• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan
    sydney skrev 2010-05-04 11:38:48 följande:
    mulan: det sa läkaren till mig när jag var där förra veckan, 3 ggr om dagen 2 puffar varje gång. Men sedan på etiketten på sprayet har han skrivit 4 ggr så jag vet inte vad jag ska lite på?
    aha vad konstigt

Annars är det så att man sprayar 1 puff i varje näsborre 3 gånger om dagen. Alltså 2x3.
    Sen när du börjar spruta halverar du spraydosen och sprayar fortfarande 3 gånger om dagen men bara i varannan näsborre.

Vid mitt första försök hade min distansgyn skrivit fel på mitt recept och skrivit i den dosen som man tar efter sprutstart. jag reagerade när jag tittade här på FL och såg att alla andra sprayade dubbelt så mycket så jag ringde gyn. Tur det annars hade jag inte blivit nedregelrad.

Vid ett försök som jag gjorde på en annan klinik var jag inte nedreglerad så då höjdes spraydosen till 4 gånger om dagen
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • sydney

Mulan: tack för info, ska dubbelkolla med min gynläkare. Men det är säkert 3*2 som han sa vid besöket.
    Hur mår du, känner du dig gravid? När ska du göra VUL?

• ceropegia

sydney: När jag gjorde mitt första IVF på Sahlgrenska så hade jag 4 spraytillfällen. Så det är nog olika från läkare till läkare, och kanske också från patient till patient.. För mig funkade både 4 spraytillfällen och 3 spraytillfällen som jag hade denna gången..

• mulan
    sydney skrev 2010-05-04 12:01:21 följande:
    Mulan: tack för info, ska dubbelkolla med min gynläkare. Men det är säkert 3*2 som han sa vid besöket. Hur mår du, känner du dig gravid? När ska du göra VUL?
    Hade jag inte testat 8 gånger hade jag nog inte gissat att jag var gravid om man säger så . Ok mensen har inte kommit så då hade jag anat. Annars lite molnvärk i magen, hård i magen (jag som alltid annars är tvärtom) och lite yr om jag reser mig fort. Blir hungrig fortare. Men inget illamående eller ömma bröst.
    Happiness skrev 2010-05-04 12:32:32 följande:
    Härligt! Vi har precis kommit från sista utredningssamtalet....
    Skönt !!!! När får ni starta tror du??
  • mulan
    sydney skrev 2010-05-04 12:01:21 följande:
    Mulan: tack för info, ska dubbelkolla med min gynläkare. Men det är säkert 3*2 som han sa vid besöket. Hur mår du, känner du dig gravid? När ska du göra VUL?
    Glömde en sak. VUL den 20:e
  • Happiness
    mulan skrev 2010-05-04 12:51:09 följande:
    Hade jag inte testat 8 gånger hade jag nog inte gissat att jag var gravid om man säger så . Ok mensen har inte kommit så då hade jag anat. Annars lite molnvärk i magen, hård i magen (jag som alltid annars är tvärtom) och lite yr om jag reser mig fort. Blir hungrig fortare. Men inget illamående eller ömma bröst. Skönt !!!! När får ni starta tror du??
    Åh det blir redan runt den 7 maj...vad blir det? Fredag....jag och mannen ska ta en snack till hemma ikväll. Vi har inte rikitgt bestämt oss än. De inte inget fel på oss (förutom TSH) annars var allt fint. Vad tycker ni ska vi starta? Som sagt jag är 39,5 och jaaa tiden rinner ut. har ni fått några siffror på hur stor chans det är att lyckas själva kontra IVF?
  • mulan
    Happiness skrev 2010-05-04 12:57:54 följande:
    Åh det blir redan runt den 7 maj...vad blir det? Fredag....jag och mannen ska ta en snack till hemma ikväll. Vi har inte rikitgt bestämt oss än. De inte inget fel på oss (förutom TSH) annars var allt fint. Vad tycker ni ska vi starta? Som sagt jag är 39,5 och jaaa tiden rinner ut. har ni fått några siffror på hur stor chans det är att lyckas själva kontra IVF?
    Som sagt tiden rinner ut så jag hade gjort IVF:en. Hur längre har ni försökt på egen hand??
  • Resande
    Happiness- jag tycker absolut ni ska starta om ni haft funderingar på att ta hjälp! Även om det kan lyckas på egen hand så kan det ju ta himla lång tid så lika bra att göra vad man kan NU. Förhoppningsvis får ni ett gäng till frysen sen också. En annan försökte i över två år innan vi tillslut genomförde ivf, trots att inga fel hittats... Hade vi inte gjort det så hade vi säkert kämpat än med tanke på att syskonförsöken inte funkar alls...
  • ceropegia

mulan: Jag känner precis som du...inte mkt alls :P Men det kommer! Minns hur illa jag mådde sist.. Var tvungen att äta en riskkaka i sängen innan jag gick upp på morgonen..för ja mådde så illa och spydde annars.. Ändå längtar jag..haha :) Synd att du har VUL 20/5! Jag har 19/5! Då kanske vi hade träffat på varandra.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19