Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Spännande att det börjar hända saker igen efter sommaruppehållet! Jag hejar på, och håller tummarna för er alla! I höst kommer plussen!

• Gräddnosen

Mace - jag har använt både Puregon och Menopur. Det är mycket smidigare med Puregonet då man slipper blanda pulver och vätska som med Menopur men jag kan inte minnas att Menopur sved mer. Har inte haft problem med sveda efter någon av preparaten. Om det är jobbigt tycker jag absolut du ska testa Förväntansfulls tips med is. Då blir du ju lite bedövad.

När det gäller förvaring så ska Menopur inte förvaras i kylskåp utan det räcker med vanlig rumstemperatur.

Lycka till!

• Gräddnosen

Mace - jag har haft Menopur vid två tillfällen och hade inte det i kylskåp. Jag frågade speciellt om det på Apoteket och fick informationen att det inte skulle behövas. Däremot skulle Pregnyl/Ovitrelle (ägglossningspreparaten) förvaras kallt. Det var den informationen jag fick.

• Gräddnosen

Mace - du kommer klara det jättebra! Det är lite meckigt första gången med Menopur men man kommer snabbt in i det.

• Gräddnosen

Vintra - IVF-försöken triggar ju endon genom alla hormoner som man tillför kroppen. Min endo blev också värre efter IVF-försöken så vid det tredje misslyckande försöket gick jag direkt på nedreglering vid mens och minus. Lider med dig!

• Gräddnosen

Förväntansfull - håller med om att denna tråden är guld. Har varit med ända sedan Loppan startade den första tråden för LÄNGE sedan och här har jag fått så mycket råd, stöd och tröst igenom alla bedrövelser. Men också fått glädje och gratulationer när det äntligen lyckades. Detta är den BÄSTASTE tråden!

• Gräddnosen

Grattis Bäbifabriken till ruvning av ett riktigt guldägg! Som du säger själv så räcker det ju med ett bra ägg. Tänk positivt!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2