Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Heureka - jag hade varit nedreglerad nästan sex månader innan mitt sista försök och behövde då inte nedregleras alls uran började direkt med sprutorna. Min läkare menade art effekten av den sista Enanton sprutan fortfarande satt i (hade tagit den ca 2 veckor tidigare) och därför slapp jag helt nässpray. Körde alltså bara med sprutor. Himla smidigt måste jag säga! Och så lyckades det också!

Angående nedreglering eller inte så har lång nedreglering helt klart varit bäst för mig och min endo har växt till sig snabbt de perioder jag kört "naturligt". Verkar som min endo är aggresiv. Men som sagt så är allt individuellt och det är omöjligt att ge något generellt råd - tyvärr

• Gräddnosen

Stjärn - det är bara cystor som syns vid vul. För att se härdar måste man göra titthålsoperation.

• Gräddnosen

Vintra - är så ledsen för din skull! Har varit i samma situation flera gånger och vet hur knäckt man blir. Det finns tyvärr inte så mycket att säga än att "ge inte upp". Om du tittar i listan så ser du att många av oss har fått göra flera IVF-försök innan vi lyckats. Det är jättejobbigt men för de allra flesta lyckas det till slut och då är det så värt allt kämpande. Sörj nu, samla nya krafter i sommar och kom igen till hösten. Stor kram från en som vet alltför väl hur det känns.

• Gräddnosen

Stjärn - om ni nu inte ska köra på naturligt hade jag hellre satsat på nedreglering med GnRH-antagonister som ex Enanton eller liknande istället för p-piller. Vad jag har uppfattat så är inte p-piller en lika bra nedreglering då det bara lindrar symptomen men inte tar bort själva endon. Gör du en nedreglering med GnRH-antagonister så "svälter det ut" endo härdarna vilket är att föredra.

• Gräddnosen

Kan inte se bilden på mobilen, men ett stort grattis till dig Heureka! Härligt att det kan gå så enkelt!

• Gräddnosen

Lotie - man brukar säga att fostret är nästan 1 cm i v.7 men du kanske är i v, 6 + ?

Bäbifabriken - vad var det för krånglig spruta?

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2