Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej allihopa!
    Tack för alla tummar och tår men tyvärr så gick det inte så bra. Embryot överlevde inte upptiningen Även om det var ganska stor risk att det kunde hända och jag var hade förberett mig på det värsta så blev jag ändå ganska ledsen och besviken. Men imorgon har jag telefontid med läkaren på RMC och om vi vill så kan vi köra igång med nästa IVF redan på lördag. Så det känns helt okej nu!

Vijja - skönt att äggplocket gick bra och att du fick många ägg. Nu håller vi tummarna för att de befruktar sig som de ska också och resuterar i många fina embryon.

• Gräddnosen

Vijja - tack för uppmuntran! Jag tror inte att du behöver oroa dig! Med så många ägg så borde ju åtminstone ett ägg bli befruktat som det ska. Jag hade 14 ägg och utav dem blev 9 befruktade. Dock bara 2 av tillräckligt bra kvalité. Jag förstår att det kommer var nervöst de närmsta dagarna. Den här dagen var helt fruktansvärd för mig. Det finns inget värre än att gå och vänta!

• Gräddnosen

Loppan - trist med överstimulering. Är det så att man har större chans att bli gravid vid överstimulering? Har läst många trådar där man blivit gravid efter en ö.s
    Hur som helst låter ju 16 ägg kanonbra. Hoppas nu bara att de befruktas fint och att du kan göra ET imorgon. Nu är det verkligen DIN tur!

Du har rätt i att FET inte funkat så bra i den här tråden hittills. Jag tänker att det borde ha att göra med att endometrios ofta innebär dålig äggkvalité. Jag fick ju ut många ägg men det var ju bara två som befruktades som de skulle. Är det någon som vet om man kan göra något för att förbättra äggkvalitén?

• Gräddnosen

Tess - ledsen kan inte hjälpa dig. Gjorde ju ostimulerat FET. Har ingen erfarenhet av Progynon.

• Gräddnosen

Då var det dags att flytta på sig i listan

VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade  upptining, startar med suprefact 30/4)
    * AnnaEmma01, 23 år, inväntar IVF 1

SPRAYARE
    *
    Gräddnosen, 31 år, IVF 2, spraystart Suprecur 17/4
    * Tess, 31år, 1:a FET, spraystart Suprecur 7/4
    * Camille, 37år, 2:a IVF, spraystart 5/4

SPRUTARE
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Trinity78, 32 år, IVF nr 3: Puregonstart 28/4

KNAPRARE
    * Bellman01, 33år, äter Progynon + ruvar

ÄP

RUVARE
    * Jomi, 31 år, syskonförsök  TD 23/4
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf), TD 27/4
    * Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3
    * Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)

GRAVIDA
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD (16/3) 24/3
    * Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.

• Gräddnosen

LillaD - välkommen till tråden! Jag har gjort ett IVF försök med just Menopur. Fick ut 14 ägg där nio befruktades men det var bara två som var tillräckligt bra. Fick ett vid ET där jag sedan tyvärr testade minus. När det var dags för FET så överlevde inte det frusna embryot. Så jag vet inte om jag ska säga att Menopur funkade bra eller dåligt för mig. Har ju inte något annat att jämföra med. Håller just nu på med IVFbehandling nummer två och även nu ska vi köra med Menopur. Min läkare menar att det är bra för sådana med endometrios. Man får färre ägg men med bättre kvalité. Kan dock inte uttala mig om det stämmer, men jag litar på det.

Lycka till på planeringsmötet imorgon! Hoppas du får träffa en bra läkare med god kunskap så att ditt sista försök nu kan få lyckas. Håller tummarna!

• Gräddnosen

Nej Loppan och Bubblan!
    Vilken tråkig läsning! Jag lider verkligen med er och förstår precis om ni behöver en paus. Det finns tyvärr inte mycket att säga annat än att livet verkligen är väldigt, väldigt orättvist. Varför ska det vara så himla svårt för vissa?
    STORA kramar till er båda! Vi finns här för er när ni orkar komma tillbaka.

• Gräddnosen

Usch, jag blir så ledsen över allt tråkigt som drabbar oss i denna tråd!

Camille - en stor kram till dig. Förstår verkligen att du känner dig knäckt just nu. Vet inte vad jag ska säga. I sådana här lägen finns inga ord som kan trösta. Vill bara att du ska veta att jag känner med dig. Hoppas du har människor runt omkring dig som finns där för dig just nu och att du får chans att gråta ut. Men som de andra säger, ge inte upp! Det är inte kört!

Tess - stor kram till dig också! Vet hur ledsen man blir när man får det där samtalet, trots att man är förberedd på att det kan hända. Förstår att du måste ta tid att återhämta dig och samla ny kraft. Hoppas du får en underbar sommar och att ni kan köra igång igen i höst.

Loppan - tänker på dig och vill peppa dig lite angående bröllopet. Förstår att ni tappat suget lite med tanke på minuset men jag tror att bröllopet kan bli precis vad ni behöver. Ni får fokusera helt på er själva och släppa allt vad IVF och barnverkstad heter. Ni kommer få världens underbaraste dag!
    När det gäller FET - koppla bort det. Strunta i att surfa omkring på FL och andra sidor utan försök att leva i nuet. Jag vet, lättare sagt än gjort, men ibland kan allt tänkande och analyserande göra mer ont än gott. Jag har märkt att jag blir så stressad och faktiskt mer deppad ju mer jag läser. Tyvärr suger man ibland åt sig mer av det negativa man läser än det positiva. Då är det bättre att vara naiv och ovetande! Jag hoppas du förstår vad jag menar.

Spattan - kram till dig också. Hoppas att cystan krymper för fullt!

Ego: Har börjat med sprutorna. Försöker att inte tänka på det så mycket. Har ganska mycket annat nu. Fullt upp på jobbet, en trädgård hemma som ska planeras och planteras så det funkar rätt bra.

Kramar till alla andra också! Någon gång måste det vända!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2