• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-28 23:11:44 följande:
    Vad bra! Var det "sprutmorfin" eller tablett? Du kände alltså inget av ÄP efter du fått "slidbedövningen". Haha vilket utryck!
    Nej morfin och bedövningen tog bort allt, man känner ju att de bökar runt i magen men gör absolut inte ont
    su får morfinet via en kanyl i armen
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Mirakelbarn

Jag går in i vecka 6 idag om jag inte räknat helt galet, inga symtom alls men hoppas ändå på att lilla pyret i magen mår fint o växer! Vill bara att tiden ska gå lite snabbare så att man är på andra sidan av de där super oroliga veckorna!

Tänker på alla, håller alla tummar o försöker läsa så ofta jag kommer åt men med en tvååring runt benen är det ju lite svårt att hinna både läsa o kommentera
    Kraaaaaaaaaaam från en lycklig preggy lady
    Äntligen gravid!!
  • sydney

happiness; ska du påbörja IVF eller har du börjat redan?
    Intressant att läsa om hur ÄP upplevs.

Ni som har kört långa metoden, hur har er "tidsplan" sett ut?
    jag börjar spraya 10 maj, jag är lite nyfiken på när ÄP kan tänkas bli.

Har fått svar från CA nu, ska betala 20 000 kr till dem och 5000 kr till distanskliniken = 25000 kr för ett försök. Bättre än 30000 kr som jag var inställd på, men ändå mycket pengar.

• Mirakelbarn

När jag gjorde den långa behandlingen förra året så tog jag första synarela dosen den 10/8 och plockade ägg den 9/9 så det var ca 1 mån 

Lycka till!!
    Äntligen gravid!!
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-04-29 12:52:12 följande:
    happiness; ska du påbörja IVF eller har du börjat redan? Intressant att läsa om hur ÄP upplevs. Ni som har kört långa metoden, hur har er "tidsplan" sett ut? jag börjar spraya 10 maj, jag är lite nyfiken på när ÄP kan tänkas bli. Har fått svar från CA nu, ska betala 20 000 kr till dem och 5000 kr till distanskliniken = 25000 kr för ett försök. Bättre än 30000 kr som jag var inställd på, men ändå mycket pengar.
    Oj då var det en rejäl höjning på det priset
    Jag har ju inte gjort långa metoden på CA utan i Linköping och då har jag tagit spray i 16-18 dagar och sen börjat med sprutor, har behövt ta i 12 dagar.
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2010-04-29 13:00:30 följande:
    När jag gjorde den långa behandlingen förra året så tog jag första synarela dosen den 10/8 och plockade ägg den 9/9 så det var ca 1 mån  Lycka till!!
    Så var det för mig med ungefär en månad från start till ÄP
  • mulan
    L M skrev 2010-04-29 02:22:53 följande:
    GRATTIS Mulan!!!! Underbart! Kram o Lycka till 
    Tack så mycket vännen !!!
    sydney skrev 2010-04-29 12:52:12 följande:
    happiness; ska du påbörja IVF eller har du börjat redan?Intressant att läsa om hur ÄP upplevs. Ni som har kört långa metoden, hur har er "tidsplan" sett ut?jag börjar spraya 10 maj, jag är lite nyfiken på när ÄP kan tänkas bli.Har fått svar från CA nu, ska betala 20 000 kr till dem och 5000 kr till distanskliniken = 25000 kr för ett försök. Bättre än 30000 kr som jag var inställd på, men ändå mycket pengar.
    Ja det var en rejäl höjning av priset. Tur att dom är så otroligt duktiga på CA

Har bokat tid för VUL . 3 långa veckor dit. Då är jag i v 7+1. Hoppas verkligen få se hjärtat slå denna gången. Orkar nog inte fler MF.
    .≈* Det blev ett plus *≈.
  • Mirakelbarn

mulan: Klart att hjärtat slår, nu måste vi vara positiva och inte tänka om utan när vi på ultraljudet får se våra bebisars små hjärtan bulta! Tänk vad vi kan fika med magarna i vädret sen Vi kanske skulle försöka få till en fika nu snart eller vad säger du?? 

Kram
    Äntligen gravid!!
  • Finns ingen ledig signatur

Jag har fått klart från Margareta att börja spreja på första mensdagen nu när den kommer, det innebär att vi kommer hinna med ett försök till innan dom stänger för sommaren

• Vädur 78
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-04-29 18:22:28 följande:
    Jag har fått klart från Margareta att börja spreja på första mensdagen nu när den kommer, det innebär att vi kommer hinna med ett försök till innan dom stänger för sommaren
    Grattis till spraystart!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19