Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5
Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5
Ojj, min dator lever ett eget liv:) Skulle önska lycka till med "tjejbaket" sen//Kram
Har ni förresten läst det där om att mammor som äter mkt frukostflingor tenderar att föda fler pojkar?? På mig stämmer det, jag älskar musli och äter det varje dag. Fil o musli är en av mina laster, hehe. Var iaf ngn studie som visade att mammor som käkade mkt flingor fick fler pojkar..tvivlar på att den är vetenskapligt bevisad, men ändå.
Ni pojkmammor i tråden, har ni ätit mkt flingor?
jag äter aldrig flingor och har 2 pojkar
Jag har också mycket färg på kläderna till vår lille kille och jag köpte sällan de där ljusblå gulliga kläderna utan lite mera färg eller lite tuffare kläder men det är för att han passar så bra i färg.
Men visst går jag och drar i de tuffa tjejkläderna också och drömmer om att få shoppa loss..
Vore ju kul med en av varje iaf. Vill gärna ha ännu fler barn så blir det en pojke igen nu så blir det också kanonbra.
Pancake81 och Pisces, välkomna till tråden!! Precis som ni så har jag två killar sedan tidigare. Just nu är jag jätteglad att det är två av samma kvalisort eftersom de leker så himla bra ihop (de är rätt nära i ålder med knappt två år mellan). Men det vore så himla mysigt med en liten flicka också. Jag äter inte frukostflingor, men däremot har jag alltid ätit väldigt mycket till frukost, ibland äter t o m jag dubbla frukostar (skyller på hög ämnesomsättning...) och man brukar säga att om man inte äter frukost så får man flickor.
Karpen och Dynah, välkomna tillbaka!! Vi kanske borde kolla igenom bf-listan och se om vi har tappat någon mer på vägen. Jag kan göra ett ryck där.
Jag är nu i vecka 13 och har ingen känsla för vad det är för kvalisort där inne, men jag försöker ställa in mig på att det är en pojke eftersom det har varit det tidigare. Även om det statistiskt sett är lika stor sannolikhet för en flicka så är jag ju "van" vid att det är en pojke. Det märkliga är dock att jag verkligen inte vill ha choklad längre. Kaffe kan jag förstå för det hör nästan till att man inte vill ha när man är gravid men choklad?! Samtidigt är jag jättesugen på grönsaker (särskilt broccoli och helt plötsligt smakar ärtor mycket godare än vad jag kom ihåg att det gjorde) och frukt (helst apelsiner). Just chokladen förbryllade mig så jag googlade på det och hittade detta:
Är mamman sugen på: Choklad, salt, lakrits à Pojke
Är mamman sugen på: surt, frukt, grönsaker àFlicka
Jag är alltså jättesugen på frukt och grönsaker men vill absolut inte äta choklad. Får se om det bara är skrock...
Någon som vet hur många bisolvon tab man ska ta per dag?
Jag tänkte börja med dom nu eftersom mensen är över.
Denna gången ska jag plussa!!!!!
Miffi: Hoppas du snart plussar, och snyggt namn på en av dina grabbar, min senaste lille heter också Liam
Jennyfer: Jag äter jätte dåligt med frukost och har 2 fina pojkar så inte blev det en flicka