1977a skrev 2010-10-26 22:24:57 följande:
Jag ber också om ursäkt för att jag bidragit till att föra denna tråd OT.
Ska ta del av länkarna, Dr Kejs. Mörkertalet kring kvinnors våld mot män är säkerligen stort, precis som mörkertalet kring mäns våld mot kvinnor är det.
Finner det dock fortfarande osannolikt att 20 svenska män obemärkt mördas av sina fruar varje år. Jag undrar också om du tror att mörkertalet är lika stort när det gäller sexualbrotten? Tror du att lika många svenska kvinnor som män åker utomlands och förgriper sig på barn, att lika många överfallsvåldtäkter och "date rapes" begås av kvinnor? Att lika många kvinnor som män utnyttjar tvåårsregeln i Utlänningslagen för att systematiskt kunna hämta hem en kille, misshandla och våldta honom, skicka hem honom och sedan hämta en ny? Att lika många kvinnor som män hänger på ungdomssajter för att få kontakt med barn i sexuellt syfte? Exemplen jag valde här är mestadels brott som begås utanför familjen. Andelen kvinnliga förövare är säkerligen större när det gäller brott mot närstående.
Ang barnmisshandel: Att vissa kvinnor precis som vissa män misshandlar sina barn är ställt utom allt tvivel, men det går inte att rakt av överföra undersökningar från de länder du nämner till svenska förhållanden. Barnaga är tillåtet i åtminstone Storbritannien och USA. Även om de gör en distinktion mellan aga och misshandel så är omständigheterna väldigt annorlunda där jämfört med Sverige där allt våld är olagligt. Det finns också väldigt få amerikanska och brittiska ensamstående fäder att jämföra de ensamstående mödrarna med.
Fortsatt OT.
Menar du att du baserar ditt uttalande om kvinnoförtryck på de 17 fall av dödlig utgång när det gäller våld i nära relationer? Kan tillägga att 3-4 män per år blir dödade av kvinnor i nära relationer. Samlande faktorer för dessa fall är psykisk sjukdom, alkoholism och utanförskap. (Enligt BRÅ.)
Menar du att majoriteten av svenska män förgriper sig på barn och kvinnor samt att detta är allmänt accepterat? Eller baserar du din syn på det fåtal som är sjuka i huvudet och förgriper sig på barn?
Sen undrar jag vad du menar med att det finns så få ensamstående pappor i USA? Procentuellt sett finns det ungefär lika många ensamstående pappor i USA som i Sverige. Detta innebär drygt 2,5 miljoner ensamstående pappor i USA, vilket torde vara ett fullgott underlag för undersökningar.
Vad gäller anmälda brott i Sverige så har BRÅ följande siffror:
Ungefär 11 000 anmälningar om våldsbrott mot barn görs varje år. Av dessa leder endast cirka 14 procent till åtal. Drygt två tredjedelar av dem som misshandlar barn är män och knappt en tredjedel kvinnor. (Merparten av männen är styvpappor medan den största enskilda gruppen är barnens biologiska mammor) Två tredjedelar av de misshandlade barnen har skilda föräldrar.
Hur stort är mörkertalet? Hur många slag anmäls aldrig? Hur många småbarn som inte kan kommunicera ordentligt får stryk? Hur många falskanmälningar görs?
En sak är säker, och det är att vi biologiska pappor INTE är förövare av vare sig sexuella övergrepp eller misshandel av våra barn (visst finns det hjärndöda idioter som faktiskt gör detta, men de är en försvinnande liten del). Styvpappor är de vanligaste förövarna, vilket stämmer väl överens med andra däggdjurs beteende.
En annan sak som är tydlig är att ensamstående mammor är överrepresenterade vad gäller dessa problem. Därför är dagens familjefientliga politik skadlig för våra barn. Jag vill ha en barn- och familjevänlig politik i landet, därför vill jag ha bort feminismens negativa inverkan.
Beklagar OT, men jag kan inte låta dylika saker kvarstå obesvarade. Det är tråkigt att få in radikalfeminismen i trådar som har med hemmaföräldrar att göra, men jag antar att vi inte ska få avgöra själva hur vi vill göra i våra familjer eftersom vi anses som ett hot.