• Lajkie

Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?

Jag håller på att planera dop redan nu trots att jag bara är i v.32+5 =) Men jag vill ha allt klart så allt klaffar den dagen det gäller. Vara ute igodtid!

Nu tillsaken - jag skulle vilja göra en liten grillfest av dopfesten, eller både grillat och kallskuret och gärna servera alkohol, såsom öl och/eller vin.

Är det ok? Eller är det helt förkastligt?
    Såklart skulle de ändå vara en städad tillställning, ingen fyllefest för det kommer ju ändå närvara massor av barn.

Hjälp =)

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?
  • Lajkie
    Ejnie skrev 2010-02-18 10:01:55 följande:
    Som sagt, jag tycker det låter trevligt. Kolla att kyrkan faktiskt har doptider vid tre, det är inte alla som har.
    Vår kyrka är rätt tillmötesgående när det gäller sånt. Förra året ville jag prompt döpa dottern på Alla Hjärtans Dag och det var då ytterliggare 4 dop den dagen, så jag tjatade till mig en tid vid 15 då också :)
  • Tom Araya
    Lajkie skrev 2010-02-18 08:15:08 följande:
    ja jag ska ju självklart även ge bebisen som döps en flaska med vin =) Kan ju vara gott för han att varva amningen mednågot=)
    Ja, eller varför inte bjuda gästerna på samma meny som för det döpta barnet.
  • Lajkie
    Tom Araya skrev 2010-02-21 06:57:23 följande:
    Ja, eller varför inte bjuda gästerna på samma meny som för det döpta barnet.
    Bra idé, det är ju trots allt barnets dag. ;)
  • Vaniljkex
    Lajkie skrev 2010-02-21 10:01:05 följande:
    Bra idé, det är ju trots allt barnets dag. ;)

Men de flesta barn ammas fortfarande eller far flaska nar de dops. Hur manga gaster ar intresserade av att fa brostmjolk eller ersattning??? Nej, erbjud ett glas champagne eller mousserande till tartan eller ett glas vin om mat serveras. Tror jag blir mer uppskattat
  • gryning2

Röstade nej - fast mest för att jag tycker det känns helt onödigt och fel sammanhang för alkohol. Sen gör det ju egentligen inget om man dricker små mängder - men jag ser ingen vits med det.

• Hervor 1

Men självklart är det ok att servera alkoholhaltig dryck till grillfesten (dop eller inte)! Tyngdpunkten kan väl iof kanske ligga på alkoholfria alternativ men visst skall väl den som vill avnjuta en god öl eller liknande kunna göra det!

• Lajkie
    Vaniljkex skrev 2010-02-21 12:54:10 följande:
    Ja de var därför jag var ironisk ;) Jag tror jag avstår att amma 70 pers på dopet. haha
  • Tom Araya
    Vaniljkex skrev 2010-02-21 12:54:10 följande:
    Detta var ironi, driver med dem som anser att alkohol inte kan serveras för att man firar ett barn.
  • Vaniljkex
    Lajkie skrev 2010-02-21 13:29:41 följande:
    Ja de var därför jag var ironisk ;) Jag tror jag avstår att amma 70 pers på dopet. haha
    Misstankte nastan det  
Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?