Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Tack för all tumhållning idag! VUL gick bra och vi fick se ett foster i precis rätt storlek och med ett pickande hjärta. Helt otroligt skönt! Var övertygad om att fostret inte levde då jag inte alls känner mig gravid. Men tydligen kan man vara det utan symptom. Så ni som ruvar och inte känner något - ge inte upp!

• Gräddnosen

Lotie - grattis! Det kommer nog gå bra. Fortsätter hålla tummarna för dig.

Kanelgalen - wow, vilket toppenresultat. Det är ju hur bra som helst! Grattis till att ha blivit ruvare. Bra taktik med att hålla sig sysselsatt. Annars går man lätt och analyserar allt. Håller tummarna för att tiden ska gå fort och att alltför vägen!

• Gräddnosen

Grattis Lotie till att ha blivit ruvare! Härligt!

Junie - nu håller vi tummarna allt vad vi orkar! Hoppas att även du är ruvare imorgon!

• Gräddnosen

Junie - blir ledsen för din skull. Vet tyvärr själv hur det känns när embryot inte klarar upptiningen och det inte blir något FET. Hände mig på mitt första FET. Var förkrossad. Men sen försökte jag vända det hela till något positivt. Istället för ett FET fick jag nu ytterligare ett IVF-försök av landstinget. I jkpg har vi annars bara ett ET + FET men nu fick jag ju ett nytt försök och en ny chans att få fler embryon till frusen. Försökte tänka att jag på så vis tjänade på att det gått som det gått. Det gick faktiskt ganska bra att tänka så. Och vid nästa försök fick vi faktiskt fler embryon till frysen!

När det långa eller korta protokollet så tänker jag att långa borde vara bättre då det trycker ned endon. Den här gången har ju jag varit nedreglerad 6 mån och nu funkade det äntligen. Men allt beror nog på hur din endo ser ut så jag vågar nog inte råda. Förstår om det känns smidigast med korta men det kanske inte är det som ger bäst chans att lyckas? IVF är en så jobbig process att gå igenom så den vill man gärna inte behöva göra fler gånger än nödvändigt. Tror man ska göra allt man kan för att optimera sina chanser.

Stor kram till dig och hoppas att du och mannen kan vara ledsna tillsammans och trösta varandra. Vi finns här för dig! Du kommer fixa det här!

• Gräddnosen

Djurparken - förstår att det känns frustrerande att behöva vänta ännu längre men tror att du gör helt rätt i att vänta på vad läkaren har att säga. Som jag skrev till Junie så är ju IVF en sådan jobbig process att gå igenom att man bör göra allt man kan för att optimera sina chanser. Hoppas att läkaren kan komma men något klokt när ni träffas i maj. Kram

• Gräddnosen

Junie - håller tummarna för att det korta protokollet ska fungera bättre för er och att ni får många fina befruktade ägg och ett guldägg naturligtvis

JaMa - härligt med FET så snart! Den här gången ska det gå vägen, tycker jag!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2