Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Spargrisen - trist med mens! Visst, är det typiskt! Så fort man börjar få upp hoppet det minsta så är mensen där. Det slår aldrig fel. Så ett bra tips om man vill få igång sin mens (till FET tex) så är det bara att ta ett grav.text, sen sätter den igång

Själv väntar jag på äl, utan framgång. Är på dag 15 idag, eller dag 17 beroende på vilken dag man räknar som dag 1. Fick ju bruna flytningar två dagar först innan mensen kom igång ordentligt. Hur som helst brukar jag få utslag på äl-stickorna på dag 13, men inget än. Det verkar som äl blivit lite konstig efter IVF. Eller så har jag ingen äl den här månaden?

• Gräddnosen

Rättar till lite i listan. Det blev lite konstigt. Såg nästan ut som jag hamnat under rubriken "gravida". Tänk om det hade varit verkligt

VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
    * Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, startar nästa nedreglering i mars.
    * Spattanjansson, 34 år, 1 IVF (slutade i mf), väntar på mens och sen IVF2 (FET)
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
    * Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
    * Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.

SPRAYARE
    * Jomi, 31 år, syskonförsök 2,  spraystart suprecur 3/3

SPRUTARE
    *
    Babyväntan, 29 år, IVF1 sprutstart menopur 23/2
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
    * Grodprinsessan, 30 år, startat med Puregon 12/2.
    * Bellman01, sprutar med suprefact inför FET nr:2.

ÄP
    *
    Grodprinsessan, 30 år, ÄP 26/2
    * TurkiskPeppar, 30 år, ÄP 3/3
    * Myslisa82, 27 år, IVF2 ÄP 1/3

RUVARE
    * Tess, 31 år, IVF 1, TD 6/3

GRAVIDA
    *
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) Ruvar på twins TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12

• Gräddnosen

Oj, det har ju hänt jättemycket här inne!
    Finns mycket att kommentera, men jag återkommer lite senare med ett längre inlägg. Måste laga lite mat först. Tänkte bara skicka en snabb kommentar till Tess.

Tess - hoppas att det inte kommit något mer rosa. Som andra har skrivit så är det vanligt att blöda ibörjan av en graviditet och det behöver inte betyda att det är kört. Tyvärr började ju jag få lite brun-beiga flytningar på RD13 och sen kom mensen igång på RD15. Hoppas det inte blir så för dig! Håller tummarna!

• Gräddnosen

Nu är jag tillbaka efter lite köttfärssås och spaghetti. Vilken fantastisk fantasi jag har när det gäller matlagning, eller hur?

Grodprinsessan – grattis till ruvningen! Angående molvärken. Jag hade ganska rejäl molvärk efter äp som satt i några dagar. Kan det vara något sådant du känner? Äggstockarna är ju rejält ömma och förstorade efter all stimulering. Vet inte om det finns något samband mellan vaggisar och molvärk.

Loppan – fy vad härligt med Thailand! Blir rejält avundsjuk. Visst är det härligt att slippa mensvärken! Kände precis likadant som du. Hoppas min nästa mens blir lika smärtfri som den förra!

Spattan – Österrike låter inte heller fel. Är det bra skidåkning?

Jomi – surt att lägga ut massa pengar på mediciner men som du själv skriver så är det ju absolut värt det när det lyckas. Det brukar ju gå ganska fort att komma upp i högkostnadsskydd. Hoppas nu att receptet hinner komma tills imorgon. Gå till apoteket tidigt så att du hinner ringa kliniken om receptet inte har kommit in.

Babyväntan – jag tycker att storleken på dina ägg låter fullt normalt. Jag har för mig att mina största ägg låg på 10-11 mm på sprutdag 6. Minns inte riktigt. Hur som helst är ju inte antalet det viktiga utan kvaliteten på dem. Jag fick ju ut 18 ägg men tyvärr var ju bara två av dem tillräckligt bra. Så många ägg behöver inte betyda att man får många bra ägg. Jag håller tummarna för dig nu! Vet att det är nervöst!

Myslisa – grattis till lyckat äp! Nu håller vi tummarna för att de ska befrukta sig fint också!

Ego: Väntar fortfarande på äl. Är nu på cykeldag 17, tror jag, kan vara 19 också. Himla surt att det ska strula så. Hinner ju lägga ut en förmögenhet på ältest. Vill ju inte att mensen ska skjutas upp massor. Vill komma igång med FET så fort som möjligt.  

