• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • Valkyrian1
    rimi skrev 2010-02-22 18:43:41 följande:
    valkyrian, nu har jag tid att skriva mer, var på jobbet när jag gratuelerade innan. Jag är verkligen glad för er skull, en pojke, det måste kännas overkligt efter 5 tjejer, hur reagerade din man försten?Jo och nu vill jag veta exakt hur ni "gjorde" denna pojke, sexa ni samma dag som äl testet visade utslag, hur lång tid efter, gjorde ni nåt dagen därpå, ställning, diet osv, förlåt att jags täller så många frågor, du får låta bli att svara om du inte vill, men eftersom jag också längtar efter en pojke vill jag kolla av om vi körde samma "recept". börjar känna att det finns hopp för oss med nu när ni fått reda på att det är en pojke...Kram
    Hej! Hur min man reagerade vet jag faktiskt inte:) Jag minns inget. Vet bara att han sa till bm att det här blir dyrt:) efter ett tag. Syftade på att vi har en rosa Brio sitty o nästan bara flickkläder. Haha, det är allt jag minns....

Detta med hur vi gjorde: Nu var det såå "oturligt" att jag inte hann få ÄL stickorna, de hade tagit slut och jag hade beställt nya. Men fått besked att de var försenade 2 dagar. Jag skulle ha ÄL dagen innan de kom, hade jag räknat ut. När sen kom de, testade jag direkt och hade starkt ÄLutslag. Vi sexade då den kvällen. Bakifrån med orgasm. Jag tog även till ett skrock;), hade hammare, tång o sånt under sängen. Haha....Minns inte om vi även hade sex dan efter, tror inte det. Jag körde inte på nån diet.

Hoppas det är till någon hjälp;)
    Tjejligan -96, -98, -99, -02 & -08. Bf 22/3-10( En pojke, enligt UL)
  • Miffi
    Valkyrian1 skrev 2010-02-22 11:33:40 följande:
    Skriver lite snabbt innan vi åker till busfabriken. Hon som gjorde såg könet. Först och främst var bebisen som en 38 veckors bebis. Bebisen vägde ca 3100. så inte såå för stor ännu. Sen såg hon en pung!!!! Så vi väntar en POJKE. Men man törs ju inte tro 100 % på det.// Kram
    Precis så var det för oss när vi väntade våran andra son. Bm såg en pung och ut kom en pojke Grattis och hoppas att det förblir en pojke
  • lajm

Härliga nyheter Valkyrian och ha så kul på stan. Det finns himla mycket fina och tuffa killkläder också så det är roligt att shoppa.

• LindaLampa

Valkyrian: Underbart!!! Ett jättestort grattis till dig! Jag bara ryser Grattis grattis!!! Kram!

• rimi
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-02-22 12:22:02 följande:
    Vi gjorde det mesta enligt "receptet", men jag hade dragit in på varma baden o han bara dushade istället! Men det var ju det här med dagarna innan... för jag trodde jag skulle få ÄL på dag 14 och fick det på dag 11 el 12 o då hade vi bakat på dag 10, så det blev kanske lite väl nära! Får hoppas att tranbären kompenserade upp det!!Så summa summarum blev det, tranbärstabletter + tranbärsjuice på ÄL dag, bisolvon, magnesium, minskade på saltet, o killen drack inte kaffe ngra dagar innan o sen hade vi sex ca 4 + 1-2 dgr innan...
    Då hoppas jag på att det blir en liten tös denna gång, håller tummarna!
  • LindaLampa

Är det fler här som tänker göra köns-UL? Vore ju så himla spännande att se om det blev det ni försökte baka ! Annars måste ni lova att återkomma när bebben är ute

Vad är det man ska ha under sängen när man bakar tjej, enligt skrock? Inte för att jag tror på det det allra minsta, men varför inte lägga dit nåt ändå

• Valkyrian1

För skojs skull gjorde jag ringtestet nyss. Någon som gjort det? I mitt fall pendlande ringen!!!! Vad betyder det???? Kan noll. Vet att det oxå är skrock, men vad annars ska man ängna dagarna åt? :) Idag var jag och köpte pojkkläder. Var vääldigt tveksam först, men insåg att liite törs man ju köpa. Som sagt, går att sälja sen:) Men vilket utbud. Suck. Insåg att jag varit bortskämd med töskläder. Hittade inte alls mycket. Men kanske är begränsat för nyfödda, kanske blir större utbud sen:)// Kram

• telma64
    Valkyrian1 skrev 2010-02-23 14:20:58 följande:
    För skojs skull gjorde jag ringtestet nyss. Någon som gjort det? I mitt fall pendlande ringen!!!! Vad betyder det???? Kan noll. Vet att det oxå är skrock, men vad annars ska man ängna dagarna åt? :) Idag var jag och köpte pojkkläder. Var vääldigt tveksam först, men insåg att liite törs man ju köpa. Som sagt, går att sälja sen:) Men vilket utbud. Suck. Insåg att jag varit bortskämd med töskläder. Hittade inte alls mycket. Men kanske är begränsat för nyfödda, kanske blir större utbud sen:)// Kram
    en liten fråga, duschade din man innan ni hade sex?
  • jennyfer
    Valkyrian1 skrev 2010-02-23 14:20:58 följande:

Pendel betyder pojke så där är du rätt på det.

Du har helt rätt i att utbudet med pojkkläder är klart mycket torftigare än flickkläder. Det är väl OK när de är bebisar, men när de blir lite större så är det väldigt mycket kamouflagefärgade byxor och Spindelmannentröjor. Suck.... Kunde det åtminstone inte finnas lite färgglada dinosaurier? Går man in på flickavdelningen å andra sidan så är det mesta überflickigt så det är svårt att köpa "flickkläder" till pojkar. Fram för mer barnkläder som funkar till både tjejer och killar. Gärna i glada färger!

• Valkyrian1
    telma64 skrev 2010-02-23 16:05:50 följande:
    en liten fråga, duschade din man innan ni hade sex?
    Ojj, minns inte. Men tror inte det//
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke