• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • Lilla Fjun

Jag ska göra KUB-test imorgon. Ska bli kul att få se den lilla/e igen men lite orolig inför resultatet....

• Nea76
    Dynah skrev 2010-02-23 20:30:10 följande:
    Hittade också hit nu...från gamla tråden. Jag har ju bakat en pojke efter tre tjejer...jag grät när jag fick provsvaret från MKP, trodde lixom inte det var möjligt...
    Grattis till pojken!! Vad är MPK??
    (¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till prematura tvillingar ღ ¸.?°´¯)
  • Pancake81

Hur går ett KUB-test till...? *okunnig*

• LukasoViktorsMamma
    Miffi skrev 2010-02-24 08:46:58 följande:
    Någon som vet hur många bisolvon tab man ska ta per dag?Jag tänkte börja med dom nu eftersom mensen är över.Denna gången ska jag plussa!!!!!
    Jag tog 3 utspritt över dagen för att uppnå någon effekt med det!
  • LindaLampa
    TessanS skrev 2010-02-24 21:05:30 följande:
    Grattis till pojken!! Vad är MPK??
    MPK = moderkaksprov
    FVP = fostervattensprov

Via dessa prov kan man se om barnet har kromosomala avvikelser men man kan också se könet på bebben.

Moderkaksprov kan man göra tidigt i graviditeten, redan i vecka 11 har jag för mig, fostervattensprov senare, jag gjorde det i vecka 17, och det var det tidigaste som jag fick göra det.
  • skrållan1978

jag tog 5 ml/ 3 ggr per dag=))) mao 15 ml utsprutt=))

är i vecka 4+3 idag=))))) Lycklig, allt känns sååå overkligt!!!!!!!!!
    Mår toppen bra än så länge , det enda ja känner av e lite yrsel visa dar och huger o kissnödighet!!
    Med dom 2 sista barnen(pojkar) mådde ja illa, hade massor med finnar , ett hemskt humör, och massor med flytningar, nu har ja inget av det?? känns annorlunda men det skulle inte förvåna mig om det kikar ut en pojke=)) Tror ja e tämligen duktig på att baka pojkar=)) Men en liten tösabit slulle sitta väldigt fint nu=)))

• LindaLampa
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-02-25 08:14:46 följande:
    Jag tog 3 utspritt över dagen för att uppnå någon effekt med det!
    Du har säkert skrivit detta innan, men jag måste fråga, vad mer än Bisolvon åt du för att "baka" flicka? Och hade ni sex innan ÄL? Tycker det är så svårt att vet när "innan ÄL" är.
  • LindaLampa
    Pancake81 skrev 2010-02-24 21:11:52 följande:
    Hur går ett KUB-test till...? *okunnig*
    KUB-test är ett kombinerat ultraljud med blovprov. Alltså de kollar bebisen med ultraljud och mäter nackspalten och sedan gör de ett blodprov på mamman. Sedan väger de samman dessa och då får man en sannolikhet för om barnet kan ha downs syndrom, trisomi 13 eller 18. Får du hög sannolikhet för tex downs syndrom så kan du välja att gå vidare med moderkaksprov eller fostervattensprov, för då får du veta säkert. KUB ger "bara" en sannolikhet.
  • LukasoViktorsMamma
    LindaLampa skrev 2010-02-25 08:54:38 följande:
    Du har säkert skrivit detta innan, men jag måste fråga, vad mer än Bisolvon åt du för att "baka" flicka? Och hade ni sex innan ÄL? Tycker det är så svårt att vet när "innan ÄL" är.
    Ja jag åt tranbärstabletter (1500 mg) och tog även magnesium tabletter, försökte o minska på saltet oxå! Sen var ju tanken att vi skulle ha sexet 4 dgr innan ÄL, men min cykel hade blivit så konstig efter ett MF så jag hade ÄL på dag 11 eller 12 vilket inbar att vi hade sexet 1-2 dgr innan ÄL denna gången, så då hinkade jag i mig en extra liter tranbärsjuice. Men det tog sig iaf, så nu får vi väl se vad det blir vad d lider..

O så körde vi förstås missionären (fast omvänd ;)) utan orgasm o kom långt ut förstås!!
  • LukasoViktorsMamma

O sen slutade sambon dricka kaffe några dagar innan oxå :)

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke