• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • LindaLampa
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-02-25 09:19:14 följande:
    Ja jag åt tranbärstabletter (1500 mg) och tog även magnesium tabletter, försökte o minska på saltet oxå! Sen var ju tanken att vi skulle ha sexet 4 dgr innan ÄL, men min cykel hade blivit så konstig efter ett MF så jag hade ÄL på dag 11 eller 12 vilket inbar att vi hade sexet 1-2 dgr innan ÄL denna gången, så då hinkade jag i mig en extra liter tranbärsjuice. Men det tog sig iaf, så nu får vi väl se vad det blir vad d lider.. O så körde vi förstås missionären (fast omvänd ;)) utan orgasm o kom långt ut förstås!!
    Tack för infon, jag antecknar
  • LindaLampa
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-02-25 09:20:21 följande:
    O sen slutade sambon dricka kaffe några dagar innan oxå :)
    En till fråga: hade ni sex flera gånger eller endast en gång?
  • telma64

hoppas alla här inne får sina efterlängtade barn med "rätt" kön, om man nu får säga det här utan att någon tar illa vid sig, själv väntar jag på att ryggen ska gå om och att mensen ska komma så jag får min Äl, äter starka tabletter nu så nu är det inte lämpligt att bli gravid eller vara gravid heller för den delen

• LukasoViktorsMamma
    LindaLampa skrev 2010-02-25 10:08:22 följande:
    En till fråga: hade ni sex flera gånger eller endast en gång?
    En gång vid det tillfälllet, men sen tror jag vi hade det ca 3 dagar innan själva bakar-dagen oxå!
  • jennyfer
    Dynah skrev 2010-02-24 19:15:35 följande:
    Jag kollade med äl-test och när det gav utslag på em så gjorde vi det på kvällen, bakifrån. That's it! Trodde förstås aldrig att det skulle bli en kille, trodde jag hade nån slags "flora" i underlivet som tog kål på alla killspermier, men det funkade visst!Jag blev så förvånad och glad när fick se resultatet att jag grät. Jag var tvungen att logga in och ur flera ggr för att tro på svaret.
    Hihi, supergrattis igen...! Jag har två pojkar och har egentlgien ingen känsla för om det är en flicka eller pojke men mentalt känner jag som dig, att jag kan säkert bara få pojkar - fast jag vet att det inte funakr så!
    na96gen skrev 2010-02-24 17:36:20 följande:
    är det någon som använder Ägglossningstest och har något märke att rekommendera ? Trevlig kväll
    Jag körde på Testlagrets billiga och de funkade bra. Det man ska tänka på är att ÄL inte sker förrän teststrecket är minst lika starkt som kontrollstrecken. Varför fetmarkerar jag detta? Jo, för att man vill så gärna ha ÄL NU så det är lätt att inbilla sig att ett halvstarkt streck "säkert nog är lika starkt egentligen om man bara kisar lite med ögonen och inte har så ljust i rummet", typ. Försök att hålla dig objektiv här.
    Lilla Fjun skrev 2010-02-24 19:58:46 följande:
    Jag ska göra KUB-test imorgon. Ska bli kul att få se den lilla/e igen men lite orolig inför resultatet....
    Skoj! Jag gjorde precis mitt och det såg jättebra ut! Jag är 36 så min åldersrisk var 1/219 men fick nu risken 1/4327. Så himla skönt!!!!
  • Lilla Fjun

Varit på KUB nu och fick bra resultat Så skönt! Vet att det visserligen bara är en sannorlikhetsberäkning och bara säger hur stor risken är men det känns bra ändå och kul att få se den lille/a som inte ville ligga still utan vevade runt hela tiden.

• LukasoViktorsMamma

Är alla ni som gått på KUB över 35? Räknar de på året man är född eller när man har sin födelsedag? Hörde att det var mycket dyrare om man e under 35. Och jag fyller 35 i år...

• jennyfer
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-02-25 11:25:43 följande:
    Är alla ni som gått på KUB över 35? Räknar de på året man är född eller när man har sin födelsedag? Hörde att det var mycket dyrare om man e under 35. Och jag fyller 35 i år...
    Tror att du räknas som 35 om du hinner fylla det innan bf, men dels är jag inte säker på den definitionen och dels verkar det där varier stort mellan olika län. Ring och fråga för säkerhets skull!
  • jennyfer

Jag har t ex alltid erbjudits KUB/NUPP och de två tidigare graviditeterna var jag under 35. Ingen skillnad i pris heller. Men, det verkar skilja sig inte bara på vilket län man bor i, utan även vilken mvc man går till.

• telma64

jag har aldrig gjort något test med mina barn, jag fyllde 35 innan första flickan, 36 med andra flickan, båda är friska i dag och busar och leker.men det kanske beror på vilken kommun man tillhör och hur de prioriterar med den kostnaden

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke