• Lajkie

Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?

Jag håller på att planera dop redan nu trots att jag bara är i v.32+5 =) Men jag vill ha allt klart så allt klaffar den dagen det gäller. Vara ute igodtid!

Nu tillsaken - jag skulle vilja göra en liten grillfest av dopfesten, eller både grillat och kallskuret och gärna servera alkohol, såsom öl och/eller vin.

Är det ok? Eller är det helt förkastligt?
    Såklart skulle de ändå vara en städad tillställning, ingen fyllefest för det kommer ju ändå närvara massor av barn.

Hjälp =)

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?
  • 071001

Vi hade öl och vin på Siris dop. 30 vuxna och 2 barn på 8 och 10 år samt Siri 5 mån. Klart som fan att det är okej att dricka ett glas vin i solen en varm sommardag som det var.
    Frågar igen, VAD är det som är så förkastligt med detta?

• Lajkie
    Vindfall skrev 2010-02-17 13:12:41 följande:
    Så är det på FL, du vet väl att du från och med nu är stämplad som alkoholist?
    Haha ja men jag tar den smällen  ;) Återkommer i juli om resultat på dagen! haha
  • Vindfall
    Birgitta2 skrev 2010-02-17 13:13:20 följande:
    Man vet aldrig vilka som egentligen kanske dricker för mycket vid en tillställning. Så jag skulle aldrig ta risken. Tycker inte alkohol har där att göra när man har kalas där många barn är involverade.
    Man känner väl sina gäster förhoppningsvis?
    Livet går fort nu...
  • Förälskad

Naturligtvis så kan ni väl det. Trevligt det låter med en grillfest, slå två flugor i en smäll.

Ha det bra!

• Birgitta2
    Vindfall skrev 2010-02-17 13:15:07 följande:
    Man känner väl sina gäster förhoppningsvis?
    Jo, men man känner inte folk så väl som man tror. Men självklart skall TS servera alkohol om hon tycker det känns rätt. Ingen annan kan tala om för henne hur hon skall göra. Tack och lov får man själv bestämma även om man inte får det på FL
  • Aquavit

Tja, ett dop är ju ändå en ganska privat tillställning, så man kan nog förutsätta att man känner sina gäster rätt väl...?

Birgitta2 skrev 2010-02-17 13:13:20 följande:
    Man vet aldrig vilka som egentligen kanske dricker för mycket vid en tillställning. Så jag skulle aldrig ta risken. Tycker inte alkohol har där att göra när man har kalas där många barn är involverade.
  • SunnyBunny
    Lajkie skrev 2010-02-17 13:11:59 följande:
    Du har så rätt att dopet är för barnets skull men barnet kommer vara 3 månader och INTE komma ihåg detta, så alltså är det mest för föräldrarnas skull.
    Ja fast det är bara min åsikt. Alla gör ju som dem vill i slutändan:) Tycker att det dricks så mycket i vårat samhälle redan att nåt kan väl vara utan alkohol. Och där drar jag min gräns! Vid dop,barnkalas osv......Sen blir det ju fan mycket billigare utan alkohol;)
  • smörblomman81

Jag har själv inte haft någon alkohol på mina barns dop
    men tycker att det är helt ok om man bjuder på lite vin / öl.
    Min bror hade däremot alkohol på sitt barns dop (jag var inte där då han bor på Island) Men hörde att det hade varit jättefint och trevligt...ingen fylla :P

• Lajkie
    Birgitta2 skrev 2010-02-17 13:16:32 följande:
    Jo, men man känner inte folk så väl som man tror. Men självklart skall TS servera alkohol om hon tycker det känns rätt. Ingen annan kan tala om för henne hur hon skall göra. Tack och lov får man själv bestämma även om man inte får det på FL
    Jag förstår din tanke!

Men jag är hård på den biten och folk som inte kan sköta sig får åka hem. Min sambo är sydamerikan och det är främst vi svenskar som inte kan hantera alkohol. Oftast.
    Stor skillnad på min och hans släkt exempelvis.

På alla 40-50-60 års kalas osv dricks det alkohol och då är ju också barn med..
Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?