Inlägg från: Lajkie |Visa alla inlägg
  • Lajkie

Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?

Jag håller på att planera dop redan nu trots att jag bara är i v.32+5 =) Men jag vill ha allt klart så allt klaffar den dagen det gäller. Vara ute igodtid!

Nu tillsaken - jag skulle vilja göra en liten grillfest av dopfesten, eller både grillat och kallskuret och gärna servera alkohol, såsom öl och/eller vin.

Är det ok? Eller är det helt förkastligt?
    Såklart skulle de ändå vara en städad tillställning, ingen fyllefest för det kommer ju ändå närvara massor av barn.

Hjälp =)

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?
  • Lajkie

Va? Nej självklart är det INGET skämt?

• Lajkie

Ja själva dopceremonin kommer väl vara i kyrkan.Om vädret tillåter så  ska ceremonin hållashemma.
    Dopfesten är hemma.

• Lajkie

Vi dricker i princip aldrig alkohol hemma. Kanske en gång/år och då är barnen borta. Jag som värdinna kommer ju dessutom amma så för mig blir det inget =)

Mamma2kids: Servera alkohol på barnkalaset kommer jag ju inte göra, eftersom det är olagligt för vuxna att köpa ut alkohol till barn.

• Lajkie
    Okänd skrev 2010-02-17 13:00:13 följande:
    haha...och den fråga ställer du på Familjeliv?? Klart du kan servera vin...
    ja jag insåg mitt misstag rätt fort =)
  • Lajkie
    The Black Lady skrev 2010-02-17 13:01:57 följande:
    Klart som korvspad ska man INTE servera alkohol på ett BARNdop....Herregud, har ni så svårt att hålla er ifrån alkohol EN dag....????
    med tanke på mitt ovanstående inlägg så blir det typ den enda dagen vi kommer servera/dricka alkohol i vårt hushåll...
    Det är ju så svårt att få till det och bjuda hem alla sina nära & kära så kan man väl passa på när det ändå ska fösas ihop?

Ja jag vet inte blir osäker, men jag tyckte det lät som en mysig dag =)
  • Lajkie
    mamma2kids skrev 2010-02-17 13:06:18 följande:
    tycker ni ska planera en egen fest för bira och grillning.eller har du svårt att få hem en massa folk så du utnyttjar läget?jag tycker fortfarande det är sjukt.
    Bira? Undrar vem som har alkoholproblem? Det handlar ju som sagt inte om någon originell fyllefest. :)
  • Lajkie
    Vindfall skrev 2010-02-17 13:08:12 följande:
    Givetvis kan du servera alkohol på dopet, det är ju för tusan vuxna människor som kommer närvara och inte bara bebisar som vissa verkar tro. Tycker att dopfesten låter helmysig, hoppas att vädergudarna är med er.
    Det känns som alla tror jag förespråkar vin till barnen också...:o
  • Lajkie
    SunnyBunny skrev 2010-02-17 13:10:12 följande:
    Nej det tycker jag inte. Jag är den som ser helst att såna tillställningar plus andra som är för barnets skull ska vara alkoholfritt. Förstår inte annat! Dricka vin/öl kan man göra andra dagar. Men det här har jag diskuterat så många gånger på FL och det blir bara ramaskrik har jag märkt HA!
    Du har så rätt att dopet är för barnets skull men barnet kommer vara 3 månader och INTE komma ihåg detta, så alltså är det mest för föräldrarnas skull.
  • Lajkie

Kan ju också tillägga att jag som mamma o värdinna inte kommer dricka alkoholhaltig dryck för jag ammar.

Okej nu är jag så triggad så jag kommer servera alkohol på pin kiv... måste gå o leka med kidsen nu så jag kan varva ner lite =)

Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?