• Svar på tråden Gastric bypass opererad och gravid
  • Karra

Du ska ha rätt till mer kontroller/provtagning/UL när du är opererad... Dina värden kommer sjunka och de måste ha koll. Viktigt att följa upp din vikt och SF måttet så bebisen växer som den ska. Sen ska det göras ett tillväxtUL runt v30-32 för att verkligen fastställa bebisens storlek. Tycker du ska stå på dig så du får allt detta!!!

kimsus skrev 2014-09-13 17:47:18 följande:

Jag gjorde min operation i oktober 2009 och har nu blivit gravid vi är nu i v.20. Har berättat för barnmorskan vid inskrivning att jag är opererad men här verkar det inte göra någon skillnad på kontrollerna så jag får bara lyssna och känna efter i min kropp om något skulle vara tok.

Vi var på ul nu i veckan och hittills har den växt bra och den såg ut att må hur bra som helst

• Yarrow

Här gör de inte heller någon skillnad. Är gravid med mitt andra barn efter op. och den enda skillnaden är att jag inte behöver göra det där sockervattenslisk-provet som jag i Mitt trötta huvud inte minns vad det heter. Haha. Har fått lämna blodprov i stället.

• Anna84

Min BM hade ett PM som vi läste ur första gången som va just för gravida GBP-opade. Stod med att man ska öka med folsyra, hålla koll på blodvärden och så ett extra UL så att bebisen växer som den ska! Jag äri v30 och har TUL om 2 veckor!

• MiniV

Min bm hade full koll på läget och det faktum att ett tul behövdes i v.32. Vi fick veta att hon låg 3,3% under normalt, men det är ju ingenting att hänga upp sig på.

Jag såg att det föll bort lite i mitt förra inlägg. Min dotter föddes en vecka efter bf, var normalstor och ökar bra i vikt vilket är ett kvitto på att amningen fungerar som den ska.

Jag opererades i juni -12.

• Karra

Vår tösabit ligger på +11,6% så henne går det ingen nöd på

• JoyandBaby

Jag fick tillväxtultraljud i vecka 31-32 nångång hon låg under med 11%

Föddes 3 veckor för tidigt så hon var liten men helt frisk och har växt som hon ska och ligger "rätt" på sin kurva

Jag fick jätte lågt järn och fick järndropp på sjukhus

Fick höja dosen också

Men trots det gick det bra

• Lajsa82

Hej tjejer! Har precis plussat har 2 barn sedan innan varav 1 är född innan min Gbp. Jag har gått på movicol ett tag och undrar om det är ngn som fått fortsätta med movicol, fast ni varit gravida? Vad tar ni mot magen? Jag kan tyvärr inte ta lactulos...

• LillaBibbi

Hej på er. Gjorde min GBP 15/3-13. Har ett barn sen 07. Nu ( med ny pappa ) är vi super sugna på fler barn! Har dock haft p-spruta och fick idag Provera utskrivet av Gyn för att kicka igång min ägglossning som hon såg på ul redan var på gång:) Så nu kör vi på fram till januari med tabletterna och hoppas att det kan ge oss ett plus:)

• MiaIa90

Kämpar vidare här med men nu med Letrozole (Pregotime) tabletter som är nästan lika dana som pregotime eller ja gör samma effekt. 
    Har varit opererad sedan jan-13 nu. 
    De jobbiga nu är att få igång mensen som är så sen den här gången så jag kan börja med tabletterna. 

• Wilbes

Hej jag har nyligen upptänkt att jag är gravid och är opererad sedan augusti 2013. Jag har gått ner 62 kg på detta år. Är idag på en vikt där jag trivs alldeles utmärkt även om jag nog egentligen ska ner mer. Ligger på 70 kg ungefär och jag ska ner till 62 enligt alla normer och regler. Har två barn sen tidigare -06 och -11 så detta blir mitt tredje barn som kommer bf 3juni men mina andra har kommit tidigare så gissar väl att denna också gör de.

Tänkte de kunde vara intressant och kika in här och läsa och byta erfarenheter.

Svar på tråden Gastric bypass opererad och gravid