• Svar på tråden Gastric bypass opererad och gravid
  • jemo2014
    MiaIa90 skrev 2014-09-08 07:42:41 följande:

Jo men efter som jag haft regelbunden mens och egen äl i ett år så är de konstigt att de inte har kunnat tagit sig:/.
    Så undra vad man ska kunna göra i stället.
    Tänk om inte jag och sambon passar ihop att inte ju kan bli gravida över huvud taget. :(

Hur vet du att du haft äl? Jag hade regelbunden mens men släppte inga ägg i alla fall. Ägglossning kan bara fastställas via ett blodprov och ultraljud. 
    Efter att jag ätit Metformin i månader och fått en äggledarspolning blev jag äntligen gravid och är nu i vecka 18 :)
  • jemo2014

Hur har era magar funkat sedan ni blev gravida? 
    Jag har så jäkla mycket gaser! Kan ju låta harmlöst men det gör faktiskt ont, jag blir helt uppsvullen som en ballong och det känns som att jag ska spricka. Får liksom inte ut dom ordentligt :( Usch... Aj!

www.familjenkling.wordpress.com  

• MiaIa90

Jemo2014: jag har teatat ned äl tester och ska göra de denna månaden med men inte testat varje måna dock. Men förra cykeln fick jag så ont vid äl. Ska väll ta blodprov då be att få göra de för fick papper om att göra de i våras men tappade bort pappret jag fick och ul har jag gjort men som såg bara att pcon hade blivit mucket böttre bara några ägg och inga pärlband längre.

• MiniV

Jag lyssnade på doktorn och väntade till ett år efter op innan jag satte igång. Min tj

• jemo2014
    MiaIa90 skrev 2014-09-08 09:47:04 följande:

Jemo2014: jag har teatat ned äl tester och ska göra de denna månaden med men inte testat varje måna dock. Men förra cykeln fick jag så ont vid äl. Ska väll ta blodprov då be att få göra de för fick papper om att göra de i våras men tappade bort pappret jag fick och ul har jag gjort men som såg bara att pcon hade blivit mucket böttre bara några ägg och inga pärlband längre.

Jag fick också jätteont vid "ägglossning" och enligt min läkare är det för att äggen utvecklas, men aldrig släpper och därför gör det ont då de spricker. Så att det gör ont betyder inte att du har ägglossning tyvärr.
  • MiaIa90

Ahh oki men var första gången jag hade ont men om man får utslag på äl så har man väll äl?
    Vet inte hur jag ska göra eller gå vidare med mår bara så dåligt av allt detta.

• jemo2014
    MiaIa90 skrev 2014-09-08 13:02:22 följande:

Ahh oki men var första gången jag hade ont men om man får utslag på äl så har man väll äl?

Har man pco är det inte säkert. Vi kan utsöndra de hormonerna men det betyder inte att ägget faktiskt släpper. Hormonerna stämmer, ägget växer och ska släppa, men så gör det inte alltid det. Det är rekommenderat att vi med pco inte använder oss av ägglossningsstickor eftersom vi har så mycket hormonella problem, det borde din läkare upplyst dig om.
  • jemo2014

MiaIa90 skrev 2014-09-08 13:02:22 följande:

Du ska söka dig till en bra läkare, en fertilitetsläkare, en läkare som kan behandla pcos. Har du inte blivit gravid på två år har du rätt till en riktig utredning och hjälp. 
    Bor du i Stockholm rekommenderar jag dig Sophiahemmet.
    Det finns en massa hjälp att få för pco:are förutom viktnedgång, en massa olika mediciner för att stimulera ägglossning både i tablettform och i form av sprutor.
  • MiaIa90

Jag har försökt få barn i 3år gjorde min op januari-13 och gått ner 55kg så ska/borde få hjälp nu de sa läkaren på Gyn i våras att om ni inte har blivit gravida innan höst så hör då av er så ska ni få någon hjälp här ju kollat sambon inget fel på han men jag har pcon men att den är mycket böttre från att haft äggstockar fylla med pärlband till bara några enstaka ägg sist vi kolla så har de hänt mycket och jag står stilla i vikt nu på 86kg går inte ner ner:/.

• kimsus

Jag gjorde min operation i oktober 2009 och har nu blivit gravid vi är nu i v.20. Har berättat för barnmorskan vid inskrivning att jag är opererad men här verkar det inte göra någon skillnad på kontrollerna så jag får bara lyssna och känna efter i min kropp om något skulle vara tok.

Vi var på ul nu i veckan och hittills har den växt bra och den såg ut att må hur bra som helst

Svar på tråden Gastric bypass opererad och gravid