Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
Trevlig semester JaMa!
Trevlig semester JaMa!
Mace - grattis till stundande bröllop! Det kommer bli underbart härligt - garanterat! Min bröllopsdag är en av de bästa dagarna i mitt liv hittills.
Vintra - krya på dig!
Mace - jag har också haft några cykler där jag fått mens väldigt sent. Några gånger en vecka sent och någon gång nästan två veckor sent. Det är jobbigt psykiskt för man går och oroar sig. Tror dock inte du behöver oroa dig för att äggen håller på att ta slut.
Stjärn - förstår att det känns jobbigt med provresultatet även om det var väntat. Kram
Bäbifabriken - ursäkta men jag skrattade högt när jag läste ditt inlägg. Folk är ju inte riktigt kloka. Jag är imponerad av att du ändå kunde vara så klok i dina kommentarer. Själv hade jag nog blivit helt stum om någon sa något sådant till mig.
Grattis Junie och Lotie!
Bäbifabriken - min läkare sa att det är viktigt att skydda sig inledningsvis då det finns en liten chans/risk att bli gravid. Man vill ju inte riskera foster m missbildningar. Ang äl-flytningar så hade jag också det första månaden men vet inte om det verkligen är ett tecken på äl i detta fall. Någon som är mer insatt?
Mace - jag tror att nedreglering med sprutor som ex Enanton är värre när det gäller missbildningar på fostret än Synarela. Synarela kan man ju bara sluta använda om en graviditet upptäcks medan sprutor är ju svårare eftersom man då redan sprutat in ett läkemedel i kroppen som ska verka i 3-4 veckor.
Bäbifabriken - lugn, det kommer säkert gå bra trots allt!
Vintra - stor kram till dig! Har du bra värktabletter?
Vintra - kan identifiera mig i det du skriver. När vi höll på att kämpa så kände jag också det som att jag levde i något slags vakuum. Var livrädd att mitt liv just då skulle bli en transportsträcka fram tills dess jag lyckades bli gravid. Jag försökte ta vara på tiden och göra trevliga saker tillsammans med min man och med vänner som fick mig att må bra. Länge resonerade jag så att "nej, vi planerar inte i det för tänk om jag är gravid då" men efter ett tag insåg jag att det sättet är otänkbart att leva efter. Man måste våga leva här och nu. Barnlösheten får inte ta över!
Jag håller tummarna för att alla här inne får en underbar höst med plus och lyckosamma graviditeter!