• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • skrållan1978

tessanS: vissa privata kliniker utför det oxå=) man får dock betala mer än inom landstinget tyvärr.

• Nea76

Ja, men det kan det väl vara värt isf. Om man nu tycker det är viktigt!!

ღ stolt mamma till prematura tvillingar ღ
  • Dynah
    TessanS skrev 2010-02-26 16:10:23 följande:
    Jag skulle nog oxå vara intresserad av det men i mitt landsting erbjuds inte det, hur går man tillväga då? Betalar man själv?
    Det kanske inte ens görs där du bor? Jag går på privat mödravård (kostar inget extra) och bad att få MKP direkt, är 39 så det var inga problem. Bor i Stockholm.
  • Dynah

Glömde säga att jag fick remiss till Karolinska. Själva testet utförs nog endast på stora sjukhus.

• freakout

Wow!!! Har inte varit inne här på en liten tid och så är där många som plussat:
    GRATTIS till er alla!
    Vad härligt!!

Och till er andra: *håller tummar och tår*

Måste bara fråga en liiiiten fråga. Ni som lyckats skapa pojkbabysar, ja mitt på ÄL, mannen får gärna ta en kopp kaffe, mannen inte duscha varmt precis innan, kvinnan helst orgasm, bakifrån, ..Men Hur gjorde ni med det här med sex innan ÄL? "Sparade" mannen sig? Eller ni sexa på som vanligt (m skydd), och sen sexa på riktigt i själva skapandet?

Ursäkta om frågan kommit upp tidigare och jag har missat den!

• na96gen
    {#lang_emotions_flower}    Grattis till alla plus och den härliga resan ni har framför er  {#lang_emotions_flower}

Själv är det bara att börja om att räkna så trist
    Men jag önskar att det fungerar denna gången
    Förra varvet provade jag äl-stickor men de fungerade inte alls, visade inte någon stegring alls på 30 dagar, så denna gång får jag ta på känsla

Alla tips mottages {#lang_emotions_wink} önskar denna gången en tjej.. ♥
    Tjej -05 Kille -07
  • Valkyrian1
    freakout skrev 2010-02-27 10:12:00 följande:
    Wow!!! Har inte varit inne här på en liten tid och så är där många som plussat:GRATTIS till er alla!Vad härligt!!Och till er andra: *håller tummar och tår*Måste bara fråga en liiiiten fråga. Ni som lyckats skapa pojkbabysar, ja mitt på ÄL, mannen får gärna ta en kopp kaffe, mannen inte duscha varmt precis innan, kvinnan helst orgasm, bakifrån, ..Men Hur gjorde ni med det här med sex innan ÄL? "Sparade" mannen sig? Eller ni sexa på som vanligt (m skydd), och sen sexa på riktigt i själva skapandet? Ursäkta om frågan kommit upp tidigare och jag har missat den!
    Nu vet jag ju inte 100% OM vi lyckats baka pojke, så kanske inte borde svara, men iaf, här så fick mannen "spara" sig, minst i 4 dar{#lang_emotions_smile}. Jag hade läst att det skulle gynna pojksimmarna{#lang_emotions_dreamer}.
    Tjejligan -96, -98, -99, -02 & -08. Bf 22/3-10( En pojke, enligt UL)
  • Dynah
    freakout skrev 2010-02-27 10:12:00 följande:
    Wow!!! Har inte varit inne här på en liten tid och så är där många som plussat:GRATTIS till er alla!Vad härligt!!Och till er andra: *håller tummar och tår*Måste bara fråga en liiiiten fråga. Ni som lyckats skapa pojkbabysar, ja mitt på ÄL, mannen får gärna ta en kopp kaffe, mannen inte duscha varmt precis innan, kvinnan helst orgasm, bakifrån, ..Men Hur gjorde ni med det här med sex innan ÄL? "Sparade" mannen sig? Eller ni sexa på som vanligt (m skydd), och sen sexa på riktigt i själva skapandet? Ursäkta om frågan kommit upp tidigare och jag har missat den!
    Jag hade nog inte sex ungefär 5 dagar innan äl...fast vi körde utan skydd, blir det så blir det, i slutändan är ju vilket som välkommet ändå!
  • freakout

Dynah och Valkyrian!
    Tusen tack för era svar!!
    Lutar åt det jag med..
    De får minsann också "offra {#lang_emotions_surprised}sig lite", männen alltså {#lang_emotions_wink}

Och än en gång: Stort Grattis till era {#lang_emotions_plus} !!

• telma64

killen  ska ju INTE duscha innan man har sex om m nasom jag vill ha en pojke, men nu undrar jag vad räknas som nyduschad, med varm pung om man t e x duschar och sen har sex två timmar senare räknas det då som man är nuduschad så det inte finns några pojksppermier då eller måste man ha sex innan man duschar?

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke