Inlägg från: jennyfer |Visa alla inlägg
  • jennyfer

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Miffi skrev 2010-03-05 12:08:42 följande:
    Har en lite fråga när hur ska det se ut på äl testet innan äl? Jag har äl på måndag och började testa för några dagar sedan. Ett svagt streck och ett starkt. Kommer det att bli starkt på söndag eller måndag?
    Det vet man inte. Jag började testa drygt en vecka innan ÄL och det var ett svagt och ett starkt streck hela vägen fram till ÄL. Om man får ett streck under icke-ÄL är nog beroende på om man är en "låghormonare" eller inte.
  • jennyfer
    Summerlove skrev 2010-03-05 12:51:27 följande:
    Jag har iaf börjat tokäta tranbärstabletter nu!! Hur snabbt tror ni kroppen "tar upp" dem och hinner reglera ph-värdet? Hinner kroppen ens märka av dem på några dagar även om jag äter massor? Eftersom jag började äta dem i förrgår och har äl nu om ca 1 dag så känner jag att jag nog måste chocka kroppen med många på en gång om den ens ska reagera.. Tror ni det är farligt att äta dubbel dos? Sen vet jag inte om det hjälper, känns som om man måste äta minst några veckor för att hinna påverka.. =( MEN JAG ORKAR INTE VÄNTA TILLS NÄSTA MÅNADS ÄL... Vill bli gravid nu ju =) helst med en tjej såklart....Hur länge åt ni andra som bakar tjej tranbärstabletter?
    Jag tror att kroppen reagerar hyfsat snabbt på dem (1-2 dagar?). Att ta dubbel dos får väl knappast kroppen att reagera snabbare på dem, så håll dig till den rekommenderade. Risken är väl annars att det blir för surt där nere. Det är väl inte farligt, men simmarna kalrar nog inte hur lågt pH som helst. Om du har ÄL i morgon så är det för sent om du tänkte testa metoden att sexa innan ÄL.
  • jennyfer
    jessica1979 skrev 2010-03-08 10:34:01 följande:
    Är tranbärstabletter det bästa att äta för att "sura till sig"? Någon som vet var man hittar det billigast isf? Kul att många är gravida här! Jag ska sluta med p-piller vilken dag som helst här tänkte jag och köra med äl-stickor ett par månader innan vi börjar bebisverkstad på riktigt. Har en pojke sen innan och en av varje hade ju varit kul!
    Yepp, tranbärstabletter är det bästa. Du hittar det i hälsokostaffärer.
  • jennyfer
    Miffi skrev 2010-03-08 13:47:46 följande:
    Snart positivt va?
    Nej, men det är nära. Jag skulle gissa på att det blir positivt i morgon. (Teststrecken måste vara lika starkt som kontrollstrecket eller starkare, och det är inte ditt på bilden.) Sedan tar det ytterligare lite tid innan ägget släpper.

Men, eftersom ni vill baka en flicka så är det väl bara positivt.
  • jennyfer
    skrållan1978 skrev 2010-03-08 18:14:00 följande:
    fast jag läste en metod  nyligen att om man vill ha tjej så ska man ha sex ca 12-24 H EFTER ägget släppt=) alltså efter äl, dafen efter typ, o dåå skall det gynna flicksimmarna som då e mer uthålligare i det då mer lite sega sekretet eftersom äl passerat o sekretet blir jobbigare o simma i=) sen läste jag en alldeles NY forskning oxå på nätet, från england tror jag=) där det stod att det tom föds FLER pojkar som e gjorde ca 3-5 dgr före äl=))) såååå som sagt=) hur som är det igentligen 50/50, däremot så kan ju bisolvonet hjälpa till för flickorna o göra det lättsimmat eftersom sekretet då blir tunnare=) många jag känner som anv bisolvon har fått tjejor=)
    Men där säger du - eller teorierna - emot dig själv:  Segt slem efter ÄL gynnar flickspermier <--> bisolvon för lättflytande slem gynnar flickspermierna.
  • jennyfer
    na96gen skrev 2010-03-08 19:08:26 följande:
    har sådana ph stickor och de visar 5.2 Är det bra eller skall jag äta mera tranbärstabletter ?
    Tänk på att mäta underlivet och inte urinen.

Sedan vet jag inte vad kroppen brukar ha för pH-värde i normala. I vanliga fall räknas 7 som neutralt, lägre som surt och högre som basiskt - men kroppens normala pH-värde tror jag ligger någonstans omkring 5 (osäker där så googla). Utifrån det "normalvärdet" kan du avgöra om du behöver sänka det ytterligare.
  • jennyfer
    jessica1979 skrev 2010-03-10 09:01:12 följande:
    Puffar lite....
    Antar att det inte finns ett specifikt värde då de bara lägger sig ner på rygg och dör kollektivt, utan ju längre från normaltillståndet man är desto mer ogynnsamt måste det vara för dem. Tänk dig att man sakta minskar syret i ett rum med människor. Därför tror jag att det är bra att hålla sig på en rimlig nivå med tranbärstabletterna, alltså inom den rekommenderade dosen. Vilket pH-värde det ger beror väl på vad man har från början, hur lätt kroppen reagerar på det o s v. Det måste skilja sig från person till person.
  • jennyfer
    telma64 skrev 2010-03-10 10:18:17 följande:
    Optimalt pH värde för spermiernas rörelse och överlevnad I det fertila sekretet är mellan 7.0 och 8.5 (Världshälsoorganisationens riktvärde-WHO). Sperman är väldigt känslig vid lågt (surt) pH, och i mindre utsträckning vid förhöjt (alkaliskt) pH. Vid pH-värden under nivåer på 6.9, dör allt fler spermier vid sjunkande pH värde Sperma är även känslig för både högt och lågt osmotiskt förhållande
    Haha, så WHO har ett riktvärde för optimalt pH-värde i slidsekret?! Det är ju humor... finns det handlingsprogram för att se till att det uppnås?
  • jennyfer

Så länge man äter tranbärstabletter med måtta så tror jag inte att det är några problem. Däremot kan det vara värt att köpa pH-stickor för att se vilket pH man har.

• jennyfer

STORT GRATTIS HUMLANSBEBIS!!!

Av de som har plussat så är det tre som hittills har fått reda på könet och alla tre väntar det som de har försökt baka. Dynah och Valkyrian1 med sina pojkar och nu Humlansbebis med en flicka. Än så länge så ser statistiken bra ut.

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke