jemo2014 skrev 2014-06-23 08:19:08 följande:
Då är jag i vecka 7 och mår än så länge toppen :) Lite illamående, ont som fan i brösten och lite yr, men annars helt ok.
Frågor:
Det jag känner av mycket redan nu är att jag är hungrig och det känns som att jag kan äta mer, alltså större portioner. Någon som känner igen sig?
Och så undrar jag lite hur ni hanterat viktuppgången? Jag har inga problem med att gå upp i vikt pga graviditet tror jag. Däremot är det jättesvårt för mig att jobba bort bantar-tänket. Jag har haft det hela mitt liv. Jag vill ju bara mp bra, äta när jag är hungrig... Inga hjärnspöken!
Jag har som kostråd att äta sju gånger om dagen efter min operation och hinner sällan med mer (större portioner har jag velat ha, men har undvikit det). Däremot kunde jag i böjan vara hungrig nattetid och då gick jag upp och tog nåt litet, ett par salta kex och lite vatten.
Nu på slutet (har 11 dagar kvar) är jag hungrig jämt, men försöker att inte äta för mycket, vill ju inte motverka hela syftet med operationen. Kan återigen bli hungrig nattetid, så då går jag upp och äter något. :)
Jag var inte viktstabil innan min graviditet utan gick ner 6 kilo till en början, sedan dess har jag gått upp 10 kilo. Tänker att det är bara bebis, att det inte är fett. Och jag känner mig supertung trots att jag har vägt nära 40 kilo mer än jag gör idag. Mysko!