Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Turkisk Peppar - ja, vi hängde här i tråden tillsammans men du hann före mig Vår son blir ett år i november. Vi kommer också bara försöka några månader. Vill inte heller riskera att endon växer till sig för mycket.

Lapsang - då är det inte så lång tid kvar.

JaMa - snälla, ge inte upp! Jag förstår att det kan verka lätt för oss som redan fått barn att säga så, men jag har också varit nere i det där mörka hålet och känt att det ALDRIG kommer lyckas. Men så plötsligt gick det!

• Gräddnosen

JaMa - men ni har ju lyckats att plussa en gång vilket ju visar att du kan bli gravid. Har det hänt en gång kan det ju ske igen, eller hur?

• Gräddnosen

JaMa - såklart du ska stanna i tråden! Den är ju till för sådana som kämpar med ivf och endo, sådana som du. Du behöver inte känna att du måste tillföra något. I den här tråden får man vara precis den man är: ledsen, arg, ångestfull, rädd, nervös, glad, spänd osv. Vi finns här för varandra! Kram!

• Gräddnosen

Aimie - ledsen för er skull att IVF inte fungerat, men glad över att ni går vidare med adoption. Önskar er all lycka med det!

• Gräddnosen

Lillfi - välkommen hit! Trist att ditt första IVF-försök misslyckades och att du hade ett så jobbigt ÄP. Är det FET ni ska göra nu? Har du behandlat endon på något sätt?

Här var det väldigt tyst! Är det inte några som håller på med IVF-försök nu? Tänker på er och hoppas vi får se fler plus i höst/vinter.

• Gräddnosen

JaMa - jag är så ledsen för din/er skull. Finns inga ord som kan trösta. Hoppas du och din man kan finna stöd och tröst hos varandra. Gråt, skrik och var ledsen! Kram!

• Gräddnosen

Jättegrattis Cherry! Underbart med fler plus i tråden. Försök att inte oroa dig för mycket utan att istället njuta sv att du faktiskt är gravid (lättare sagt än gjort, jag vet)

• Gräddnosen

Är verkligen ledsen för er skull, JaMa! Livet är verkligen inte rättvist för hade det varit det skulle det varit er tur att lyckas nu ni som kämpat så länge. Hoppas bara att det här inte betyder att ni helt gett upp tanken på barn. Det finns ju andra vägar att gå, ex. adoption. Förstår att det kanske inte är något ni vill/orkar tänka på nu utan det får komma när ni sörjt färdigt. Vi finns här om du känner för att titta in någon gång. Kram och ta hand om varandra!

• Gräddnosen

Härligt Mikki! Vilken underbar inställning! Du har helt rätt, barn kommer för eller senare, det gäller bara att ha tålamod. Hoppas verkligen att 2013 blir ditt år!

• Gräddnosen

Mikki - håller tummarna för dig. Även om jag inte gör IVF just nu så finns jag här, läser och vill stötta. Nu är det sin tur!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2