• Svar på tråden Gastric bypass opererad och gravid
  • Yarrow

Saga11, vill minnas att vi är rätt många som råkat bli gravida innan ett år. Någon var tidigt gravid redan när hon gjorde operationen och för henne gick det bra. Själv blev jag oväntat gravid två månader efter operationen. Gick fint för mig med, min son är 15 månader och ligger i sin säng brevid mig och sover just nu. Dessutom väntar vi på lillebror im managern som tittar ut om några veckor. Så kör på ni ;)

• Karra

Gjorde min op april 2010, är nu i v30!

Täta kontroller hos barnmorskan, flera UL och så har vi som gjort denna op en större risk att föda förtidigt men så länge bebisarna stannar till v35 är det ingen fara säger läkarna. Så jag måste knipa 5v till

• erajka
    Karra skrev 2014-09-07 09:45:52 följande:

Gjorde min op april 2010, är nu i v30!

Täta kontroller hos barnmorskan, flera UL och så har vi som gjort denna op en större risk att föda förtidigt men så länge bebisarna stannar till v35 är det ingen fara säger läkarna. Så jag måste knipa 5v till

Ja båda mina barn är för tidigt födda :)
    Tuva
  • mammafia84

Jag opades i mars 2010 och fick nu i somras en dotter.
    Trodde jag skulle föda för tidigt å var in på fl flera gånger men de var vara förvärkar och så blev jag till slut igångsatt 2 dagar innan bf. Dottern vägde 3,8 ð???

• K89

Opades i februari 2012. Är i v.35 nu, har fått gå på tillväxtultraljud o ska på ett till ultraljud till om ca. 3 veckor, om bebisen inte hinner komma innan ;) på torsdag går jag in i v. 36 :)

• MiaIa90

Vilken tur alla har som blir gravida efter operationen. 
    Jag är operarad januari-12 och har försökt få till ett + sedan mars-12 men inget ahr hänt och sedan förra sommaren haft regelbunden mens på 31-32 dagar men inte fungerat. 
    Vet inte hur jag ska få vidare har gått ner 55kg och står nu stilla i vikt. 

• K89
    MiaIa90 skrev 2014-09-07 20:36:16 följande:

Vilken tur alla har som blir gravida efter operationen. 

Jag är operarad januari-12 och har försökt få till ett + sedan mars-12 men inget ahr hänt och sedan förra sommaren haft regelbunden mens på 31-32 dagar men inte fungerat. 

Vet inte hur jag ska få vidare har gått ner 55kg och står nu stilla i vikt. 

Du får ta kontakt med en barnmorska o kanske det blir en utredning på varför du inte blivit gravid än :)
  • MiaIa90

Jag har ju haft kontakt med Gyn förut inget fel på sambon men jag har pco men som här blivit mycket bättre sedan sist.

• K89
    MiaIa90 skrev 2014-09-07 23:07:31 följande:

Jag har ju haft kontakt med Gyn förut inget fel på sambon men jag har pco men som här blivit mycket bättre sedan sist.

Okej! Men då har du ju svaret där ;) men tråkigt att du har pco :(
  • MiaIa90

Jo men efter som jag haft regelbunden mens och egen äl i ett år så är de konstigt att de inte har kunnat tagit sig:/.
    Så undra vad man ska kunna göra i stället.
    Tänk om inte jag och sambon passar ihop att inte ju kan bli gravida över huvud taget. :(

Svar på tråden Gastric bypass opererad och gravid