• Lajkie

Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?

Jag håller på att planera dop redan nu trots att jag bara är i v.32+5 =) Men jag vill ha allt klart så allt klaffar den dagen det gäller. Vara ute igodtid!

Nu tillsaken - jag skulle vilja göra en liten grillfest av dopfesten, eller både grillat och kallskuret och gärna servera alkohol, såsom öl och/eller vin.

Är det ok? Eller är det helt förkastligt?
    Såklart skulle de ändå vara en städad tillställning, ingen fyllefest för det kommer ju ändå närvara massor av barn.

Hjälp =)

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?
  • Lajkie

Va? Nej självklart är det INGET skämt?

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • Hannah76

Klart det är ok att servera öl eller vin som måltidsdryck vid ett dop. Det handlar ju inte om en "fyllefest".

• Birgitta2

Nej, jag tycker faktiskt inte det är ok. Kaffe, läsk, lättöl, vatten, té serveras på dop. Inte ens min stackars alkoholist till pappa fick minsta lilla glas vin på mina barns dop. Han fick hålla sig till han kom hem.

• EJai

På dem dop jag varit så har det aldrig serverats alkohol så för min del hade det kännts lite skumt faktiskt. Men kanske beror på att efter kyrk sermonin så har tårta och kaffe ägt rum i en av kyrkans lokaler.

• Busbellan

Jag hade inte valt att servera alkohol på dopfesten, men å andra sidan är det ganska sällan vi serverar alkohol här öht. Här dricks inget om vi har folk vid t.ex jul eller påsk heller

Mamma till Nora, August och Ella
  • Crazy Baby

Självklart kan ni göra det! Skulle ni ha en vanlig grillfest med era vänner skulle ni säkert servera öl/vin till maten så varför inte bara för att det råkar vara ett dop också?

• krut34

Jag kan inte se några problem med det. Har man barn omkring sig lär man ju inte dricka mer än något glas, så något fylleslag skulle jag inte oroa mig för. Varför skulle det inte vara okej?

• mamma2kids

serverar du alkohol på barnkalaser oxå sen i framtiden?

Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?