• Svar på tråden Gastric bypass opererad och gravid
  • Samantha87

Hej! Fick plus igår hos barnmorskan. Vecks 5 tror vi. Hihi! Mitt första barn och det känns underbart. Gjorde min gastric bypass 2011. Har läst lite om opererad och gravid, vissa saker är jag rädd för men hoppas att allt kommer gå normalt och smidigt. Mest orolig för viktuppgång.

• Anna Hbg

Ååhhh, en tråd som, förhoppningsvis snart, passar mig :) Jag och sambon har precis börjat operation syskonverkstad så favoritar och återkommer när/om jag plussar :)

• MiniV

Jag är nere på 70 kilo, mitt BMI ligger på 25,1. På sjukhuset där jag gjorde min operation verkade de väldigt nöjda med det.

Så här efter graviditeten tycker jag att jag är rundare än jag var innan jag plussade, trots att jag då vägde mer... Knepigt det där...

• Karra

På fredag är det dags för tillväxt ultraljud nr2!!! Älskar att se vår bebis!!! Spännande att se hur hon ligger till nu i v35!

• MiniV
    Karra skrev 2014-10-14 18:27:45 följande:

På fredag är det dags för tillväxt ultraljud nr2!!! Älskar att se vår bebis!!! Spännande att se hur hon ligger till nu i v35!

Varför får du ett extra tillväxtultraljud?
  • Karra

För jag står stilla i vikt därför ville de ha koll på henne så hon växer som hon ska

• Karra

har gått upp 10kg men de senaste 3v har jag stått stilla men magen har växt 3cm men de vill ha koll ändå..

• Dideliana

Bra tråd det här. Gjorde min gap i november -08 och är nu gravid i v20. Har varit riktigt jobbigt då jag nu för tiden dumpar på allt har även gått ner 11 kg hittills men som tur är har vår dotter det bra i magen.

• MrsQ

Hej! Jag är op:ad 2010 och har blivit gravid nu.

Är i v 8.

Får ingen bra balans i mitt ätande. Är hungrig nästan hela tiden. Och får kramper av hunger titt som tätt.

Är lite orolig för barnet, att det är jobbigt för han där inne.

Är dessutom dålig i magen ofta. Fiser illa ????

Har mått riktigt illa från ca v6.

Hur är det för er med matbalansen?

Svar på tråden Gastric bypass opererad och gravid