassit ser bra ut förutom att de är ledat vid handtaget, Sportchassit har så vitt jag vet bara kommit med teleskopchassi.

Kanske är någon internationell variation, som inte sålts i sverige? Eller något som dom gjort själva...?

Men lufthjul är det, det kan jag garantera!
    Majken 100421
  • Uliise
    agustina skrev 2011-06-03 17:15:18 följande:
    Nä, jag vet! Tänkte mest på att det var både krokar och snabbfäste på chassit. Men nu har jag fått svar att det var modell B på chassit(står på instruktionsboken), så det var väl ett vändbart chassi som Emmaljunga bara hade en kortare tid kanske :)
    Sportchassit har alltid haft vändbart styre, om det är det du menar

Vad är det för krokar ni pratar om?
    Majken 100421
  • Uliise
    UnderYtan skrev 2011-06-03 17:25:08 följande:
    Idag gjorde jag slag i saken och beställde en footsack i pp-pink till min ozone innan de tar slut/försvinner. Hoppas det blir fint nu bara :)
    Kul! Visa gärna bild sen när du har den
    Majken 100421
  • Uliise
    Nomen skrev 2011-06-04 20:53:56 följande:
    Fast högst upp på handtaget ser det ut som sport, cerox har väl helt rakt? Är det någon som frågat säljaren? Blir nyfiken, spännande att höra varför den ser ut som den gör...
    Nu har jag mejlat och frågat! Måste ju få veta vad det här är för mysterium
    Majken 100421
  • Uliise
    Madebyday skrev 2011-06-06 09:50:02 följande:
    Om ett chassit har "regnr" 090803, så är det ju tillverkat 3e aug 2009!! Men räknas det som 2010:a då?!
    Japp, det är en 2010:a   Alla vagnar gjorda efter semestern räknas som en vagn av nästkommande års kollektion, alltså kommer vagnar gjorda i tex augusti i år att vara 2012:or.
    Majken 100421
  • Uliise

Jag har fått svat från hon med den mysitska vagnen men hon verkar int alls förstå vad jag menar så nu har jag skickat ett riktigt vagnnördsmejl med pedagosgiska förklaringar över olika chassin... Bara hon inte tror jag är någon störd jävel

Majken 100421
  • Uliise
    enchanted skrev 2011-06-07 09:14:31 följande:
    nån som vet när dom får in -12 färgerna, och säljer -11 orna billigare?
    Dom brukar i regel aldrig rea ut Emmaljungas vagnar, är isf endast demoex som affären har inne och vad jag sett på blocket har de redan börjat rea ut 11:orna.

Ett exempel:

www.blocket.se/goteborg/Emmaljunga_Ozone___Demoex_34060083.htm&w=3

2012:orna kommer runt augusti
    Majken 100421
  • Uliise
    JwJw skrev 2011-06-07 18:37:40 följande:
    Någon som är kunnig om emmaljungas smart? finns de några nackdelar?
    Nackdelarna är väl att Smarten inte har Emmaljungas fjädringssystem EAST. Sedan har de gamla versionerna av Smart ingen kjol på sufletten vad jag hört, tycker det låter konstigt då man ju ska fästa den på sittdelen sen :S
    Liggdelen är heller inte lika ventilerad som tex. Edgens liggdel, finns inga medar undertill att vagga liggdelen heller.
    Simplare lack på chassit, lite simplare design, bandet mellan benen i sittdelen är smalt.

Det var vad jag kom på
    Majken 100421
  • Uliise
    JwJw skrev 2011-06-07 20:27:05 följande:
    ok =) jo men att de inte finns nån kjol på äldre vet ja frågan är väl bara när började dom göra de;) haha....Står väl lite i valet och kvalet om jag ska välja en billig vagn med 4 fasta hjul eller om jag ändå ska köra på roterbara;) som man är van vid
    Jag vet tyvärr inte när de började med kjolen, men är väl bara att fråga efter den om du hittar någon
    Majken 100421
  • Uliise
    enchanted skrev 2011-06-08 13:35:12 följande:
    då kan de va en 10a eller?
    Det kan asbolut vara en 2010, så här ser Mondialen ut nu på Emmaljungas hemsida, och som sagt, man har fyra chassin att välja på så det är inget konstigt alls.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5