• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan
    sydney skrev 2010-04-27 13:46:52 följande:
    GRATTIS TILL ALLA PLUSSARE!!Kul att läsa att CA är så poppis och duktiga. jag ska snart påbörja mitt första försök, som nog blir ett ICSI. Jag var hos min distansläkare idag, gjorde en spolning "för skojs skull" och han sa att äggledaren såg ut att tillhöra en 20 åring... kul att höra (jag fyller 33 år i år). I alla fall, så har jag tagit de blodprov som CA kräver och de skickar remissen idag. Det blir den långa metoden, ska börja spraya 10 maj och sedan besök på distanskliniken 25 maj. Distanskliniken tar 5000 kr och de trodde att CA tar 25000 kr så det blir sammanlagt 30000 kr, får se om jag ringer CA och dubbelkollar, har läst lite andra belopp här i tråden. Om detta inte lyckas hoppas jag på ägg till frysen så jag kan göra FET nästa gång vilken blir lite lättare och inte lika lång process.
    Tack!!!

Jag gör distansbehandling och de priset jag betalade i höstas var 5000 till distansgyn och 17.000 till CA. Men priset kan ha gått upp. De ska iaf höja priset på FET vid distans.
    .≈* Det blev ett plus *≈.
  • mulan
    Resande skrev 2010-04-27 14:44:24 följande:
    Mulan grattis!!  
    Tack vännen !!
  • Happiness
    sydney skrev 2010-04-27 13:46:52 följande:
    GRATTIS TILL ALLA PLUSSARE!!Kul att läsa att CA är så poppis och duktiga. jag ska snart påbörja mitt första försök, som nog blir ett ICSI. Jag var hos min distansläkare idag, gjorde en spolning "för skojs skull" och han sa att äggledaren såg ut att tillhöra en 20 åring... kul att höra (jag fyller 33 år i år). I alla fall, så har jag tagit de blodprov som CA kräver och de skickar remissen idag. Det blir den långa metoden, ska börja spraya 10 maj och sedan besök på distanskliniken 25 maj. Distanskliniken tar 5000 kr och de trodde att CA tar 25000 kr så det blir sammanlagt 30000 kr, får se om jag ringer CA och dubbelkollar, har läst lite andra belopp här i tråden. Om detta inte lyckas hoppas jag på ägg till frysen så jag kan göra FET nästa gång vilken blir lite lättare och inte lika lång process.
    Undrar bara...Vad är det som avgör om man ska ha den långa eller korta metoden?
  • sydney

Hapiness: jag vet inte vad som avgör val av metod. Jag frågade lite om det här i tråden förra veckan. Läkaren föreslog långa för mig och jag ifrågasatte inte det. glömde av att fråga honom. Kanske för att de inte vet första gången hur jag kommer reagera....

• Vädur 78

Det vanligaste är nog att man börjar med långa metoden.

När vi kom till CA valde läkaren korta metoden eftersom vi gjort långa metoden 3 ggr utan resultat.
    Oftast får man ju lite mindre antal ägg med korta metoden men så var det inte för oss.
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • AnnikaMa

Vi fick börja med den korta metoden trots att det var vårt första ivf.
    Jag vet inte om det är en läkare på Carlanderska som sagt det eller någon annan men det jag fått höra är att de flesta visar ett lika bra resultat på den korta metoden så det är onödigt att "utsätta" oss för den långa eftersom man oftast mår sämre under denna.
    Men det kan ha varit jag som missförstått detta också.

Jag är inte så insatt i den långa metoden men är det då många känner att de kommer i klimakteriet pga nedreglering av hormoner. Lite humörsvängningar, svettningar mm.

• calcaneus

Nejmen vad kul med nya pluss! Jättegrattis!

Själv fick jag senare mens så jag tar första sprutan i morgon. Ser nästan fram emot det, det är ju skönare att vara igång i alla fall.
    Korta metoden tar de enligt internetmedicin till när man verkar vara lättstimulerad (vilket de ser på VUL tror jag, misstänker att det är den kategorin jag faller inom) om man har haft mycket besvär av nedreglering eller om man vill att det skall gå fort. Kan varit någon mer orsak men jag kommer inte ihåg på rak arm.
  • mulan

Tack!!!

Fick precis panik . Jag ska in och ta bort gipset från min handled i morgon samt röntga den. Blev nu påmind av en FL kompis om att man bara röntgar i akutfall om man är gravid. Så jag ringde CA:s akuttelefon. De tyckte INTE att jag skulle röntga. Tänk om handen nu ligger fel och jag får men för livet i den (högerhanden och jag är högerhänt).  Shit!!!!!!!!

Calcaneus: Grattis till sprutstarten!!!

• sushikatten

Grattis Mulan! Helt underbart med ettttttt +++++++++++++++!

Funderar skarpt  på att byta från ivf kliniken till CA man  hör bara positiva saker ! Ringer nog imorgon och bokar tid direkt!

Annikama: Jag har hört samma sak och har själv kört den korta metoden de första två gångerna men det blir nog den långa nästa gång för möjlighet till fler ägg.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19