• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • Valkyrian1

Ojj, min dator lever ett eget liv:) Skulle önska lycka till med "tjejbaket" sen//Kram

Tjejligan -96, -98, -99, -02 & -08. Bf 22/3-10( En pojke, enligt UL)
  • Pancake81

Har ni förresten läst det där om att mammor som äter mkt frukostflingor tenderar att föda fler pojkar?? På mig stämmer det, jag älskar musli och äter det varje dag. Fil o musli är en av mina laster, hehe. Var iaf ngn studie som visade att mammor som käkade mkt flingor fick fler pojkar..tvivlar på att den är vetenskapligt bevisad, men ändå.

Ni pojkmammor i tråden, har ni ätit mkt flingor?

• Pisces

jag äter aldrig flingor och har 2 pojkar

• lajm

Jag har också mycket färg på kläderna till vår lille kille och jag köpte sällan de där ljusblå gulliga kläderna utan lite mera färg eller lite tuffare kläder men det är för att han passar så bra i färg.
    Men visst går jag och drar i de tuffa tjejkläderna också och drömmer om att få shoppa loss..
    Vore ju kul med en av varje iaf. Vill gärna ha ännu fler barn så blir det en pojke igen nu så blir det också kanonbra.

• jennyfer

Pancake81 och Pisces, välkomna till tråden!! Precis som ni så har jag två killar sedan tidigare. Just nu är jag jätteglad att det är två av samma kvalisort eftersom de leker så himla bra ihop (de är rätt nära i ålder med knappt två år mellan). Men det vore så himla mysigt med en liten flicka också. Jag äter inte frukostflingor, men däremot har jag alltid ätit väldigt mycket till frukost, ibland äter t o m jag dubbla frukostar (skyller på hög ämnesomsättning...) och man brukar säga att om man inte äter frukost så får man flickor.

Karpen och Dynah, välkomna tillbaka!! Vi kanske borde kolla igenom bf-listan och se om vi har tappat någon mer på vägen. Jag kan göra ett ryck där.

Jag är nu i vecka 13 och har ingen känsla för vad det är för kvalisort där inne, men jag försöker ställa in mig på att det är en pojke eftersom det har varit det tidigare. Även om det statistiskt sett är lika stor sannolikhet för en flicka så är jag ju "van" vid att det är en pojke. Det märkliga är dock att jag verkligen inte vill ha choklad längre. Kaffe kan jag förstå för det hör nästan till att man inte vill ha när man är gravid men choklad?! Samtidigt är jag jättesugen på grönsaker (särskilt broccoli och helt plötsligt smakar ärtor mycket godare än vad jag kom ihåg att det gjorde) och frukt (helst apelsiner). Just chokladen förbryllade mig så jag googlade på det och hittade detta:

Är mamman sugen på: Choklad, salt, lakrits à Pojke

Är mamman sugen på: surt, frukt, grönsaker àFlicka

Jag är alltså jättesugen på frukt och grönsaker men vill absolut inte äta choklad. Får se om det bara är skrock...

• Miffi

Någon som vet hur många bisolvon tab man ska ta per dag?
    Jag tänkte börja med dom nu eftersom mensen är över.
    Denna gången ska jag plussa!!!!!

♥Liam & Oliver♥
  • Pisces

Miffi: Hoppas du snart plussar, och snyggt namn på en av dina grabbar, min senaste lille heter också Liam

Jennyfer: Jag äter jätte dåligt med frukost och har 2 fina pojkar så inte blev det en flicka

• LindaLampa
    Pancake81 skrev 2010-02-23 22:07:59 följande:
    Har ni förresten läst det där om att mammor som äter mkt frukostflingor tenderar att föda fler pojkar?? På mig stämmer det, jag älskar musli och äter det varje dag. Fil o musli är en av mina laster, hehe. Var iaf ngn studie som visade att mammor som käkade mkt flingor fick fler pojkar..tvivlar på att den är vetenskapligt bevisad, men ändå. Ni pojkmammor i tråden, har ni ätit mkt flingor?
    Jag tror mig minnas att detta var en studie som man gjorde i USA och man kunde faktiskt se att de mammor som åt frukost fick pojkar i större utsträckning. Att de åt just flingor tror jag man kan se som en parentes, kanske hör det till den amerikanska frukostkulturen att äta just flingor (?), det som var tydligt var att mängden energi man åt till frukost kunde påverka könet på bebisen. Jag har för mig att man i fattiga länder, där svält råder, föder mer flickor.

Så, man kan liksom sammanfatta detta med att det är bra mycket trevligare att baka pojkar Man får äta massor med frukost, dricka kaffe, sexa med orgasm osv. När nu en flicka ska bakas så ska man försöka späka sig, hoppa över det där otroligt goda kaffet, käka tranbär och bisolvon, sexa utan orgasm osv.  Hihi
  • Valkyrian1
    jennyfer skrev 2010-02-24 08:01:20 följande:
    Det märkliga är dock att jag verkligen inte vill ha choklad längre. Kaffe kan jag förstå för det hör nästan till att man inte vill ha när man är gravid men choklad?! Samtidigt är jag jättesugen på grönsaker (särskilt broccoli och helt plötsligt smakar ärtor mycket godare än vad jag kom ihåg att det gjorde) och frukt (helst apelsiner). Just chokladen förbryllade mig så jag googlade på det och hittade detta: Är mamman sugen på: Choklad, salt, lakrits à Pojke Är mamman sugen på: surt, frukt, grönsaker àFlicka Jag är alltså jättesugen på frukt och grönsaker men vill absolut inte äta choklad. Får se om det bara är skrock...
    Jag har varit helt tokig i apelsiner och ananas under mina grav. Dock inte denna gång. Choklad har pendlat lite olika under grav. Just chokladsuget kan ha med att göra med en brist i kroppen har jag fått höra. Ja, säkert skrock, men om man hör runt så stämmer ofta sånt här{#lang_emotions_tongue_out}// Kram
    Tjejligan -96, -98, -99, -02 & -08. Bf 22/3-10( En pojke, enligt UL)
  • rimi
    jennyfer skrev 2010-02-24 08:01:20 följande:
    jag googlade på det och hittade detta: Är mamman sugen på: Choklad, salt, lakrits à Pojke Är mamman sugen på: surt, frukt, grönsaker àFlicka Jag är alltså jättesugen på frukt och grönsaker men vill absolut inte äta choklad. Får se om det bara är skrock...
    Hej Jennyfer, jag är i vecka 9 nu och är verkligen sugen på en massa salt och lakrits chips, popcorn och riktigt salt mat hela tiden. Jag har två flickor tidiagre och vid första gravidtetet kommer jag tydligt ihåg att jag hela tiden var sugen på surt, kunde äta citron bara så där. Det kanske ligger något i detta, vi får se när bebisen ploppar ut, hoppas verkligen på en liten kille denna gång!!
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke