Goddag!
Jag opererades våren 2010 och är nu gravid med mitt första barn. Gick ner från 130 till runt 75 och vägde in på 79,7 hos BM i v.9.
Är nu i v.13 och tror jag har gått upp men har ingen fungerande våg men ser rundare ut i ansiktet. Well. Jag äter hälsosamt och försöker att inte fokusera alltför mycket på vikten men ja, som ni vet, så är det lättare sagt än gjort, speciellt när man vart "där" med så mycket övervikt som man en gång hade.
Kommer göra TUL i v.32 som vissa andra skrivit. Tagit lite extra prover men hade plus på nästan allting så känner mig lugn. Äter duroferon, betolvex och folacin sen open ungefär. Kalken har jag slutat med då jag blev sjuk av den för några år sedan. Får i mig mycket kalk via maten och har bra med övervakning på det.
Känner mig peppad men mest nervös inför förlossningen också. Är lite rädd att jag ska få blodsockerfall. Eftersom den mat som rekommenderas innan förlossning och under förlossning är mat med snabba kolhydrater och äter jag snabba kolhydrater faller mitt socker snabbt och jag får skakningar, frossa, yrsel osv tills jag ätit socker igen. Kan man inte äta typ fullkornsbröd eller får man inte samma energi då?