• Lajkie

Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?

Jag håller på att planera dop redan nu trots att jag bara är i v.32+5 =) Men jag vill ha allt klart så allt klaffar den dagen det gäller. Vara ute igodtid!

Nu tillsaken - jag skulle vilja göra en liten grillfest av dopfesten, eller både grillat och kallskuret och gärna servera alkohol, såsom öl och/eller vin.

Är det ok? Eller är det helt förkastligt?
    Såklart skulle de ändå vara en städad tillställning, ingen fyllefest för det kommer ju ändå närvara massor av barn.

Hjälp =)

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?
  • Birgitta2
    071001 skrev 2010-02-17 13:47:35 följande:
    Birgitta2, jag talade inte bara för egen del (vårt dop skedde för flera år sen) utan allmänt om det här med alkohol och fl´s inställning till det. 
    Jag menade ju ts, och svarade dig. Fel av mig, det blev fel.
  • 071001

Ingen fara, ts och jag verkar ha samma inställning ändå!

• Lajkie
    TessaS skrev 2010-02-17 13:43:45 följande:
    Jag tycker absolut det är ok.Varför är det så stort problem att man vill servera det? Borde väl vara ett större problem för den som förutsätter att alla super, knullar och kör radiobil bara för man sippar ett glas vin...?
    gud nu fick jag mig en väldigt rolig syn och ett gott skratt =)
  • Lajkie
    Birgitta2 skrev 2010-02-17 13:48:26 följande:
    Jag menade ju ts, och svarade dig. Fel av mig, det blev fel.
    Jag förstår dig också fullt ut på ett sätt. Men jag hoppas jag känner mina nära så väl och dessutom tvekar jag inte på att skicka hem folk som beter sig illa.
  • Birgitta2
    Lajkie skrev 2010-02-17 13:51:31 följande:
    Jag förstår dig också fullt ut på ett sätt. Men jag hoppas jag känner mina nära så väl och dessutom tvekar jag inte på att skicka hem folk som beter sig illa.
    Nä, det är nog det som spökar för några av oss. Att det blir ett par stycken som får lite för mycket innanför västen. Det är ok om inte barn är med, men är ungar med så känns det fel.
  • strojes

Ja, öl och vin tycker jag är helt ok att servera till maten även en sådan dag.
    Starkare drycker kan man ju spara till en annan dag, anledningen till festligheten är ju trots allt ett dop.

• petsod
    strojes skrev 2010-02-17 13:58:15 följande:
    Ja, öl och vin tycker jag är helt ok att servera till maten även en sådan dag. Starkare drycker kan man ju spara till en annan dag, anledningen till festligheten är ju trots allt ett dop.
    Vad är det med barn och alkohol som rimmar illa för många.?Så länge alla sköter sig och det serveras i måttliga mängder så är det väl lugnt.
    Mamman ammar ofta fortfarande så hon dricker ju inte och ett barn på några månader tar väl inte illa vid sig att de vuxna dricker??

Likaså runt jul, att det är barnens högtid men det är väl ALLAS högtid och vill man som vuxen ta ett glas så måste väl det funka. Allt kan ju inte kretsa runt barnen så länge allt går lugnt till såklart.
  • Limbo

Ja det dopet/grillfesten hade jag gärna kommit på!!! Låter mysigt

What would happen if Pinocchio said My nose will now grow?
  • strojes
    petsod skrev 2010-02-17 14:05:33 följande:
    Vad är det med barn och alkohol som rimmar illa för många.?Så länge alla sköter sig och det serveras i måttliga mängder så är det väl lugnt. Mamman ammar ofta fortfarande så hon dricker ju inte och ett barn på några månader tar väl inte illa vid sig att de vuxna dricker?? Likaså runt jul, att det är barnens högtid men det är väl ALLAS högtid och vill man som vuxen ta ett glas så måste väl det funka. Allt kan ju inte kretsa runt barnen så länge allt går lugnt till såklart.
    Vad är det med all alla kan ha olika åsikter och ts frågade ju faktiskt om det. Jag svarade bara med min personliga åsikt och jag tycker att man inte behöver servera sprit på ett barndop. Men det är ju helt upp till var och en och jag dömer inte någon som serverar sprit på sitt barns dop, det är som sagt helt upp till var och en!
  • ciissii

Vi hade tänkt att ha ett "namnparty" istället för dop, och då hade vi tänkt att ha en liten grillfest och servera lite öl och vin till. Ser absolut inga problem med det.

Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?