Inlägg från: jennyfer |Visa alla inlägg
  • jennyfer

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Aha, så  det är här ni är! Tyckte att det var lite tyst i tråden och det var inte förrän jag fick hjälp på traven av rimi som jag hittade hit.

Rimi, jag hittade den här före din. Kan du lägga in en blänkare i din tråd (som jag fortfarande inte har hittat) om att vi håller till här? Eller om det är fler som har hittat dit så kanske vi ska flytta dit?

• jennyfer

Åh, det är ju klart att du ska fråga om könet!! Jag vet att en del inte vill veta, men vi tycker att ju mer man vet desto lättare blir det att föreställa sig att det faktiskt är en bebis där inne och inte en hundvalp eller nå't. Plus namnfrågan, det är ju jättesvårt att komma på namn!

Vi har haft en jäkla tur i vår bebisverkstad. Alla tre gånger har bebisen blivit till på första försöket. Jag är verkligen tacksam för detta och det är inget jag tar för givet. Det är ju lite som att vinna på Triss: att du har gjort det en gång betyder ju inte att du kommer att göra det igen. Jag håller verkligen alla mina tummar för er som fortfarande försöker. Jag ska inte säga att jag vet hur det är, men jag tror att jag åtminstone kan föreställa mig lite av den frustration och besvikelse som det innebär. Tänker inte ens försöka komma med några klämkäcka råd, utan hoppas som sagt bara att det snart är er tur!!!

• jennyfer
    lajm skrev 2010-02-17 16:03:43 följande:
    Jag hittade till er i slutet av förra tråden och hoppas jag får hänga med här också. Nu ska här bakas flicka . Är på dag 3 nu och om några dagar är det dags att "Börja öva" he he.. För man ska väl sexa ofta för flicka? Har också köpt hem tranbärstabletter och undrar om man ska ta dem hela cykeln eller bara fram till ÄL? Någon som vet?
    Fortsätt med dem ett par dagar extra. Det är lika bra att hålla pH't nere tills ägget är befruktat.
  • jennyfer

Nä men vad koolt!!! Här låter man bli datorn på ett par dagar och kommer tillbaka till två nya plus och en pojke hos Valkyrian1. Plötsligt händer det....

Superdupergrattis skrållan1978, Dioriaa och Valkyrian1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag blir alldeles rörd... =o)

• jennyfer
    Valkyrian1 skrev 2010-02-23 14:20:58 följande:
    För skojs skull gjorde jag ringtestet nyss. Någon som gjort det? I mitt fall pendlande ringen!!!! Vad betyder det???? Kan noll. Vet att det oxå är skrock, men vad annars ska man ängna dagarna åt? :) Idag var jag och köpte pojkkläder. Var vääldigt tveksam först, men insåg att liite törs man ju köpa. Som sagt, går att sälja sen:) Men vilket utbud. Suck. Insåg att jag varit bortskämd med töskläder. Hittade inte alls mycket. Men kanske är begränsat för nyfödda, kanske blir större utbud sen:)// Kram

Pendel betyder pojke så där är du rätt på det.

Du har helt rätt i att utbudet med pojkkläder är klart mycket torftigare än flickkläder. Det är väl OK när de är bebisar, men när de blir lite större så är det väldigt mycket kamouflagefärgade byxor och Spindelmannentröjor. Suck.... Kunde det åtminstone inte finnas lite färgglada dinosaurier? Går man in på flickavdelningen å andra sidan så är det mesta überflickigt så det är svårt att köpa "flickkläder" till pojkar. Fram för mer barnkläder som funkar till både tjejer och killar. Gärna i glada färger!

• jennyfer

Pancake81 och Pisces, välkomna till tråden!! Precis som ni så har jag två killar sedan tidigare. Just nu är jag jätteglad att det är två av samma kvalisort eftersom de leker så himla bra ihop (de är rätt nära i ålder med knappt två år mellan). Men det vore så himla mysigt med en liten flicka också. Jag äter inte frukostflingor, men däremot har jag alltid ätit väldigt mycket till frukost, ibland äter t o m jag dubbla frukostar (skyller på hög ämnesomsättning...) och man brukar säga att om man inte äter frukost så får man flickor.

Karpen och Dynah, välkomna tillbaka!! Vi kanske borde kolla igenom bf-listan och se om vi har tappat någon mer på vägen. Jag kan göra ett ryck där.

