• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Resande
    calcaneus skrev 2010-05-08 19:32:17 följande:
    Hu! Nu har jag tagit Suprefacten. Den var ju inte förfylld utan jag fick bra upp den ur en liten burk med hjälp av ett SPJUT till nål. Sedan bytte jag nål till en liten smal, liknande de som Orgalutranen har så sedan gick det bra. Men jag lyckades nästan arbeta upp lite stickrädsla där en stund  Så nu gäller det! Göteborg på måndag!
    Lycka till! Tråkigt att du blivit så överstimulerad, hoppas du återhämtar dig fort efter ÄP.
    Vädur- stort grattis till sonen!! Min son var 21 dagar för tidig och fick gulsot. Han var svår att mata och jätte trött de första veckorna. Det var bara till att klappa i händer, kittla under fötterna och störa allmänt när han skulle hålla sig vaken tillräckligt för mat. Om du undrar över något får du gärna inboxa så behöver man inte ta upp tråden för mycket med bebisprat.
    Lycka till alla ni som ligger i startgroparna för IVF!
  • Vädur 78
    Resande skrev 2010-05-09 19:02:51 följande:
    Tack
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • smulanjag

hej alla! å Grattis Vädur till grabben!! =).  Våran utredning på CA är ju somsagt avklarad nu å de hitta ju inga fel på mig å gubben förutom att jag har svag äl el nått.. får ju spottings redan 7 dagar efter äl så nu blir det till att starta med pergotime om några dagar här... så får vi se hur det går... har vart oroligt deppad denna helgen eftersom jag fick mensen igen.. Kram!

• sydney

Så var jag sprayare! tog första dosen imorse. Vet inte om det blev riktigt rätt, känner någon äcklig smak i halsen.

Mulan: bra tips att ha en almanacka och skriva upp allt i. Skall jag införskaffa under veckan också så att jag har koll på läget.

• mulan
    sydney skrev 2010-05-10 07:57:42 följande:
    Så var jag sprayare! tog första dosen imorse. Vet inte om det blev riktigt rätt, känner någon äcklig smak i halsen. Mulan: bra tips att ha en almanacka och skriva upp allt i. Skall jag införskaffa under veckan också så att jag har koll på läget.
    Sprayen smakar apa. Tror vi alla har fått ner den i halsen
    calcaneus skrev 2010-05-08 19:32:17 följande:
    Hu! Nu har jag tagit Suprefacten. Den var ju inte förfylld utan jag fick bra upp den ur en liten burk med hjälp av ett SPJUT till nål. Sedan bytte jag nål till en liten smal, liknande de som Orgalutranen har så sedan gick det bra. Men jag lyckades nästan arbeta upp lite stickrädsla där en stund  Så nu gäller det! Göteborg på måndag!
    Hur har det gått idag?????? Ta det nu lugnt när du kommer hem.
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • Happiness
    sydney skrev 2010-05-10 07:57:42 följande:
    Så var jag sprayare! tog första dosen imorse. Vet inte om det blev riktigt rätt, känner någon äcklig smak i halsen. Mulan: bra tips att ha en almanacka och skriva upp allt i. Skall jag införskaffa under veckan också så att jag har koll på läget.
    Japp då startar jag också idag. Ikväll med spruta....Håller tummarna för oss!
    Har varit på akupunktur idag. Shit det gjorde faktiskt lite ont, men det är det ju värt
  • calcaneus

Ja, så var det avklarat. Själva plockandet gick bra, det var Torbjörn som skötte det, snabbt och effektivt. Det där morfin-aktiga man fick i armen snurrade verkligen till det i skallen! Skönt när det lade sig så jag kunde titta på UL-skärmen. Jag borde bli radiolog i ett nästa liv, tröttnar aldrig på att titta på sådant.

De fick ut 22 ägg på 24 blåsor, och eftersom vi fick åka hem hittade de nog i alla fall lika många spermier. Trist bara att de vill att vi skall vänta en hel opåverkad cykel tills de sätter in {#lang_emotions_yell} Jag vill ju fortsätta nu!
    Ganska öm i magen är jag, det blöder lite och jag har tagit alvedon en gång sedan vi kom hem, mest för säkerhets skull.
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-10 17:47:49 följande:
    Ja, så var det avklarat. Själva plockandet gick bra, det var Torbjörn som skötte det, snabbt och effektivt. Det där morfin-aktiga man fick i armen snurrade verkligen till det i skallen! Skönt när det lade sig så jag kunde titta på UL-skärmen. Jag borde bli radiolog i ett nästa liv, tröttnar aldrig på att titta på sådant. De fick ut 22 ägg på 24 blåsor, och eftersom vi fick åka hem hittade de nog i alla fall lika många spermier. Trist bara att de vill att vi skall vänta en hel opåverkad cykel tills de sätter in  Jag vill ju fortsätta nu! Ganska öm i magen är jag, det blöder lite och jag har tagit alvedon en gång sedan vi kom hem, mest för säkerhets skull.
    Grattis till lyckat ÄP . Då får vi se hur stort fotbollslag du får till frysen nu . Kan ju bli ett gäng .

Förstår att det blir segt att vänta nu. Men ni hinner FET innan sommaren då iaf?
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • Mirakelbarn
    calcaneus skrev 2010-05-10 17:47:49 följande:
    Ja, så var det avklarat. Själva plockandet gick bra, det var Torbjörn som skötte det, snabbt och effektivt. Det där morfin-aktiga man fick i armen snurrade verkligen till det i skallen! Skönt när det lade sig så jag kunde titta på UL-skärmen. Jag borde bli radiolog i ett nästa liv, tröttnar aldrig på att titta på sådant. De fick ut 22 ägg på 24 blåsor, och eftersom vi fick åka hem hittade de nog i alla fall lika många spermier. Trist bara att de vill att vi skall vänta en hel opåverkad cykel tills de sätter in  Jag vill ju fortsätta nu! Ganska öm i magen är jag, det blöder lite och jag har tagit alvedon en gång sedan vi kom hem, mest för säkerhets skull.
    Grattis till lyckat äggplock, skönt att det gick så bra!
    Äntligen gravid!!
  • calcaneus
    mulan skrev 2010-05-10 17:56:56 följande:
    Grattis till lyckat ÄP . Då får vi se hur stort fotbollslag du får till frysen nu . Kan ju bli ett gäng . Förstår att det blir segt att vänta nu. Men ni hinner FET innan sommaren då iaf?
    Det är väl gränsfall, beror på hur kroppen reagerat och så... Vore ju skittrist om det inte blev så.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19