• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Resande

Kryddan- stora varma kramar till er! Förstår att ni tar ett litet brejk över sommaren och samlar krafter. Förhoppningsvis tar det sig omedlebums efter sommaren. KRAM

• mulan
    Fylgja skrev 2010-05-05 07:03:42 följande:
    Grattis Calcaneus - det är inte alltid det stämmer det där med ålder och äggproduktion   Jag var också oväntat lättstimulerad.Fick mitt förväntade minus på stickan idag så nu gör vi en paus med det här över sommaren. Det var nog klokt att bestämma det innan, för i besvikelsen blir jag ju alltid lite panikslagen och vill sätta igång igen. Och jag orkar faktiskt inte det just nu.Tar nog en liten paus från FL också men tittar säkert in då och då och ser hur det går för er, och håller förstås tummarna för er allihop!!
    Jag är ledsen gumman . Pause kan vara rätt bra. Jag hade en i vintras och det var rätt skönt. Ta väl hand om dig nu i sommar. Kramar!!!!!
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • Fylgja

En liten fråga förresten - är det någon här i tråden som prövat akupunktur i samband med IVF? Funderar lite på att testa det men vet inte var jag ska börja leta.

Erfarenheter? Synpunkter? Någon som har ett ställe att rekommendera?

• Finns ingen ledig signatur
    Fylgja skrev 2010-05-05 07:03:42 följande:
    Grattis Calcaneus - det är inte alltid det stämmer det där med ålder och äggproduktion   Jag var också oväntat lättstimulerad.Fick mitt förväntade minus på stickan idag så nu gör vi en paus med det här över sommaren. Det var nog klokt att bestämma det innan, för i besvikelsen blir jag ju alltid lite panikslagen och vill sätta igång igen. Och jag orkar faktiskt inte det just nu.Tar nog en liten paus från FL också men tittar säkert in då och då och ser hur det går för er, och håller förstås tummarna för er allihop!!
    Tråkigt att du inte plussade, hoppas på bättre tur efter sommaren för er.........
  • Turbon

Som f d Carlanderskatös hoppar jag in här och tipsar om en akupunktör som Carlanderska tipsade mig om:

Kinesiska Hälsokliniken, Karl Johansgatan 80, Göteborg, tel 144294

Jag har gått där vid två av försöken (varav ett blev vår store son) och jag tyckte absolut att det var värt att göra det. Det är kinesisk akupunktur och de ser till hela kroppen och vad som passar dig. Jag hade t ex en kall livmoder och skulle äta viss mat som man blev varm av och använda moxa, kinesisk rökelse, på vissa punkter på magen. Visst låter det flummigt (och rökelsen luktade jätteäckligt!) men jag resonerade som så att det kan ju inte ge sämre resultat och om det så bara ökar chansen med någon procent att bli gravid så är det absolut värt pengarna. Som ju i det stora hela inte är speciellt mycket. Tror jag betalade 400 - 500 kr per besök.

Lycka till!

• Vädur 78

gick oxå på akupunktur den gången vi lyckades, kinesisk även här i växjö.

våran lille pojk kom till oss i söndags{#lang_emotions_heart} 2980 g och 49 cm lång, han hade lite bråttom och kom 25 dagar för tidigt!!!
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • sydney

Stort grattis till lillkillen Vädur 78! Han hade bråttom ut, men han var ändå inte så liten och skönare att få för tidigt (inte hur tidigt som helst så klart) än att behöva gå över!

• mulan
    Vädur 78 skrev 2010-05-06 07:45:58 följande:
    gick oxå på akupunktur den gången vi lyckades, kinesisk även här i växjö. våran lille pojk kom till oss i söndags 2980 g och 49 cm lång, han hade lite bråttom och kom 25 dagar för tidigt!!!
    Grattis här oxå vännen min !!!!!
  • calcaneus

Joho, överstimulerad var jag. Antagligen blir det bara ÄP (på måndag) och sedan insättning en annan cykel. Äggstockarna såg ut som... HÅL! Det var bara blåsor, nästan inget emellan, inte konstigt att jag börjar känna mig lite svullen om magen... Minst 15 i varje. 

Jag skall inte få äggen att mogna med Ovitrelle som väl är vanligt (och som jag fick recept på först) utan med något som hette ungefär Suprafakt. När jag kollar FASS är det behandling på prostatacancer? Någon som vet något?
    Jag är lite besviken över att det blir ÄP på måndag, då skulle jag varit på kurs med kvällsaktivitet och annat skoj. Om det nu inte blir insättning direkt känns det liksom lite snopet, då kunde ju det hela väntat till nästa cykel... Äh, det reder sig...
    Kryddan: Synd, mitt deltagande!
    Vädur: Jättegrattis! (Fast det är smidigt med stort överjäst barn också, jag lovar!)
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-06 17:31:44 följande:
    Joho, överstimulerad var jag. Antagligen blir det bara ÄP (på måndag) och sedan insättning en annan cykel. Äggstockarna såg ut som... HÅL! Det var bara blåsor, nästan inget emellan, inte konstigt att jag börjar känna mig lite svullen om magen... Minst 15 i varje.  Jag skall inte få äggen att mogna med Ovitrelle som väl är vanligt (och som jag fick recept på först) utan med något som hette ungefär Suprafakt. När jag kollar FASS är det behandling på prostatacancer? Någon som vet något? Jag är lite besviken över att det blir ÄP på måndag, då skulle jag varit på kurs med kvällsaktivitet och annat skoj. Om det nu inte blir insättning direkt känns det liksom lite snopet, då kunde ju det hela väntat till nästa cykel... Äh, det reder sig... Kryddan: Synd, mitt deltagande! Vädur: Jättegrattis! (Fast det är smidigt med stort överjäst barn också, jag lovar!)
    Oj vad det växer hos dig nu . Förstår mycket väl att det inte blir tillbakasättning med alla dom äggen. Jag blev översimmulerad med halva antalet. Om du är svullen nu får du räkna med att det blir ännu värre efter ÄP så se till att inte ha för mycket inplanerat de närmaste dagarna efter där. Då kan du behöva vila på sofflocket.
    Jag har hört talas om suprafakt innan men det är nog inte så vanligt.

Lycka till på måndag!!!!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19