Jag är nu i vecka 13 och har ingen känsla för vad det är för kvalisort där inne, men jag försöker ställa in mig på att det är en pojke eftersom det har varit det tidigare. Även om det statistiskt sett är lika stor sannolikhet för en flicka så är jag ju "van" vid att det är en pojke. Det märkliga är dock att jag verkligen inte vill ha choklad längre. Kaffe kan jag förstå för det hör nästan till att man inte vill ha när man är gravid men choklad?! Samtidigt är jag jättesugen på grönsaker (särskilt broccoli och helt plötsligt smakar ärtor mycket godare än vad jag kom ihåg att det gjorde) och frukt (helst apelsiner). Just chokladen förbryllade mig så jag googlade på det och hittade detta:

Är mamman sugen på: Choklad, salt, lakrits à Pojke

Är mamman sugen på: surt, frukt, grönsaker àFlicka

Jag är alltså jättesugen på frukt och grönsaker men vill absolut inte äta choklad. Får se om det bara är skrock...

• jennyfer
    rimi skrev 2010-02-24 11:18:42 följande:
    Hej Jennyfer, jag är i vecka 9 nu och är verkligen sugen på en massa salt och lakrits chips, popcorn och riktigt salt mat hela tiden. Jag har två flickor tidiagre och vid första gravidtetet kommer jag tydligt ihåg att jag hela tiden var sugen på surt, kunde äta citron bara så där. Det kanske ligger något i detta, vi får se när bebisen ploppar ut, hoppas verkligen på en liten kille denna gång!!
    Håller tummarna för att du väntar en kille! Jag har iofs inga problem att äta chips, men är nog inte lika sugen p ådet. Lakrits däremot är fortfarande grymt gott.
    skrållan1978 skrev 2010-02-24 11:50:53 följande:
    jennyfer: hehe ja med mina 2 sista var jag toookig i frukt o grönsaker o hatade choklad=)) Ut tittade 2 suuuperfina pojkar=)))
    Se där! Det tyder ju på att det är skrock.

Just nu ser jag nervöst fram mot KUB/NUPP-testet i morgon. Hoppas verkligen att allt är som det ska där inne. Det är i a f full fart nu. Började känna lite redan för två veckor sedan (v11) och nu känner jag dagligen hur det studsas runt i magen. =)
  • jennyfer
    rimi skrev 2010-02-24 14:47:14 följande:
    Då får du alltså också reda på könet imorn eller?
    Nix, det är nog för tidigt för det, eftersom jag bara är i vecka 13. Däremot bör man kunna se könet på rutinultraljudet som brukar ske omkring v18-19.

Den enda möjligheten att se kön redan nu är vid fvp eller mkp, men det hoppas jag att vi slipper göra.
  • jennyfer
    Dynah skrev 2010-02-24 19:15:35 följande:
    Jag kollade med äl-test och när det gav utslag på em så gjorde vi det på kvällen, bakifrån. That's it! Trodde förstås aldrig att det skulle bli en kille, trodde jag hade nån slags "flora" i underlivet som tog kål på alla killspermier, men det funkade visst!Jag blev så förvånad och glad när fick se resultatet att jag grät. Jag var tvungen att logga in och ur flera ggr för att tro på svaret.
    Hihi, supergrattis igen...! Jag har två pojkar och har egentlgien ingen känsla för om det är en flicka eller pojke men mentalt känner jag som dig, att jag kan säkert bara få pojkar - fast jag vet att det inte funakr så!
    na96gen skrev 2010-02-24 17:36:20 följande:
    är det någon som använder Ägglossningstest och har något märke att rekommendera ? Trevlig kväll
    Jag körde på Testlagrets billiga och de funkade bra. Det man ska tänka på är att ÄL inte sker förrän teststrecket är minst lika starkt som kontrollstrecken. Varför fetmarkerar jag detta? Jo, för att man vill så gärna ha ÄL NU så det är lätt att inbilla sig att ett halvstarkt streck "säkert nog är lika starkt egentligen om man bara kisar lite med ögonen och inte har så ljust i rummet", typ. Försök att hålla dig objektiv här.
    Lilla Fjun skrev 2010-02-24 19:58:46 följande:
    Jag ska göra KUB-test imorgon. Ska bli kul att få se den lilla/e igen men lite orolig inför resultatet....
    Skoj! Jag gjorde precis mitt och det såg jättebra ut! Jag är 36 så min åldersrisk var 1/219 men fick nu risken 1/4327. Så himla skönt!!!!
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke