Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Myslisa - grattis till ruvarstatus! Kanonbra med fyra till frysen också. Alltid skönt att veta att de finns där även om jag naturligtvis hoppas att du inte ska behöva dem

Camille - jag har också haft lite stickningar i brösten efter mitt IVF. Jätteskumt! Tråkigt att ha lite gravidsymptom när man inte är gravid .-(

Ego: Pratade med kliniken igen och jag ska knapra tabletter för att skjuta upp mensen några dagar för att på så sätt undvika att äl infaller under påsken. Nu blir FET ca 12 dagar försenat men bättre det än att behöva vänta en hel månad till. Är glad igen

• Gräddnosen

Tess - hur mår du nu? Tänker på dig. Vet hur svårt och mörkt allt känns när första försöket misslyckas. Kram

• Gräddnosen
    Tess och Camille - nu får vi tre hålla ihop. Vi verkar ju hyfsat synkade inför ett FET. Mitt kommer väl bli någon gång under v.15. Jag har precis som dig Tess bara en liten eskimå i frysen så jag oroar mig också för upptiningen. Vi får hålla tummarna tillsammans!
  • Gräddnosen

Jag går också på RMC i Linköping och fick inte någon antibiotika vid mitt ÄP. Gjorde operation för endon i juli förra året och fick ingen antibiotika då heller. Konstigt att det ska vara så olika.

Tess - jag gör mitt FET helt i naturlig cykel. Så inget spray och inga hormontabletter. Varför gör du stimulerat?

Jomi - kan tyvärr inte hjälpa dig. Hade inte det minsta ont i äggstockarna vid min nedreglering. Tyckte att den perioden var helt ljuvlig eftersom jag slapp all smärta av endon. Värre var det dock med svettningarna

• Gräddnosen

Usch, det där med att endast 60% av embryona klarar upptiningen känns inte bra med tanke på att vi också bara har en liten eskimå i frysen. Men man får väl tänka som Tess gör, att överlever den så är det en rejäl kämpare.

Tyvärr är ju jag ganska negativ av mig ibland och tänker på vad som kommer hända om FET inte lyckas. Då börjar en ny IVF omgång med ny nedreglering. Tre månader i klimakteriet igen. Då kommer man väl inte hinna med ny IVF innan sommaren utan får vänta tills augusti? Blä!

Anna Lisa - vad trist att första IVF-försöket inte funkade. Vet precis hur det känns! KRAM

• Gräddnosen

Babyväntan - Grattis till lyckat äp! Nu håller vi tummarna för att de ska befrukta sig fint också.

Ego: OBS! Varning för depp-inlägg. I natt fick jag mensvärk vilket betyder att jag kommer få mens på torsdag nästa vecka (min kropp är sjukt regelbunden. Inga överraskningar här inte). Hade något litet hopp om att vi skulle lyckas själva denna månaden.  Men nej, det blir FET alltså. Är bara så supernegativ och är helt säker på att den enda lilla embryot i frysen inte kommer överleva upptningen. Orkar inte börja om igen med en lång nedreglering. Känner mig så pessimistisk. Usch! Varför måste det vara så himla svårt?

• Gräddnosen

Babyväntan - grattis till att nu vara ruvare! Förstår att det känns lite jobbigt och oroligt att inte få något till frysen. Jag fick också ut många ägg (14), majoriteten befruktades (9) men ändå blev det bara två toppembryon. Ett till mig och ett till frysen. Blev så ledsen när jag hörde att det bara blev två eftersom jag kände att det vore skönt att ha många i frysen ifall inte första försöket lyckades. Nu gjorde det ju tyvärr inte det för mig, men förhoppningsvis går det vägen för dig och tvillingar vore ju underbart. Skulle det nu dock inte funka så får du ju börja om igen (vilket är surt) men samtidigt har du ju chansen att få fler befruktade ägg den här gången och förhoppningsvis fler ägg till frysen (för kommande syskon ). Hoppas du förstår vad jag menar. Känns som jag bara svamlar!

Myslisa - usch, att ruva är fruktansvärt. Blir nervös bara jag tänker på det. Tyckte det var så jobbigt. En berg- och dalbana mellan hopp och förtvivlan. Själv hade jag ingen mensvärk alls och det resulterade ju i ett minus så mensvärk kanske betyder plus istället? Brukar du få mensvärk långt innan du får mens i vanliga fall? Om inte, så är det kanske ett positivt tecken? Himla skit att symptomen på mens och graviditet ska var så lika!

• Gräddnosen
    Grodprinsessan - nej, vad tråkigt att höra1 Jag lider verkligen med dig. Vet precis hur jobbigt det är. Hade själv en mycket mörk och jobbig period efter mitt minus. Tror det är bra att vara ledsen och sörja. Skickar stora kramar till dig och hoppas att du kommer tillbaka när du känner dig redo igen.

Myslisa och TurkiskPeppar
    - kramar till er också! Hoppas verkligen inte att mensen är på gång för er. Nu vill vi se inte ha fler minus!
Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2