Inlägg från: Gräddnosen |Visa alla inlägg
  • Gräddnosen

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Sputnik - välkommen! Jag säger som Spattan, trist att du har endo, men tror att du kan få mycket stöd och hjälp i den här tråden. När det gäller nedreglering så är det för att "svälta ut" endon. Varje menstruation gör att endon frodas men sätter man kroppen i konstgjort klimakterium så stoppar man tillväxten och ger kroppen en chans att låta endon torka ut. Det bästa är om du kan vara nedreglerad 3-6 mån innan ni kör igång med IVF. Jag har snart varit nedreglerad i 6 mån och ska om några veckor köra igång med min tredje IVF-försök. Jag tar sprutor var fjärde vecka, Enanton Depot. Man får lite biverkningar som svettningar, huvudvärk, torra slemhinnor, minskad sexlust, viktuppgång men i gengäld slipper man mens och mensvärk Har du problem med mensvärk?

Än en gång, välkommen hit! Har du några frågor så är det bara att fråga på! Vi hjälps åt så gott det går!

• Gräddnosen

Junie - STOR kram till dig! Du är inte ensam i att känna som du gör. Jag känner också igen mig i det du skriver. Har en vänninna som också genomgått två misslyckade IVF:er och henne pratar jag och gråter massor med. Pratar också mycket med min mamma om mina känslor. Hade jag inte haft dem och er här på Familjeliv hade jag nog blivit tokig. Jag har gått ignom depressioner förut, innan IVF, och att jag inte hamnat i en nu är helt otroligt. Men peppar, peppar, jag har klarat mig. Men jag tycker inte du ska tveka på att prata med någon om hur du känner. Det är ABSOLUT inget misslyckande!

• Gräddnosen

Spattan - jag lider med dig. Det är fruktansvärt att ruva. Man analyserar allt, det går inte att låta bli. Förstår att din man vill väl, men män vet inte hur det är att ruva. Det går inte att tänka bort mensen och du kommer inte påverka resultatet genom att oroa dig. Det blir som det blir antingen du oroar dig eller inte. Ger dig en kram och hoppas att mensen kommer hålla sig borta trots dina vibbar.

• Gräddnosen

Välkommen Kanelgalen! Självklart ska du vara med här. Listan finns någonstans längre bak i tråden. Det är bara att leta fram den och skriva in sig. Hur länge ska du vara nedregelerad? Är det ert första IVF-försök?

• Gräddnosen

Spattan och Barnsugen - STORT grattis till er båda!

Ics - nej, vad tråkigt att läsa om allt du gått igenom. Förstår att du är knäckt! Försök dick glädjas över de tre blastocyterna ni har i frysen. Vet att det inte är lätt när man är så besviken på att det inte blir något ET men ni har ju goda chanser på FET. Kom tillbaka när du orkar! Kram

Junie - nej, lämna oss inte! Den här tråden är ju till för just oss som har endo och gör IVF. Du ska ju vara med här! Kram

• Gräddnosen

Loppan - HÄRLIGT med pickande hjärta! Är så glad för er skull. Äntligen funkade det! Du ger oss andra hopp! Kram

• Gräddnosen

JaMa08 - jobbigt att det inte lyckades. Förstår att det känns tungt men ofta krävs det ju några insättningar innan det lyckas. Många här inne har gjort flera försök och har nu blivit gravida. Klokt med en ordentlig paus innan ni fortsätter. Samla ny kraft och ta hand om varandra.

Djurparken - hoppas allt blod håller sig borta!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2