• Lajkie

Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?

Jag håller på att planera dop redan nu trots att jag bara är i v.32+5 =) Men jag vill ha allt klart så allt klaffar den dagen det gäller. Vara ute igodtid!

Nu tillsaken - jag skulle vilja göra en liten grillfest av dopfesten, eller både grillat och kallskuret och gärna servera alkohol, såsom öl och/eller vin.

Är det ok? Eller är det helt förkastligt?
    Såklart skulle de ändå vara en städad tillställning, ingen fyllefest för det kommer ju ändå närvara massor av barn.

Hjälp =)

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?
  • My Love

Nej. Alkohol passar inte på en dopfest tycker jag. Barn och alkohol är ingen bra kombination överhuvudtaget. 

• Ullis 10
    Ninth skrev 2010-02-17 21:10:20 följande:
    Håller med dej.Nix - det är ju bebisen som är höjdpunkten, ska de hålla i bebisen med ena handen o glaset med det andra? Vi har haft två dop, och även om de vuxna tar sig ett par glas ibland på andra fester så har det aldrig varit nån som frågat efter vinet eller bubblet eller dyl när vi haft dop. Skulle aldrig komma på tanken själv, men folk får ju självklart göra som de själv vill.
    Nä de flesta av oss är nog för väluppfostrade för att fråga högt:)
  • Ullis 10
    FrökenSwe skrev 2010-02-17 21:19:45 följande:
    Inget tragiskt med det? Du förknippar det nog med fylla.
  • Lia85
    Jag tycker inte att det passar ihop alls, håller med några av de föregående om att det är märkligt att alkohol alltid "måste" vara inblandat.
  • Jessica24

Självklart är det helt okej att servera ett glas vin eller en öl till maten, oavsett tillställning.
    Majoriteten av alla vuxna människor kan dricka ett glas vin eller ta en öl, utan att blir fulla eller ens påverkade det minsta.

• Ullis 10

mamma2kids:
    Vi har haft det på barnkalas! När vi kommit till matbiten bjuder vi alltid på en öl eller ett glas vin!!!

• Jennie med ie
    My Love skrev 2010-02-17 22:47:31 följande:
    Nej. Alkohol passar inte på en dopfest tycker jag. Barn och alkohol är ingen bra kombination överhuvudtaget. 
    Jag är kanske dum som förutsatte att det var de vuxna som drack...
  • Olivers mamma

Jag tycker att det är ok att servera alkohol på dopfesten. Det är ju inte den typen av fest där folk dricker för att bli fulla, utan för att man firar något och då är det trevligt att skåla och kanske dricka ett glas vin till maten. 

Känns som att de som är emot att det serveras alkohol kopplar ihop det med fylla?? 
  • Alicias
    FrökenSwe skrev 2010-02-17 21:19:45 följande:
    det är väl mer tragiskt att anse att alkohol är tragiskt? då har man ju uppenbarligen dålig erfarenhet av det.

Såklart man kan servera alkoholhaltiga drycker till de vuxna på en dopFEST. Sen att folk inte super sig redlösa eller festar stenhårt är väl självklart. Men att kunna ta ett glas vin eller en kall öl till maten är väl festligt och trevligt i sig vid en sådan tillställning när familj & goda vänner är samlade.
Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?