Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
Valkyrian: Underbart!!! Ett jättestort grattis till dig! Jag bara ryser Grattis grattis!!! Kram!
Valkyrian: Underbart!!! Ett jättestort grattis till dig! Jag bara ryser Grattis grattis!!! Kram!
Är det fler här som tänker göra köns-UL? Vore ju så himla spännande att se om det blev det ni försökte baka ! Annars måste ni lova att återkomma när bebben är ute
Vad är det man ska ha under sängen när man bakar tjej, enligt skrock? Inte för att jag tror på det det allra minsta, men varför inte lägga dit nåt ändå
Jag fick betala 1800 för KUB, dyrt som 17! Sen blev det ändå FVP så i efterhand kan jag tänka att jag kunde ha hoppat över KUB och gjort FVP med en gång, men det vet man ju inte i förväg. Jag hade nojjat mycket över FVP men det var inte läskigt alls, och läkaren som gjorde det sa att missfallsrisken är tom mindre än vad man tidigare trott.
Och jag har läst här ända sedan tråden startade (tror det var en annan tråd från början?). Men skriver väldigt sällan, då vi inte har börjat "baka" än, men förhoppningsvis ska vi det till våren (hoppas då på tjej :))! Så roligt att läsa om alla andra och hur det har gått med allt bakande, av det ena eller andra könet !!
Jag tror inte man kan, eller bör, skilja så på "pojkmamma" och "flickmamma". Är man inte mamma, rakt av liksom?
Jag längtar också efter en flicka men jag tror inte att föräldrarskapet som sådant skiljer sig om man har pojkar eller flickor.
Att säga att man inte hade längtat efter en son om man redan hade en flicka (men däremot längtar efter en flicka när man redan har en pojke) låter så sorgligt i mina öron. Som att man endast identifierar sina barn med deras kön. De är ju så mycket mera än så - de är ju en egen individ och person.
Man ska kanske tänka till ibland - och fundera lite över sina känslor och sin längtan.
Ni som har fått en tjej nu, efter att ha fått pojke, blev ni lyckligare nu när ni fick en dotter jämfört mot när ni fick er gosse?
Jag bara undrar om det är skillnad i känslan efter att barnet har kommit?