• Gräddnosen

Usch, vad mycket tråkigt det händer i tråden nu!

Tess
    - jag lider verkligen med dig. Vet EXAKT hur det känns när det misslyckas. Jag bröt ihop fullständigt när vårt första försök misslyckades. Allt blev nattsvart! Jag kände sådan hopplöshet och tänkte att det aldrig kommer fungera. Man har ju liksom de bästa förutsättningarna, ett befruktat ägg i livmodern, och ändå vill det inte ta sig. Arg blir man också på kroppen eftersom den inte vill göra det som den är ämnad till - innehysa ett litet liv. Det ÄR jobbigt! Man får bryta ihop och sedan är det bara att ge sig in i leken igen. Alternativet, att ge upp, är ju otänkbart. Jag försöker peppa mig själv med att när (observera att jag inte skrev om) jag en dag står där med min lilla bebis så kommer hela den här jobbiga resan blekna bort och det kommer vara SÅ värt det! Nu får vi peppa varandra att det lyckas på andra försöket. Blir det FET nu tror du? Har du något i frysen?

Spargrisen
    - jag lider med dig också! Att det aldrig ska vara nog med problem. När man väl tror att saker går någorlunda ens väg så får man en rejäl smäll på käften. Livet är verkligen orättvist! Stor kram på dig! Vad händer nu då? Måste du fortsätta kolla upp cystan? Får du vänta tills nästa mens? Är det FET du ska göra?

Ego: Fortfarande ingen äl! Jag blir tokig! Tänk om den börjar strula nu också. Jag ska ju göra ett ostimulerat FET. Tyckte att det verkade smidigt. Min äl strular aldrig annars och mensen är som en klocka. Antar att den kommer bli ganska försenad nu. Trist!

Avslutningsvis måste jag ju uppmärksamma de positiva sakerna som händer också, så att vi åtminstone kan avsluta i dur

Jomi
    - skönt att det inte strulade med receptet och att du snart är igång!

Spattan
    - underbart med mens! När du är klar, kan du skicka vidare den till mig?

Myslisa
    - grattis till många befruktade ägg!

TurkiskPeppar
    - håller tummarna att ÄP går bra imorgon!

Kram till alla andra i tråden!

• Gräddnosen

Trinity - välkommen tillbaka till tråden. Jag har faktiskt saknat dig och undrat var du tog vägen!

Tack för mycket intressant läsning, speciellt det där om "giftig" livmoderslemhinna. Kan absolut tänka mig att det är mitt problem också. Jag nedreglerades ju i 3 ½ månad inför mitt IVF-försök, men det lyckades ju tyvärr inte. Nu är det snart dags för FET och den här gången kommer jag inte nedregleras alls. Om det blir något mer försök är det väl lika bra att nedregleras 6 månader innan då. Även om det känns surt att vänta så länge.

Tyckte du att endo-centrumet verkar bra? Ska du fortsätta gå dit? Vad är nästa steg för dig nu? *nyfiken*

• Gräddnosen

Hurra, ÄL idag - cykeldag 19! Men bättre sent än aldrig. Vet vad jag ska göra ikväll!

• Gräddnosen

Oj, i min totala lycka över att äntligen få utslag på äl-testet, glömde jag att gratta dig TurkiskPeppar! 7 ägg är jättebra! Skönt att det inte gjorde alltför ont med äggplocket. Nu håller vi tummarna för att de ska befrukta sig fint också.

• Gräddnosen

TuriskPeppar - skönt att äggen befruktade sig som de ska! Grattis!

Håller med om att oron aldrig tar slut. Först är det om äggen växer som de ska, sen är det ÄP, efter det att äggen ska befrukta sig som de ska, sen är det ruvningen och går det vägen så oroar man sig för mf. Usch, det är en jobbig resa. Kan livet aldrig bara få vara enkelt?

Apropå det, så visar det sig att min resa till FET inte blir enkel. Det slog mig nämligen idag i duschen att min nästa äl kommer inträffa påskveckan och att det kommer vara en stor risk att återföringen måste ske på långfredagen eller påskafton. Det betyder att vill det sig illa så kommer kliniken ha stängt när återföring ska ske Har ringt till kliniken nu så får vi se vad de säger. Tryckte på att min endometrios gör att jag inte vill vänta en cykel till. Kanske blir det tabletter som skjuter upp nästa mens. Vi får se! Snälla, håll tummarna för att det ordnar sig! 

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2