Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Loppan eller Spattan - hittar inte tråden. Var ligger den? Kan någon länka vore jag tacksam.

• Gräddnosen

Jag min dumbom kollade inte trådstarten Hittade länken där. Sorry! Hoppas nu att alla hamnar i den tråden inom den närmsta tiden. Våren ska komma med massor av plus tycker jag!

• Gräddnosen

Förväntansfull - 2 veckor till sprutstart! Det är ju jättesnart! Härligt! Jag hejar på dig!

• Gräddnosen

Förväntansfull - jag jobbar också inom skolan. Är lärare. Ska erkänna att det har varit skitjobbigt att smita undan så mycket från jobbet. Mina kollegor har fått täcka upp för mig på många lektioner. Till slut kändes det så jobbigt att hitta på ursäkter så jag sa som det var. De har varit jättestöttande! Men nu det senaste försöket sa jag inget. Läkarbesöken låg så bra tidsmässigt att jag kunde smita ifrån utan att det märktes. Så mina kollegor vet inte att jag gjort ett nytt försök - och lyckats! Ska bli så kul att om några veckor komma med den goda nyheten!

• Gräddnosen

Anna Lisa - välkommen tillbaka! Hoppas att den långa nedregleringen gör susen den här gången! Det gjorde det för mig! Nästan 6 mån med Enanton körde jag. Jag fick börja med Purgeon när jag hade ca 2 veckor kvar på min sista spruta. Det innebar att jag inte behövde ha något nässpray med nedreglering samtidigt som jag sprutade. Superskönt att slippa det. Jag var orolig att jag kanske skulle ägglossa i förväg om jag inte hade något nässpray men min läkare försäkrade mig om att effekten som fanns kvar av Enantonet var tillräckligt. Och allt gick som en dans och mitt tredje IVF-försök lyckades Hoppas det går lika bra för dig!

Grattis Smulan än en gång! Vet hur härligt det är att få lägga ut den där bilden!

Kram till alla andra i FL:s bästa tråd!

• Gräddnosen

Anna Lisa - jag håller med dig om att det är psykiskt skönt att vara nedreglerad länge. Visst, de fysiska biverkningarna är ju inte så roliga men det är så himla befriande att slippa mens, endovärk och att hela tiden fundera över man lyckats bli gravid

När det gäller antal sprutdagar så sprutade jag 10 dagar senast. Då hade jag alltså varit nedreglerad 5 1/2 månad först.

• Gräddnosen

JaMa - jag fick inga symptom alls utan det kändes precis som vanligt innan mens men gravid var jag ändå! De få symptom jag har, som ömmade, spända bröst, fick jag först några dagar efter TD. Så oroa dig inte om du inte känner något särskilt. Det kan funka ändå!

• Gräddnosen

Kanelgalen - STORT grattis! Underbart!

Det är ju helt otroligt vad många plus vi har nu i tråden. Och ännu fler ska komma!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2